• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4856 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

تقويت مناسبات رسانه ايران و تركيه

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سفر اخير خود به تركيه و ديدار با «چاغتاي اوزدمير»، مدير ارشد رسانه‌اي دفتر رييس‌جمهوري تركيه، ضمن انتقاد از ارتباطات اندك رسانه‌اي ميان دو كشور، پيشنهاد داد: يك نشست همكاري‌هاي رسانه‌اي در ايران يا تركيه با حضور برخي كشورهاي منطقه برگزار شود تا از اين طريق آشنايي بيشتري از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي آنها حاصل شود. محمد خُدادي، معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اين ديدار، قدرت و موفقيت تركيه را قدرت و موفقيت ايران توصيف و تصريح كرد: اين يك واقعيت‌ تاريخي است و ما بايد روابط مستحكمي كه پيشينيان ساخته‌اند را حفظ و پاسداري كنيم. اشتراكات فرهنگي و تاريخي ايران و تركيه بسيار بيشتر از اشتراكات موجود با برخي از ديگر همسايگان است و احساس دوستي و قرابت دو كشور، دلايل مستحكم و منطقي دارد.
خُدادي رابطه ايران و تركيه را رابطه‌اي برادرانه دانست و افزود: دو برادر ممكن است اختلاف‌نظر داشته، رقابت داشته باشند  حتي ممكن است دعوا هم بكنند، اما برادر هستند و اين احساس برادري، گذشته از همسايگي، به اشتراكات تاريخي، فرهنگي و اعتقادي آنها برمي‌گردد. او در همين رابطه گفت: اگر با برخي از ديگر همسايگان اشتراكات 50درصدي داريم، با تركيه داراي اشتراكات 95درصدي هستيم. ما با شما هم منافع مشترك داريم و هم دشمن مشترك. بنابراين اختلاف‌افكني‌ها و تفرقه‌جويي‌هاي برخي از كشورهاي منطقه و جهان، طبيعي است؛ چراكه منافع آنها از طريق ايجاد اختلاف ميان ما تامين مي‌شود. به گفته خدادي، هدف اين ديدارهاي دوجانبه اين است كه جريان رسانه‌اي ايران و تركيه، به دور از جريان‌سازي‌هاي منفي رسانه‌هاي غربي و منطبق بر واقعيات دو كشور باشد.
 او در ادامه تصريح كرد: هم‌اكنون جريان‌سازي‌هاي رسانه‌اي گسترده‌اي عليه روابط دو كشور ايران و تركيه در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي جعلي صورت مي‌گيرد و تنها راه مقابله با اين شبكه‌هاي جعلي و فيك، توسعه ارتباط مستقيم رسانه‌اي بين آنكارا و تهران است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون