• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4856 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

خبر

سياست انتخاباتي دولت  به ‌روايت مشاور رييس‌جمهوري

مشاور رييس‌جمهوري تشويق مشاركت كيفي داوطلبان، تسهيل مشاركت حداكثري راي‌دهندگان و تضمين رقابت منصفانه را به عنوان سياست‌هاي انتخاباتي دولت عنوان كرد. حسام‌الدين آشنا در حساب كاربري خود در توييتي با اشاره به صحبت‌هاي حسن روحاني در مراسم تجديد ميثاق اعضاي دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران كه صبح دوشنبه در مرقد امام راحل برگزار شد، نوشت: «سياست انتخاباتي دولت شامل 3 اصل زير است؛ ۱. تشويق مشاركت كيفي داوطلبان ۲. تسهيل مشاركت حداكثري راي‌دهندگان ۳. تضمين رقابت منصفانه»

دولت قصد ابلاغ قانون را نداشت    آيين‌نامه اجرايي نمي‌نوشت

حسينعلي اميري درباره شكايت مجلس شوراي اسلامي از دولت به قوه قضاييه، گفت: «نمايندگان فهرست ۱۳ موردي براي ابلاغ قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي براي انتشار به روزنامه رسمي اعلام كردند كه من هم به نمايندگي از رييس‌جمهوري در كميسيون قضايي مجلس حاضر شدم. در همان نشست سه قانون ابلاغي رييس‌جمهوري كه در روزنامه رسمي منتشر نشده بود به رييس كميسيون قضايي مجلس تحويل داده شد.» به گزارش ايرنا، معاون پارلماني رييس‌جمهوري با اشاره به دو قانون مدنظر مجلس يعني اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها و يارانه معيشتي، ضمن ارايه توضيحاتي درباره روند ابلاغ آنها و علت تاخير در آن، تاكيد كرد كه اگر بناي دولت بر ابلاغ نكردن قانون بود براي آن آيين‌نامه اجرايي نمي‌نوشت. اميري در پاسخ به اين پرسش كه آيا موضوع حل و فصل شده و شكايت مجلس از دولت پس گرفته شده است، گفت: «از حيث حقوقي توضيحات لازم را داديم و اميدواريم توضيحات ما براي نمايندگان مجلس قانع‌كننده بوده باشد.» او ادامه داد: «اگر هم فرض كنيم شكايت به قوه قضاييه ارسال شود يكي از مسائل مورد توجه قضات، بحث عناصر تشكيل‌دهنده استنكاف است كه عنصر مادي، معنوي و قانوني را شامل مي‌شود. در عنصر معنوي آنچه مهم است سوء نيت است وقتي اقدامي واجد هر سه ركن نباشد، اساسا در قوه قضاييه مورد رسيدگي قرار نمي‌گيرد.»


روياي تعبير نشده مصباح؛ پاسخ به فهرستي از مشكلات فكري ايرانيان

حجت‌الاسلام علي مصباح، فرزند ارشد آيت‌الله محمد تقي مصباح‌يزدي در جلسه كانون طلوع موسسه امام‌خميني (ره) درباره آخرين آرزوي آيت‌الله مصباح‌يزدي چنين گفت: «ايشان در آخرين روزهايي كه در بستر بودند و به زحمت مي‌توانستند صحبت كنند، ما را خواستند و آخرين آرزوي خودشان را مطرح كردند. يك شب، در نيمه شب مرا صدا زدند و فرمودند: تنها آرزوي من اين است كه يك فهرست از موضوعات مورد نياز و مشكلات فكري جامعه آماده و براي آنها جواب تهيه كنيد.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «آيت‌الله مصباح‌يزدي در ادامه گفتند: «اگر اين كار انجام شود. ديگر آرزويي ندارم. يك بار هم فرمودند همين الان برويد دنبال اين كار و شروع كنيد.»


ضرورت تدوين سند جامع حفاظت و احيا از جنگل‌هاي زاگرس

اسحاق جهانگيري در نخستين جلسه ستاد ملي راهبري حمايت از جنگل‌هاي زاگرس كه به رياست او برگزار شد، با تاكيد بر اهميت صيانت از منابع طبيعي اعم از جنگل‌ها و تالاب‌هاي كشور، گفت: «جنگل‌هاي زاگرس از كانون‌هاي حيات و زندگي در ايران است و حفاظت از اين جنگل‌ها كه نقش بسزايي در حيات منطقه و نسل‌هاي آينده دارد، بايد دغدغه و وظيفه همه دستگاه‌هاي حاكميتي و مردم باشد.» به گزارش ايرنا، معاون اول رييس‌جمهوري با توجه به دستور رييس‌جمهوري بر تشكيل كميته‌اي براي سياستگذاري و هماهنگي به منظور حمايت از جنگل‌هاي زاگرس تاكيد كرد و گفت: «دبيرخانه اين كميته بايد در سازمان جنگل‌ها و مراتع كشور باشد كه بتواند با كمك ساير دستگاه‌ها در اين زمينه اقدامات موثر انجام دهد.» او با بيان اينكه تدوين سند جامع حفاظت و احيا از جنگل‌هاي زاگرس يك ضرورت است، ادامه داد: «در اين سند بايد فهرست موضوعات اصلي درباره جنگل‌هاي زاگرس تهيه و مسوول هر يك از موضوعات مشخص شود و به‌طور دقيق تعيين شود كه چه دستگاه‌هايي و ظرف چه زماني بايد وظيفه واگذار شده را به انجام برساند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون