• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4854 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

قهرماني تيم سايپا در ليگ برتر واليبال زنان

درخواست ورزشكاران از صداوسيما: بازي‌هاي ما را پخش كنيد

روز پنجشنبه رقابت‌هاي ليگ برتر زنان واليبال به پايان رسيد. در رقابت‌هاي روز آخر ذوب‌آهن اصفهان موفق شد سه بر صفر از سد شهرداري قزوين عبور كند و عنوان نايب‌قهرماني ليگ را به دست آورد. در ديگر ديدار سايپا كه عنوان قهرماني‌اش را از هفته قبل مسجل كرده بود، توانست تيم پيكان را با حساب سه بر يك از پيش رو بردارد و با ۱۲ برد متوالي و بدون شكست فاتح ليگ امسال لقب بگيرد. 
در پايان رقابت‌ها به ترتيب تيم‌هاي سايپا، ذوب‌آهن، پيكان تهران، شهرداري قزوين، سروقامتان بابل، اكسون تهران، خجسته اسلامشهر و ستارگان فارس در رده‌هاي اول تا هشتم جا گرفتند. همچنين در بخش انفرادي نيز مونا آشفته از تيم سايپا توانست عنوان ارزشمندترين بازيكن ليگ را از آن خود كند. عنوان بهترين مدافع فصل به پوران زارع از سايپا و زهرا شيري از ذوب‌آهن رسيد. بهترين دريافت‌كننده قدرتي ليگ هم مهسا صابري از سايپا و فهيمه زارعي معرفي شدند. ديگر بازيكن سايپا كه نامش در ليست بهترين‌ها ديده شد شبنم عليخاني بود كه بهترين پاسور ليگ لقب گرفت. همچنين زهرا بخشي و الهه پورصالح هر دو از پيكان عناوين بهترين ليبرو و بهترين قطر پاسور ليگ را تصاحب كردند. 
بعد از اتمام رقابت‌ها مراسم اختتاميه با حضور معصومه ابتكار(معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده)، طاهره طاهريان(نايب‌رييس كميته ملي المپيك)، فريبا محمديان(نايب‌رييس زنان فدراسيون واليبال) و ديگر مسوولان فدراسيون برگزار شد. در اين مراسم بعد از اهداي جام قهرماني و مدال‌ها به تيم‌هاي برتر، معصومه ابتكار در مورد واليبال زنان گفت:«زنان واليباليست ما بسيار پرتوان، موفق و حرفه‌اي عمل مي‌كنند. ضمن اينكه امروز ديدم كه از فناوري‌هاي روز دنيا در اين بخش بهره گرفته و در ارزيابي ورزشكاران از شاخص‌هاي معتبر و استانداردهاي جهاني استفاده شده است. از آقاي داورزني و خانم محمديان(رييس و نايب‌رييس زنان فدراسيون واليبال) تشكر مي‌كنم كه اين نگاه تخصصي را در واليبال زنان به وجود آورده‌اند و اميدوارم توسعه و ارتقا پيدا كند.»  ابتكار با اشاره به تلاش مربيان و داوران در ليگ واليبال زنان ادامه داد:«تيم‌ها هم در اين مسابقات فوق‌العاده بودند و خوشحالم كه در مراسم اختتاميه ليگ شركت كردم، اميدوارم كه همواره همه دوستداران ورزش در كشور ما اين توفيق را داشته باشند كه در عرصه‌هاي مورد علاقه خود حضور پيدا كنند و استعدادهاي خود را به ظهور برسانند.»
او در بخش ديگري از اظهاراتش به بحث پوشش رسانه‌اي رقابت‌ها اشاره كرد و از رسانه ملي خواست نسبت به انعكاس رويدادهاي ورزشي زنان توجه بيشتري داشته باشد. ابتكار گفت:«از رسانه‌ تقاضا مي‌كنم همپا با ورزش مردان به ورزش زنان هم توجه كنند. رسانه ملي در اين زمينه بايد كارهاي زيادي انجام دهد. به هر حال تمام ورزش‌هاي زنان امروزه با رعايت شوونات ديني و پروتكل‌هاي مرتبط با كرونا انجام مي‌شود و اهميت زيادي دارد كه ما انعكاس خوبي را از اين ورزش‌ها براي جامعه دشته باشيم چون تماشاي ورزش هم نشاط‌آفرين است و هم از بسياري از مشكلات اجتماعي و مسائلي كه در اثر خمودگي، افسردگي و كم‌تحركي براي جوامع پيش مي‌آيد، جلوگيري مي‌كند.»
بحث درخواست پخش تلويزيوني رقابت‌هاي ليگ‌هاي زنان در رشته‌هاي مختلف چندين سال است كه تبديل به مطالبه ورزشكاران زن كشورمان شده است اما صداوسيما در اين زمينه تغييري در رويه‌هاي پيشين خود ايجاد نمي‌كند. به عنوان مثال دو سال قبل گفته مي‌شد كه پخش مسابقات زنان در دستور كار صداوسيما قرار خواهد گرفت. در آن زمان فريبا محمديان، معاون وقت وزارت ورزش با اشاره به نشست‌هاي كارشناسي با مديران صدا و سيما گفت: «اميدوارم كه با حمايت خانم ابتكار معاون محترم امور زنان و خانواده رياست جمهور، نمايندگان محترم مجلس و ساير مسوولان امكان ‌پخش مسابقات بانوان از صدا و سيما فراهم شود.» با گذشت زمان مشخص شد كه جلسات و گفت‌وگوها ثمري نداشته است و همچنان زنان ورزشكار در حسرت پخش مسابقات‌شان  به سر مي‌برند. 
مريم هاشمي، سرمربي تيم واليبال زنان سايپا بعد از قهرماني تيمش در اين رابطه گفت:«واقعيتش اين است كه اگر ما بتوانيم پخش مستقيم يا حتي ضبط‌شده بازي‌ها را داشته باشيم مطمئنم در سال سه يا چهار اسپانسر به تيم‌هاي بانوان اضافه مي‌شود و خيلي اتفاق خوبي خواهد بود اما متاسفانه مربيان و باشگاه‌ها در اين جريان دخيل نيستند بلكه وزارت ورزش و فدراسيون‌ها بايد تلاش بيشتري كنند كه اين مجوز براي زنان هم صادر شود.» مريم هاشمي در ادامه افزود:«اين مساله صد درصد در پيشرفت ورزش زنان تاثير دارد چون وقتي بازيكنان مي‌بينند كه حداقل خانواده‌هاي‌شان پاي تلويزيون نشسته‌اند و بازي آنها را نگاه مي‌كنند و حتي فيلم ضبط ‌شده را به اقوام و اطرافيان خود نشان دهند، تلاش صد برابري خواهند داشت.» 
اين مربي موفق همچنين در مورد قهرماني تيمش در رقابت‌هاي اين فصل اظهار كرد:«خوشبختانه فصل خوبي را پشت سر گذاشتيم و موفق شديم با  12پيروزي متوالي قهرماني اين دوره از رقابت‌ها را از آن خود كنيم. امسال نوع برگزاري مسابقات متفاوت بود؛ ليگ ما هر سال به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شد و امسال متمركز بود. به هر حال در دوران كرونا مشكلات خاص خودمان را داشتيم. بازيكنان نبايد جايي مي‌رفتند، دايم قرنطينه بودند و شعار در خانه بمانيم را واقعا اجرا كرديم. يكي از مهم‌ترين قضايا اين بود كه هر  دفعه 10 روز قبل از مسابقات بايد تست كرونا مي‌داديم و فكر مي‌كنم 6  بار تست داديم.» هاشمي با اشاره به سطح ليگ برتر امسال تصريح كرد: با توجه به اينكه ملي‌پوشان را از همان ابتدا تقسيم كردند 4 تيم اول در يك سطح بودند؛ چون ملي‌پوش به تعدادي كه بايد جذب كرده بودند به همين خاطر مسابقات فشرده و نزديك به هم بود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون