• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4855 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

خبر

حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام و گلزار شهداي بهشت زهرا

همزمان با آغاز ايام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در نخستين ساعات صبح روز گذشته در مرقد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، ياد و خاطره امام عظيم‌الشأن ملت ايران را گرامي داشتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با حضور بر مزار شهيدان عالي‌مقام بهشتي، رجايي، باهنر و شهداي حادثه هفتم تير ۱۳۶۰، علو درجات آنان را از خداوند متعال مسالت كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس در گلزار شهيدان سرافراز حضور يافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ايران درود فرستادند.


درگذشت آيت‌الله عبداله نظري

آيت‌الله عبداله نظري، عالم مجاهد و پارسا كه از يكشنبه چهارم بهمن‌ماه به‌ دليل بيماري در يكي از بيمارستان‌هاي تهران بستري شد، روز گذشته در ۸۸ سالگي به ديار معبود خود شتافت. به گزارش خبرگزاري مهر، آيت‌الله نظري خادم‌الشريعه يار ديرين امام و رهبري و از مبارزان صديق نهضت انقلاب اسلامي بود كه عمر با بركت خود را در راه اعتلاي دين، انقلاب، نظام اسلامي و خدمت به مردم صرف كرد. اين عالم انقلابي از شاگردان برجسته حضرت آيت‌الله بروجردي و امام خميني (ره) بود كه دروس فقه و اصول را به مدت 8 سال از محضر اين بزرگان آموخت.


انتصاب رييس ستاد‌پرداخت خسارت پرونده هواپيماي اوكرايني

وزير راه و شهرسازي در حكمي مهري صفري، مشاور امور بانوان وزارت راه را با حفظ سمت به عنوان نماينده ويژه خود و رييس ستاد پرداخت خسارت به بازماندگان پرواز اوكراين منصوب كرد. به گزارش ايلنا، وزير راه و شهرسازي در حكمي مهري صفري مشاور امور زنان وزارت راه را با حفظ سمت به عنوان نماينده ويژه خود و رييس ستاد پرداخت خسارت به بازماندگان پرواز اوكراين منصوب كرد. محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي در حكمي مهري صفري را با حفظ سمت مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازي به سمت نماينده ويژه وزير و رييس ستاد پرداخت خسارت به بازماندگان پرواز اوكراين منصوب كرد. در متن اين حكم آمده است: با عنايت به تصويب‌نامه شماره ۱۱۸۱۳۶ / ت ۵۸۳۴۱ ه‌ مورخ ۱۶ دي ۹۹ هيات محترم وزيران (بند ۱) اجازه و ماموريت اعطايي به وزارت راه و شهرسازي، نظر به تعهد و تخصص در امور حقوقي، سركارعالي را به عنوان نماينده ويژه وزير و رييس ستاد پرداخت خسارت به بازماندگان پرواز اوكراين منصوب مي‌كنم تا با به كارگيري تمام امكانات مجموعه وزارت متبوع و همكاري با ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط نسبت به پيگيري اجراي تصويب‌نامه فوق‌الذكر اقدام و نتيجه را به صورت هفتگي و ماهيانه ارايه كنيد. توفيق روزافزون سركار عالي را از خداوند متعال خواستارم.

 

دهه فجر دشمن را در كارزار فشار حداكثري منكوب مي‌كند

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور معتقد است كه آنچه شيريني سالگرد انقلاب را دوچندان كرده، احساس پيروزي در برابر تهديد، تحريم و فشار حداكثري است. در بخش‌هايي از پيام سردار غلامرضا جلالي كه به اين مناسبت نوشته، آمده است: «جشن چهل‌ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران امسال در حالي برگزار مي‌شود كه درخت تناور انقلاب، سرافرازتر، پوياتر و بانشاط‌‌تر از هميشه است و شعارهاي انقلاب اسلامي همچنان محور كانوني و قوام‌بخش به هويت جامعه ايراني است، اما مهم‌ترين ويژگي دهه فجر امسال، پيروزي و جشن ملي براي منكوب كردن دشمن در كارزار فشار حداكثري و عبور از تهديد است. آنهايي كه چشمان خود را براي فروپاشي نظام تيز و دل‌هاي خود را صابون زده بودند امروز مغموم‌تر از هميشه آمدن بهار پيروزي و رخت بربستن زمستان فشار حداكثري و روسياهي امثال ترامپ، بولتن، نتانياهو و بن‌سلمان را نظاره‌گرند.» به گفته او، چله دوم انقلاب اسلامي اما چله قوي شدن است. ما هيچ راهي جز قوي شدن نداريم. تنها قوي بودن ايران و قرار گرفتن ما در قله‌هاي سياسي، اجتماعي، علمي، اقتصادي و دفاعي است كه مي‌تواند براي ساكنين اين مرز و بوم آسايش، پيشرفت و رفاه را به ارمغان آورد. به گزارش ايسنا، سردار جلالي با تاكيد بر اينكه «در آستانه قرن ۱۴ هجري شمسي ما همچنان استوار، ايستاده‌ايم و يكي پس از ديگري چالش‌ها، سختي‌ها و بحران‌ها را كنار مي‌زنيم»، ادامه داد: «مسير طولاني است اما افق دستيابي به گنج افتخار، رنج اين راه صعب و عبور از گردنه‌هاي پرپيچ و خم را بر ما گوارا مي‌كند.»


انتصاب جديد در ستادكل نيروهاي مسلح با حكم سرلشكر باقري

سردار محمدحسين سپهر با تصويب سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري رييس ستادكل نيروهاي مسلح به عنوان فرمانده جديد قرارگاه مركزي مهارت‌آموزي كاركنان وظيفه ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب شد. به گزارش مهر، در راستاي انتصاب فرمانده جديد قرارگاه مركزي مهارت‌آموزي كاركنان وظيفه ستاد كل نيروهاي مسلح صبح روز گذشته مراسم تكريم و معارفه فرماندهان سابق و جديد اين قرارگاه در محل ستاد كل نيروهاي مسلح با حضور سردار سرتيپ پاسدار علي عبداللهي معاون هماهنگ‌كننده ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد. در اين مراسم، با تقدير از خدمات شايان سردار مهدي فرحي در شكل‌گيري و تاسيس قرارگاه مركزي مهارت‌آموزي كاركنان وظيفه ستاد كل نيروهاي مسلح، براي او در سمت جديد آرزوي موفقيت شد. سردار محمد حسين سپهر پيش از اين جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون