• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4857 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

انتشار يك رمان خارجي و دو كتاب درباره فلسفه

فرصت ناشران براي ارسال سفارش‌هاي نمايشگاه تا شنبه

انتشار ۲ كتاب از مجموعه 
«فلسفه براي زندگي امروز»
ترجمه كتاب‌هاي «چگونه مثل امپراتور روم فكر كنيم» و «ايكيگاي دلخوشي‌هاي كوچك زندگي» از مجموعه «فلسفه براي زندگي امروز» منتشر شد. ايسنا گزارش داد كه كتاب «چگونه مثل امپراتور روم فكر كنيم» نوشته‌ دونالد رابرتسون با ترجمه‌ محدثه احمدي در ۲۷۲ صفحه و با قيمت ۴۰ هزار تومان در قالب مجموعه‌ «فلسفه براي زندگي امروز» از سوي نشر سنگ منتشر شده است. در معرفي اين كتاب است:«اين كتاب كه از آن به عنوان يكي از شاخص‌ترين آثار فلسفي سال ۲۰۲۰ ياد مي‌شود به فلسفه‌ رواقي ماركوس اورليوس، يكي از مشهورترين امپراتوران روم و فيلسوف رواقي مي‌پردازد.» رابرتسون كه بيشتر به عنوان روان‌درمانگر حوزه‌ رفتاردرماني شناختي مطرح است در اين كتاب بخش‌هاي جذابي از زندگي ماركوس اورليوس را با افكار او در هم آميخته و به آموزه‌هاي مفيدي دست يافته است. او در 8  فصل تلاش كرده به پرسش‌هاي مهم روان‌شناختي و فلسفي انسان امروز پاسخ گويد؛پرسش‌هايي نظير «چگونه عاقلانه سخن بگوييم»، «چگونه ترس را رها كنيم»، «چگونه بر خشم مسلط شويم»، «چگونه درد را تحمل كنيم» و... . همچنين كتاب «ايكيگاي دلخوشي‌هاي كوچك زندگي»  نوشته‌ يوكاري ميتسوهاشي هم در قالب مجموعه ياد شده با ترجمه محدثه احمدي در ۸۰ صفحه و با قيمت ۲۰ هزار تومان عرضه شده است.  در معرفي اين كتاب عنوان شده است: «اين كتاب به مفهوم «ايكيگاي» مي‌پردازد كه در فلسفه‌ ژاپن و زندگي مردم ژاپن مفهوم بسيار مهمي است. يوكاري ميتسوهاشي در اين كتاب كوچك همه‌ وجوه «ايكيگاي» را به صورت مختصر و مفيد تشريح كرده است.»  «ايكيگاي» در فلسفه‌ ژاپن به معناي ارزش زندگي يا شادي در زندگي است و به مهم‌ترين دغدغه‌ انسان در زندگي اشاره دارد.
 
ناشران براي  ارسال  سفارش‌ها تا شنبه
فرصت  دارند
ناشران حاضر در نخستين نمايشگاه مجازي كتاب تهران تا روز شنبه ۱۸ بهمن فرصت دارند كتاب‌هاي خريداران را به شركت ملي پست ايران تحويل دهند. اين را روابط عمومي خانه كتاب و ادبيات ايران اعلام كرد و توضيح داد كه دليل اين تصميم  افزايش حجم كتاب‌هاي درخواستي از ناشران است و طبق هماهنگي با شركت ملي پست ايران، ناشران تا ۱۸ بهمن ماه فرصت دارند سفارش‌ها را تحويل پست دهند. از ناشران تقاضا شده كه با توجه به بازه زماني در‌نظر گرفته شده در ارسال كتاب‌ها دقت‌هاي لازم را اعمال كنند تا كتاب‌ها به‌موقع و به نحو مقتضي به دست خريداران سراسر كشور برسد. همچنين يادآوري شده كه فرصت ارسال كتاب توسط ناشران به پست تمديد نخواهد شد. در نخستين نمايشگاه مجازي كتاب تهران بيش از يك‌هزار ناشر حضور داشتند و بيش از ۱۰۰ هزار عنوان كتاب براي عرضه در سايت نمايشگاه مجازي كتاب تهران ارايه شد. همچنين ۱۸۰ ناشر خارجي با ۲۰ هزار عنوان كتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگي و آژانس ادبي در بخش رايت‌سنتر نيز در اين نمايشگاه حضور داشتند. هزينه ارسال كتاب‌ها نيز از سوي شركت پست جمهوري اسلامي براي همه مخاطبان رايگان اعلام شده بود. اين نمايشگاه مجازي كتاب از يكم تا دهم بهمن برگزار شد.

انتشار «به راحتي چشم بر تو  خواهم  بست»
كتاب «به راحتي چشم بر تو خواهم بست» نوشته ماري وارِي با ترجمه آريا نوري منتشر شد. اين رمان در ۲۶۹ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قيمت ۵۵ هزار تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه منتشر شده است. در نوشته پشت‌ جلد كتاب «به راحتي چشم بر تو خواهم بست» آمده است:«كلوئه   28‌ساله و يك پاريسي واقعي، هيچ موفقيتي در زندگي عاطفي خود به دست نياورده است. او با دوست صميمي‌اش، كنستانس، عهدي مي‌بندد؛ اينكه كلوئه بايد پاريس را ترك كند و6 ماه براي زندگي به روستا برود و روياي خود، نويسندگي، را دنبال كند.كنستانس هم در عوض متعهد مي‌شود در زندگي خود، چه عاطفي و چه كاري، تحول ايجاد كند...»
اين رمان شما را از پاريس به بوردو و لندن خواهد برد. پيماني كه ابتدا بيشتر به بازي‌اي دوستانه شبيه بود، اين دو دوست را وارد  دنيايي جديد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون