• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4860 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن

توافق‌ سه ‌جانبه بين شورا، شهرداري و وزارت آموزش و پرورش

رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران از امضاي توافقنامه سه‌جانبه في‌مابين شوراي شهر، شهرداري تهران و وزارت آموزش وپرورش با هدف توسعه و بهبود سرانه‌ها و فضاهاي آموزشي شهر تهران، طي روزهاي آتي خبر داد.
به گزارش ايلنا، محمد سالاري با اعلام اين خبر، درخصوص جلسه اخير ميز خيرين و فضاهاي آموزشي شهر تهران، گفت: كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران، به منظور بررسي پيش‌نويس توافقنامه سه‌جانبه شوراي شهر، شهرداري تهران و وزارت آموزش و پرورش با هدف توسعه و بهبود سرانه‌ها و فضاهاي آموزشي شهر تهران، جلسه‌اي را با حضور رييس آموزش و پرورش شهر تهران، مديركل حقوقي وزارت آموزش و پرورش، نمايندگان سازمان نوسازي آموزش و پرورش، نماينده اداره كل حقوقي شهرداري تهران، مديرعامل سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران و مديرعامل انجمن خيرين مدرسه‌ساز شهر تهران برگزار كرد. 
او تصريح كرد: كلان‌شهر تهران با حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و بيش از چهار هزار مدرسه دولتي و غير‌دولتي از جمله محروم‌ترين شهر‌ها و استان‌هاي كشور به لحاظ شاخص‌هاي كمي و كيفي فضاهاي آموزشي به شمار مي‌آيد. سرانه ميانگين فضاهاي آموزشي در سطح كشور حدود ۲/۵ متر مربع به ازاي هر دانش‌آموز است، در حالي كه اين شاخص در شهر تهران حدود ۶/۳ مترمربع وحتي در برخي مناطق حدود ۲ مترمربع است. 
او با بيان اينكه كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران مسووليت دبيرخانه «ميز خيرين و فضاهاي آموزشي شهر تهران» را برعهده دارد، درخصوص فلسفه تشكيل اين ميز اظهار داشت: اين ميز در شوراي اسلامي شهر تهران به منظور هماهنگي و هم‌افزايي اقدامات نهاد‌هاي ذي‌مدخل در تامين فضاهاي آموزشي و حركت در جهت تحقق عدالت در دسترسي به زيرساخت‌ها و توسعه متوازن مناطق و محله‌ها از منظر تامين سرانه فضاهاي آموزشي، در سال جاري تشكيل شد. 
سالاري ادامه داد: در راستاي تحقق اهداف تشكيل اين ميز، موضوع توافقنامه همكاري مشترك وزارت آموزش و پرورش، شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران در ساخت و تامين فضاهاي آموزشي در كلان‌شهر تهران و همچنين عملياتي شدن اهداف مندرج در برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران در حوزه‌هاي مرتبط با ظرفيت‌هاي آموزش و پرورش شهر تهران توسط اعضاي اين ميز مورد بحث و بررسي قرار گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون