• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4859 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۸ بهمن

خبرخوان

دولت بودجه اصلاحي مي‌دهد

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري در خصوص بودجه سال آينده و رد كليات آن در جلسه هفته گذشته مجلس گفت: دولت بر مبناي تعامل و مفاهمه به خواست مجلس احترام گذاشته و براي اينكه مردم متضرر نشوند و اقتصاد كشور آسيب نبيند، ظرف زمان تعيين شده بودجه اصلاحي  مي‌دهد.


 مشكلي در تامين كالاهاي اساسي ايام نوروز نداريم

فرامك عزيزكريمي، مديركل دفتر امور غلات و محصولات اساسي وزارت جهاد كشاورزي درباره آخرين وضعيت ذخاير استراتژيك انواع كالاي اساسي در كشور اظهار كرد: در حال حاضر در شرايط بسيار مطلوبي از ذخاير استراتژيك كالاي  اساسي  قرار  داريم. آخرين آمار از ذخاير نشان مي‌دهد دست‌كم براي 8 ماه آينده هيچ مشكلي براي تامين كالاي اساسي كشور وجود ندارد. عزيزكريمي منابع تامين كالاي اساسي را از داخل كشور و از طريق واردات عنوان كرد. او افزايش 30 درصدي سطح كشت برنج در كشور طي يك‌سال را به معني افزايش خوداتكايي دانست.


پيش‌بيني وزير صمت از قيمت خودرو

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صمت با بيان اينكه صنعت خودرو در ايران دچار انحصار، عدم رقابت و هزينه‌هاي سربار است، گفت: هم‌اكنون سياست جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رقابتي كردن توليدات اين صنعت است. او ادامه داد: ساخت داخل در صنعت خودرو در اولويت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و قطعه‌سازان هم‌اكنون در يك شرايط مناسب كاري در دو تا سه شيفت فعال هستند و رشد توليدات ملموس است. وزير صمت تصريح كرد: قيمت خودرو ضمن كاهش در حال رسيدن به يك تعادل است و دلالان در حال حذف شدن هستند. وي تصريح كرد: با افزايش عرضه، قيمت در حال كاهش است و در آينده نزديك خودروهاي با كيفيت تارا و شاهين نيز وارد بازار خواهند شد و مي‌توانند در جلب رضايت مشتريان موثر باشند.


بخشي از جوهاي وارداتي در بنادر از بين رفت

كسري لشگري، بازرس اتحاديه‌هاي واردكنندگان نهاده‌هاي دام و طيور با اشاره به كمبود و گراني جودامي در بازار گفت: متاسفانه زماني كه بخش خصوصي قصد داشت براي واردات جو اقدام كند، در فرآيند ثبت سفارش با مشكلات عديده‌اي مواجه شد و مسوولان دولتي اعلام كردند كه جوي دامي در بحث تخصيص ارز در اولويت قرار ندارد، چراكه هم توليد داخلي انجام شده و هم واردات به اندازه كافي صورت گرفته است. اين مباحث موجب شد تا واردكنندگاني كه اقدام به واردات جو كرده بودند دچار مشكلات زيادي شوند و كالاي آنها در بنادر رسوب كند كه برخي از اين محموله‌ها حدود يك‌سال رسوب كردند و بخشي  از  آنها  نيز از بين  رفتند.


توقف افزايش چند برابري يارانه‌ها

صد و بيستمين يارانه نقدي طي روزهاي آينده بار ديگر با همان مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب خانوارها واريز مي‌شود، آنچه مجلس درباره افزايش چند برابري يارانه نقدي در سال آينده پيش‌بيني كرده بود با رد كليات لايحه بودجه فعلا منتفي است و مشخص نيست كه با اصلاح لايحه  و  مصوبات جديد چه اقدامي در رابطه با نحوه‌ پرداخت يارانه  نقدي صورت  مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون