• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4856 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

پيدا و پنهان

دليل تعلل در اجراي ماليات خانه‌ها و خودروهاي لوكس 

اميدعلي پارسا درباره علت تعلل در تصويب آيين‌نامه ماليات بر خانه‌ها و خودروهاي لوكس گفت: آيين‌نامه مدت‌ها قبل توسط سازمان امور مالياتي به دولت ارسال و به تازگي در كميسيون اقتصاد دولت تاييد شده است. وي افزود: اين آيين‌نامه احتمالا طي اين روزها ابلاغ خواهد شد. پارسا تصريح كرد: با ابلاغ آيين‌نامه، عملا اخذ ماليات از خانه‌ها و خودروهاي لوكس كليد خواهد خورد و در آن، جريمه‌هاي سنگيني براي كساني كه از اين ماليات فرار كنند در نظر گرفته شده است. 

واردات موز آزاد شد

مهرداد جمال ارونقي، معاون فني گمرك از آزاد شدن واردات موز طبق شرايط تعيين شده خبر داد و گفت: مجوز ترخيص موزهاي وارده و دپو شده در گمركات و محموله‌هاي آن به شرط تاييد منشا ارز حاصل از صادرات سيب در سال جاري و ثبت سفارش معتبر وزارت صمت صادر شده است. بنابراين وارد‌كنندگان مي‌توانند با توجه به شرايط تعيين شده نسبت به واردات موز اقدام كنند. ارونقي يادآور شد: به نظر مي‌رسد با تصميم اخير كارگروه تنظيم بازار و ورود موزهاي دپو شده در گمركات و توزيع آن در بازار طي روزهاي آينده قيمت اين كالا تا حدودي تعديل شود.

جوسازي درباره  افزايش قيمت سيمان

عبدالرضا شيخان، دبير انجمن سيمان اظهار داشت: جوسازي استفاده‌كنندگان از سيمان در مورد افزايش قيمت با واقعيت تطبيق ندارد و برابر آمارهاي ۹ ماهه امسال توليد و توزيع سيمان افزايش ۲۰ درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. وي بيان كرد: ميزان توليد سيمان در دوره ۹ ماهه امسال به ۵۰ ميليون تن رسيد كه ۴۹ ميليون و ۱۰۸ هزار تن توزيع شده و در مقايسه با ۴۰ ميليون و ۸۹۹ هزار تن توزيع ۹ ماهه پارسال، رشد ۲۰ درصدي دارد.


صادرات به عراق امسال  ۱۵ درصد كاهش مي‌يابد

حميد حسيني، عضو هيات‌مديره اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق اظهار داشت: متوسط صادرات ماهانه ايران به عراق در سال جاري حدود ۶۳۰ ميليون دلار بوده است. در ۱۰ ماهه ابتداي امسال كل صادرات ايران به عراق به ۶ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار رسيد كه اگر صادرات برق را نيز به آن اضافه كنيم، ميزان صادرات ما به اين كشور حدود ۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار خواهد بود. بر اين اساس صادرات به عراق كاهش ۱۵ درصدي را  خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون