• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4859 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۸ بهمن

آخرين وضعيت بارش‌ها در كشور تا ۵ روز آينده

بخش‌هايي از كشور را باد و خاك فرا خواهد گرفت

گروه اجتماعي 

باد، باران، برف، گرد و خاك و آلودگي نقاط مختلف كشور را در هفته جاري در برخواهد گرفت. ورود سامانه جديد بارشي در نيمه دوم بهمن ماه براي استان‌هاي مختلف وضعيت‌هاي جوي متفاوتي را در اين هفته رقم خواهد زد، با وجود اين تغييرات جوي، همچنان سايه آلودگي بر سر كلانشهرهاي صنعتي كشور باقي خواهد ماند.

طبق آخرين پيش‌بيني سازمان هواشناسي، استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي جنوبي البز و نيمه شرقي كشور طي روزهاي شنبه 18 بهمن و يكشنبه 19 بهمن باد شديدي را تجربه خواهند كرد كه موجب خيزش گردوخاك خواهد شد. علاوه بر اين، وزش باد خليج‌فارس را تا اوايل وقت يكشنبه مواج و متلاطم خواهد كرد.
صادق ضياييان، مديركل ‌پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي به ايسنا گفت: از روز شنبه، بارش در شمال غرب كاهش يافته و در ساير مناطق نيمه غربي كشور، سواحل درياي خزر، دامنه‌هاي جنوبي البرز و شمال شرق كشور ادامه مي‌يابد. شدت بارش در شمال و شرق خورستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، ايلام، كرمانشاه و ارتفاعات البرز مركزي است و احتمال رخداد تگرگ در استان‌هاي واقع در غرب و جنوب دور از انتظار نيست.
مديركل ‌پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ادامه داد: روز يكشنبه، ۱۹ بهمن ماه با حركت سامانه بارشي، فعاليت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مركز، دامنه جنوبي البرز، سواحل شرقي درياي خزر و شمال شرق كشور خواهد بود. در اين روز شدت بارش در استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، غرب فارس، جنوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.
او با بيان اينكه روز دوشنبه، ۲۰ بهمن ماه در برخي مناطق شمال شرق بارش پراكنده، در نيمه شرقي كشور وزش باد و در ساير مناطق كشور آسماني صاف پيش‌بيني مي‌شود، گفت: روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن ماه نيز در بيشتر مناطق كشور جوي به نسبت پايدار حاكم خواهد بود.
به گفته مديركل ‌پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، بعدازظهر شنبه و طي روز يكشنبه در استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي جنوبي البرز و نيمه شرقي كشور وزش باد شديد رخ مي‌دهد كه موجب خيزش گردوخاك در برخي نقاط شرق و جنوب شرق كشور مي‌شود. همچنين خليج فارس از جمعه تا اوايل وقت يكشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و همچنين از اواخر وقت امروز غرب درياي خزر و شنبه بخش‌هاي مركزي و شرقي درياي خزر مواج است.
به گزارش ايسنا، بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام ‌شده در شركت كنترل كيفيت هوا، با آغاز تردد خودروها در صبح روز شنبه، ۱۸ بهمن ۹۹ انتظار مي‌رود بر غلظت آلاينده‌ها افزوده شود، با اين ‌حال، با وزش باد موثر كيفيت هوا در بيشتر مناطق در وضعيت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. وزش باد موثر و احتمال بارش طي روز شرايط مناسب براي پراكندگي آلاينده‌ها را فراهم خواهد كرد و كيفيت هوا در وضعيت مطلوب باقي خواهد ماند.
با پيش‌بيني وزش باد نسبتا شديد در اواخر وقت شنبه، با وجود افزايش ترافيك شامگاهي، برقراري وضعيت قابل ‌قبول و پاك در بيشتر مناطق پايتخت دور از انتظار نخواهد بود. تغيير شرايط جوي به صدور چند هشدار از سمت سازمان‌هاي هواشناسي استان‌هاي مختلف نيز منجر شده است. هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد درباره آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در ترددها هشدار داده و گفته است كه با ورود سامانه بارشي به تدريج از بعدازظهر شنبه تا اواسط روز يكشنبه در غالب مناطق استان افزايش ابر و بارش باران و در ارتفاعات و مناطق مستعد بارش برف، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در بعضي ساعات و وزش باد «نسبتا شديد» پيش‌بيني مي‌شود. آبگرفتگي معابر عمومي، اختلال در تردد جاده‌اي، لغزندگي و كاهش ديد افقي به علت پديده مه از مخاطرات ورود اين سامانه در اين استان عنوان شده است.
علاوه بر اين، استان‌هاي يزد و خراسان جنوبي نيز نسبت به وزش باد شديد طي روزهاي آينده اخطاريه صادر كرده و اعلام كرده‌اند كه از روز يكشنبه، با وزش شديد باد در اين دو استان، احتمال اختلال در تردد درون و برون شهري وجود دارد و شكسته شدن درختان آسيب‌پذير، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌هاي موقت و تابلوهاي تبليغاتي و سقوط اجسام از ارتفاع در كارگاه‌هاي ساختماني نيز محتمل است. وزش شديد باد و خيزش گرد خاك به همراه كاهش موقت ديد از روز يكشنبه تا دوشنبه شب نيمه شمالي استان خراسان جنوبي را فرا خواهد گرفت و وقوع اين پديده در استان يزد تا پايان روز يكشنبه پيش‌بيني شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون