• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4857 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

آيا مديران فدراسيون به جز انتخابات دغدغه ديگري ندارند؟

چاقوكشي و مشت‌زني در فوتبال عادي شده

هرچه به انتخابات فدراسيون فوتبال نزديك مي‌شويم وضعيت فوتبال و حواشي آن بغرنج‌تر مي‌شود؛ انگار كه مديران فدراسيون ديگر هيچ دغدغه‌اي به جز حضور در انتخابات ندارند و تمام تلاش‌شان را گذاشته‌اند براي لابي و راي جمع كردن. روزي نيست كه از گوشه و كنار ليگ برتر، دسته‌هاي پايين‌تر و ليگ‌هاي رده‌هاي سني اخبار عجيب و غريب از جمله دعوا و درگيري و چاقوكشي يا بي‌اهميت‌انگاري بيماري كرونا به گوش نرسد.  روز يكشنبه در بازي دو تيم اميدهاي استقلال و اميدهاي پاس قوامين روي سكوهاي ورزشگاه امام رضا يك درگيري خونين رخ داد و به مامور انتظامي حاضر در محل آسيب جدي وارد شد. ناصر فريادشيران، مدير آكادمي استقلال در اين رابطه گفت: «در بازي ديروز، تعدادي هواداران پاس قوامين در ورزشگاه حضور داشتند و با توجه به پروتكل‌هاي بهداشتي و اينكه بيشتر از ۶ نفر هوادار نمي‌توانند در ورزشگاه حضور پيدا كنند، سخندان، ناظر بازي به همراه انتظامات ورزشگاه به سمت سكوها رفتند تا از آنها بخواهند كه ورزشگاه را ترك كنند. متاسفانه سرمربي و كادر فني حريف بازي را رها كرده و به سمت سكوها رفتند و مامور انتظامات ورزشگاه را مقابل چشمان نيروي انتظامي به باد كتك گرفتند.» مجيد چهاردولي، سرپرست اميدهاي استقلال در اين خصوص گفت: «سرمربي حريف چنان مشتي به مامور انتظامات زد كه دكتر بيمارستان در هنگام بستري آن مامور به ما گفت احتمال ضربه مغزي وجود  دارد.»
روز دوشنبه در خوزستان اتفاقي مشابه رخ داد با اين تفاوت كه آنجا كار به چاقوكشي رسيد. در جريان ديدار تيم‌هاي فوتبال استقلال ملاثاني و آزادگان مسجدسليمان در ليگ اميد خوزستان با وجود ممنوع بودن حضور تماشاگران، نزديك به ۲۰۰ نفر تماشاچي در ورزشگاه حضور داشتند. در اين بازي و در انتهاي نيمه نخست با پرچم زدن اشتباه كمك‌داور تماشاگران وارد زمين شدند و داور و ناظر بازي را با چاقو تهديد كردند! مسعود قنبري، سرمربي تيم آزادگان مسجدسليمان در اين رابطه گفت: «در ابتدا قرار بود اين ديدار از ساعت ۱۴ برگزار شود كه به علت عدم حضور نيروي انتظامي، بازي با ۴۵ دقيقه تاخير آغاز شد. البته تنها يك مامور نيروي انتظامي هم به ورزشگاه آمد. نيمه اول با تساوي يك بر يك به اتمام رسيد اما در نيمه دوم وقتي خط نگهدار به اشتباه حركت بازيكن ملاثاني درون محوطه تيم ما را آفسايد اعلام كرد، تماشاگران ملاثاني وارد زمين شدند و داور وسط را با چاقو مورد حمله قرار دادند و كتف و كمر او به وسيله ضربه چاقو آسيب ديد و كمك‌داور و ناظر بازي هم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. ناظر بازي آقاي عبدالحميد زرگاني بود كه با وجود اين درگيري‌ها به داور تاكيد داشت كه بايد بازي ادامه پيدا كند كه در نهايت نيز به همين صورت شد. نكته قابل تامل اين بود كه در اين شرايط كرونايي، فكر كنم ۲۰۰ نفر در ورزشگاه حضور  داشتند.» وضعيت به هم ريخته و نااميدكننده فوتبال باشگاهي در كشور تنها به مواردي از اين دست محدود نمي‌شود. روز گذشته رييس كميته داوران سابق فوتبال ايران گفت: «در مسابقات ليگ برتر همچنان از داوران تست كرونا گرفته نمي‌شود و پروتكل‌هاي بهداشتي در مورد آنها رعايت نمي‌شود.» عليرضا يزداني، رييس سابق كميته داوران اظهار داشت: متاسفانه در مورد داوران فوتبال پروتكل‌هاي بهداشتي در ليگ برتر و ساير ليگ‌ها رعايت نمي‌شود در حالي كه در جريان مسابقات وقتي درگيري‌هايي در زمين رخ مي‌دهد داور با شدت تنفس بالا به صحنه درگيري مي‌رسد و ممكن است ناقل ويروس كرونا باشد. بنابراين بهترين روش اين است كه از داوران حداقل در ليگ برتر هر سه يا چهار هفته يك‌بار هم كه شده تست كرونا گرفته شود. سلامت داوران مهم است زيرا امكان انتقال ويروس كرونا از سوي داوران به بازيكنان هم  وجود  دارد.»
پيش از اين برخي بازيكنان و مربيان از اينكه تمام فكر و ذكر مديران فوتبال كشور معطوف به انتخابات پيش روي فدراسيون است، شكايت كردند. سيدمهدي رحمتي، سرمربي تيم شهر خودرو با تاكيد روي اين نكته كه چيدمان داوري‌هاي ليگ برتر اين روزها بر مبناي انتخابات فدراسيون فوتبال صورت مي‌گيرد، گفت: «در نيم‌فصل كه اين افتخار را داشتم كه سرمربي شهرخودرو باشم با يك‌سري اتفاقات روبه‌رو شدم كه در دوران بازيگري كمتر با آن درگير بودم.» وي افزود: ما داوران خيلي خوبي داريم، اما آقاي وحيد كاظمي چند بار در اين هفته‌ها سوت زده؟ يا مثلا آقاي كرمانشاهي. آقايان سهرابي و اصفهانيان درگير راي آوردن براي انتخابات فدراسيون هستند به خاطر همين از داوران ليگ دسته اولي بدون هيچ كلاسي در ليگ برتر استفاده مي‌كنند.» رحمتي خاطرنشان كرد: «آقايان سهرابي و اصفهانيان درگير راي آوردن براي انتخابات فدراسيون هستند به خاطر همين از داوران ليگ دسته اولي بدون هيچ كلاسي در ليگ  برتر استفاده  مي‌كنند.»
به اينها مي‌شود سياهه‌اي از حاشيه‌هاي ريز و درشت ديگر از جمله حضور افراد معلوم‌الحال در تمرينات تيم‌ها، به‌هم‌ريختگي تقويم مسابقات، آماده نبودن زمين‌ براي انجام بازي‌ها و اتفاقاتي از اين دست را اضافه كرد. تازه همه اينها در شرايطي است كه ليگ فوتبال زنان را در نظر نگيريم. جايي كه تيم‌ها از داشتن يك بخاري ساده در رختكن در سرماي زمستان بي‌بهره‌اند و مجبورند در تاريكي بدون نور پروژكتور بازي كنند (بازي دو تيم همياري آذربايجان و شهرداري بم) يا براي انجام يك مسابقه فوتبال بايد چند بار فاصله بين دو شهر را با اتوبوس بروند و بيايند تا يك استاديوم پيدا كنند (بازي ملوان بندر انزلي و شهرداري سيرجان). 
انتخابات فدراسيون فوتبال در تاريخ ۱۰ اسفند برگزار مي‌شود و اهالي فوتبال اميدوارند تا آن موقع اتفاق ناگوار و غير قابل جبراني رخ ندهد تا شايد بعد از اتمام انتخابات وضعيت كمي سر و سامان بگيرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون