• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4853 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

خبر

۳  منبع  بيشترين  عامل آلودگي هواي كلان‌شهرها 

رييس گروه سلامت هوا و تغيير اقليم وزارت بهداشت با بيان اينكه طبق برآورد سازمان جهاني بهداشت۲۰ درصد از سرطان‌هاي ريه ناشي از آلودگي هوا هستند، گفت: متاسفانه از زمان تصويب و ابلاغ اجراي قانون هواي پاك از سال ۱۳۹۶تاكنون اقدام جدي در زمينه كاهش آلاينده‌هاي هوا انجام نشده است.
دكتر عباس شاهسوني در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به سرطان‌زا بودن ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون گفت: از سال ۲۰۱۶ ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون به عنوان آلاينده‌هاي سرطان‌زا شناخته شد و در عين حال موسسه‌اي هم تحت نظر سازمان جهاني بهداشت اعلام كرد كه به‌ طور كلي آلودگي هوا قطعا سرطان‌زاست. در عين حال طبق برآورد سازمان جهاني بهداشت ۲۰ درصد از سرطان‌هاي ريه ناشي از آلودگي هواست.
شاهسوني همچنين اظهار كرد: مهم‌ترين مشكل ما در زمينه آلودگي هوا ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون در شهر تهران و ساير كلان‌شهرهاست. او درباره اقدامات اساسي در زمينه كاهش آلودگي هوا تصويح كرد: اقدام اصلي كه بايد انجام شود، اجراي قانون هواي پاك بدون هيچ‌گونه ملاحظه‌اي است زيرا منابع آلودگي هوا فقط از يك منبع نيست و منابع ثابت، متحرك، سوخت‌هاي خودروهاي ديزلي، موتوسيكلت‌هاي فرسوده و خودروهاي فرسوده از جمله منابع آلوده‌كننده هوا در تهران و كلان‌شهرها محسوب مي‌شوند. البته بيشترين درصد آلايندگي به خودروها و موتوسيكلت‌هاي فرسوده و خودروهاي ديزلي مربوط است. اين مقام مسوول در حوزه اجراي قانون هواي پاك همچنين تاكيد كرد: تاكنون متاسفانه اقدام جدي در زمينه كاهش آلاينده‌هاي هوا انجام نشده است. طبق بررسي‌هايي كه انجام داده‌ايم از زمان تصويب و ابلاغ اجراي قانون هواي پاك از سال ۱۳۹۶ تاكنون كه در پايان سال ۱۳۹۹ به سر مي‌بريم عملا ميزان ذرات معلق در هوا كاهشي نداشته و به همان مقدار است بنابراين تاكنون اين قانون هيچ‌گونه تاثيري بر كاهش آلودگي هوا نداشته است.


 پيگيري جمع‌آوري كودكان كار  در محله  هرندي

فرماندار تهران با تاكيد  بر پيگيري جمع‌آوري كودكان كار در سطح پايتخت به ويژه در محله هرندي از جمع‌آوري ۱۰هزار معتاد خياباني و نگهداري آنها در كمپ‌هاي مختلف خبر داد. عيسي فرهادي در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح روند اجراي طرح جمع‌آوري معتادان خياباني و كودكان كار در سطح شهر تهران گفت: جمع‌آوري معتادان خياباني همچنان ادامه و وضعيت خوبي دارد، به شكلي كه بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمع‌آوري شده‌اند و در كمپ‌هاي مختلف در سطح استان تهران نگهداري مي‌شوند؛ البته متولي اين بحث بهزيستي است و جمع‌آوري هم توسط نيروي انتظامي انجام مي‌شود؛ در مجموع طرح به خوبي پيش مي‌رود. او افزود: در مورد كودكان كار هم اقدام بهزيستي مطلوب است و كار تداوم دارد. در حال حاضر بهزيستي براي حدود ۱۰۰ كودك كه به صورت رسوبي هستند و خانواده آنها سراغ‌شان نرفته‌اند و بيشتر هم از اتباع كشورهاي ديگر هستند، اقدامات لازم را پس از جمع‌آوري آنها انجام مي‌دهد. او ادامه داد: درباره محله هرندي نيز به صورت ويژه ستادي تشكيل شده است كه متولي آن مشخص و دستگاه‌هاي مختلف در حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي فرمانداري مشخص شده‌اند. 
محلي هم با شهرداري تهران براي پيگيري كار توافق شده است. از سوي ديگر خوشبختانه سپاه حضرت رسول نيز پاي كار آمده و فعال است و سازمان تبليغات نيز در بحث استفاده از ظرفيت ائمه جماعات كار مي‌كند و طلبه‌هاي جواني هم در آنجا مستقر شده‌اند. بي‌ترديد براي مباحثي همچون اشتغال هم بايد كار ويژه‌اي انجام شود كه در اين راستا كميته امداد، اداره كار و وزارت صمت بايد به موضوع ورود پيدا كنند. فرماندار تهران تاكيد كرد: شهروندان تهراني اطمينان داشته باشند كه طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر و كودكان كار با جديت به ويژه در محله هرندي پيگيري خواهد شد و اجازه تغيير دوباره چهره شهر را نخواهيم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون