• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4857 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

فرمانده عمليات مديريت كرونا در كلانشهر تهران:

افزايش بستري‌هاي كرونا و خطر خيز بيماري در ايام پاياني سال

فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري كرونا در كلانشهر تهران گفت: با اجراي طرح محله محور شهيدحاج قاسم سليماني، از ابتداي آذر ماه تا پايان دي ماه در تهران ميزان بستري‌ها ۶۳ درصد، ميزان مرگ و مير ۷۵ درصد و ميزان بستري در بخش‌هاي ويژه ۴۲ درصد كاهش داشته است.
به گزارش ايسنا، دكتر عليرضا زالي با اشاره به آمار رو به افزايش بيماران كرونايي در تهران گفت: در حال حاضر 2هزار و 100 بيمار در مجموع بيمارستان‌هاي استان تهران با تشخيص كرونا بستري هستند كه نسبت به هفته گذشته  افزايش داشته است.
به گفته دكتر زالي در ۲۴ ساعت گذشته 6 هزار و 200 نفر به صورت سرپايي به مراكز درماني و بهداشتي در استان تهران مراجعه كردند و ۳۴۲ بيمار جديد در بيمارستان‌ها بستري شدند كه ۱۱۰ نفر از آنان در بخش‌هاي مراقبت ويژه تحت مراقبت  قرار گرفتند.
او با اشاره به اينكه افزايش شاخص‌ها ممكن است سرآغاز بروز خيز چهارم بيماري در تهران باشد، افزود: ممكن است بخشي از اين خيز در تقارن با ايام پاياني سال قرار گيرد و سبب شود روزهاي تلخ سال گذشته را دوباره تجربه كنيم. اميدوارم با رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و محدوديت‌ها، تقليل شاخص‌ها و كاهش آمار اين اتفاق رخ  ندهد.
به گفته اين مقام مسوول، معمولا شاخص‌هاي سرپايي زودتر از ساير شاخص‌ها رشد مي‌كند و مي‌تواند زنگ خطري براي افزايش بستري بيمارستاني، افزايش مرگ و مير يا مراجعان بيمارستاني باشد. فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري كرونا در كلانشهر تهران با اشاره به اجراي طرح محله محور شهيدحاج قاسم سليماني گفت: از ابتداي شروع اين طرح در اول آذر ماه تا پايان دي ماه در تهران شاهد كاهش شاخص‌هاي آماري بوديم. در اين بازه زماني ميزان بستري‌ها ۶۳ درصد، ميزان مرگ و مير ۷۵ درصد و ميزان بستري در بخش‌هاي ويژه ۴۲ درصد كاهش داشته است. او شرايط تهران را همچنان ناپايدار و شكننده برشمرد و خاطرنشان كرد، اگر وضعيت شاخص‌ها همچنان افزايش يابد با توجه به تموج آماري روزهاي اخير محدوديت‌ها مي‌تواند تغيير يابد. فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري كروناي پايتخت از انجام بيش از ۲۰۰ هزار تست سريع و PCR از ابتداي آذر ماه تاكنون در تهران خبر داد و گفت: از ابتداي آذرماه تاكنون ۱۸۰ هزار تست PCR در تهران انجام شده است كه 45 هزار مورد آن مثبت بوده است. همچنين 45هزار تست سريع نيز انجام شده كه 4هزار و 200 مورد آن مثبت بوده است. به گفته دكتر زالي با مداخله، رعايت محدوديت‌ها و شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي، كاهش تجمعات و فاصله‌گذاري و قرنطينه خانگي مي‌توان ميزان چرخش ويروس را كاهش  داد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي، اين مقام مسوول در مقابله با شيوع ويروس كرونا گفت: متاسفانه در روزهاي اخير شاهد نقض پروتكل‌ها و عادي انگاري و كاهش رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در جامعه هستيم كه عوارض زيان‌بار آن را مي‌توانيم در  روزهاي آتي شاهد  باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون