• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4856 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

خبر

تشكيلات   خودگردان فلسطين رسما  روابط با امريكا را از سرگرفت

نخست‌وزير دولت تشكيلات خودگردان فلسطين از تماس با دولت جديد امريكا و از سرگيري رسمي روابط با اين دولت خبر داد. به گزارش ايسنا به نقل از سايت العين‌الأخباريه محمد اشتيه، نخست‌وزير دولت تشكيلات خودگردان فلسطين در سخناني گفت كه روابط با دولت امريكا به رياست جو بايدن را پس از قطعي آن در دوره رياست‌جمهوري دونالد ترامپ رسما از سر گرفته است. او در اين باره گفت كه با هادي عمرو، مسوول پرونده فلسطين و رژيم صهيونيستي در وزارت خارجه امريكا تلفني گفت‌وگو كرده است. اشتيه افزود: در نشست هفتگي دولت در رام‌الله راه‌هاي ازسرگيري روابط تشكيلات خودگردان فلسطين و امريكا به ويژه بازگشايي مراكز ديپلماتيك و كنسولگري همچنين ازسرگيري كمك‌هاي امريكا و حمايت از آژانس كار و امداد آوارگان فلسطين (آنروا) مورد بررسي قرار گرفت. او ادامه داد كه در گفت‌وگو با عمرو بر آمادگي محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين براي آغاز روند سياسي جدي مبتني بر قانون بين‌الملل و تحت نظارت كميته چهارجانبه صلح تاكيد كرد.  اشتيه همچنين به نقل از عمرو گفت كه  او بر تعهد دولت امريكا به برنامه‌هاي مطرح شده در جريان تبليغات انتخاباتي پايبند است و آنها را به تدريج اجرا خواهد كرد. تشكيلات خودگردان فلسطين اوايل خرداد گذشته در اعتراض به  انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آويو به قدس رسما روابط خود را با دولت امريكا قطع كرد.


مسكو: مواضع  مداخله‌جويانه واشنگتن  را  جدي  نمي‌گيريم

ديميتري پسكوف، سخنگوي رييس‌جمهوري روسيه گفت كه كاخ كرملين به مواضع مداخله‌جويانه امريكا مانند اعتراضات غيرقانوني در روسيه توجهي نمي‌كند و آنها را جدي نمي‌گيرد. به گزارش ايرنا از مسكو، پسكوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما آماده نيستيم اظهارات مقام‌هاي امريكايي در مورد اعتراضات (مخالفان دولت در شهرهاي روسيه) را بپذيريم و به آن توجه كنيم. او افزود: در بسياري از كشورهاي اروپايي در آن روز(روز اعتراضات در روسيه) اعتراضات غيرقانوني برگزار شد و سازمان‌هاي امنيتي تلاش گسترده كردند تا امنيت و نظم عمومي را تامين كنند. روز يكشنبه(ديروز) همانند روز شنبه هفته گذشته در چندين شهر روسيه اعتراضات برگزار و شمار زيادي از مخالفان دولت روسيه خواهان آزادي الكسي ناوالني  فعال سياسي مخالف دولت اين كشور شده و پليس صدها تن از افراد شركت‌كننده در اين اجتماعات اعتراضي را بازداشت كرد. وزير خارجه امريكا در ادامه دخالت‌هاي واشنگتن در امور داخلي مسكو  بار ديگر در حمايت از «الكسي ناوالني»  سياستمدار غربگرا و منتقد اصلي دولت روسيه موضع‌گيري كرد.


بحرين  8   شهروندش  را  به  حبس ابد محكوم  كرد

دادگاه جنايي بزرگ بحرين روز يكشنبه حكم حبس ابد براي 8 نفر به جرم تشكيل باند تروريستي تحت حمايت ايران را صادر كرد. به گزارش فارس، دادگاه اين افراد به آنچه آن را اجراي عمليات تروريستي به نفع ايران خوانده، متهم كرده است. طبق گزارش وبگاه «الخليج الجديد» متهمان اين پرونده ۱۸ نفر و تعدادي از آنها غايب و از نظر دادگاه «فراري» هستند. به موجب حكم صادره دادگاه همچنين دو نفر از متهمان به ۱۵ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، پنج نفر به 5 سال حبس و يك نفر نيز به يك سال حبس محكوم شدند. سپتامبر گذشته مسوولان بحرين بازداشت ۱۱۶ نفر را اعلام كرده و مدعي شدند كه اين افراد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران ارتباط داشته و قصد هدف قرار دادن مسوولان دستگاه‌هاي امنيتي بحرين را داشته‌اند. وزارت كشور بحرين مدعي شده بود كه مقاديري مواد منفجره،  مواد شيميايي، اسلحه و بمب در مكان‌هاي مختلف روستاهاي دمستان،كرزكان، المالكيه و ‌داركليب كشف و ضبط كرده‌اند. وزارت كشور بحرين همچنين ادعا كرده بود كه متهمان به دريافت آموزش در اردوگاه كتائب حزب‌الله عراق و طراحي براي ترور تعدادي از شخصيت‌هاي بحريني و هدف قرار دادن تاسيسات حياتي بحرين اعتراف كرده‌‌اند.


سفر نتانياهو  به  بحرين  و  امارات  3   ساعته  خواهد  بود

رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش دادند كه سفر بنيامين نتانياهو به امارات و بحرين كه پيش از اين گفته شده بود اواسط فوريه(ماه جاري ميلادي) صورت مي‌گيرد به دليل بحران كرونا به جاي 3 روز به 3 ساعت و تنها به ديدار با وليعهد امارات محدود مي‌شود. 
به گزارش ايسنا به نقل از اسپوتنيك، رسانه‌هاي اسراييلي گفتند كه بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي سفر خود به كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را كوتاه خواهد كرد. به گفته اين رسانه‌ها او به جاي سفر رسمي 3روزه به ابوظبي، دوبي و بحرين فقط يك سفر 3 ساعته فوري به ابوظبي انجام خواهد داد و دوبي و بحرين از جدول سفر او حذف مي‌شوند. اين رسانه‌ها اعلام كردند كه نتانياهو در اين سفر3 ساعته با محمد بن زايد، وليعهد امارات در كاخ او ديدار خواهد كرد. سفر نتانياهو به امارات و بحرين تاكنون چندين بار به تعويق افتاده است. رسانه‌هاي عبري روز يكشنبه اعلام كردند، نتانياهو اواسط ماه فوريه به ‌طور رسمي به امارات و بحرين سفر خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون