• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4861 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ بهمن

تصحيح گزارش «اعتماد» درباره برگزاري يك مراسم تقدير داخلي در مجلس

اشتباهات يك گزارش

اداره كل فرهنگي مجلس به گزارش اخير روزنامه اعتماد درباره حواشي مراسم روز زن در مجلس واكنش نشان داد. در اين جوابيه آمده است:« احتراما در پي انتشار گزارشي با تيتر «حاشيه‌هاي يك مراسم» در صفحه سوم روزنامه اعتماد مورخ ۱۸ بهمن 99، لطفا دستور فرماييد وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات كشور، جوابيه زير در همان صفحه و با همان تيتر و اندازه فونت به چاپ برسد.
روزنامه اعتماد در تاريخ 18 بهمن ۹۹، گزارشي از برگزاري مراسم بزرگداشت روز زن در مجلس شوراي اسلامي منتشر كرده بود كه حاوي اشتباهات متعدد است كه به شرح زير تصحيح مي‌شود:
1- در گزارش مذكور اين سوال مطرح شده كه چرا «پارلماني كه ادعاي شفافيت ‌دارد» درباره مراسم تقدير از زنان اطلاع‌رساني نكرده است. اين در حالي است كه اين مراسم تقدير، يك مراسم داخلي با حضور كاركنان زن و همسران نمايندگان بوده و اصولا در برنامه‌هاي داخلي اينچنيني، هرساله و به صورت روتين برگزار مي‌شود، نيازي به اطلاع‌رساني عمومي نيست.
 2- در گزارش مذكور تعداد مدعوين مراسم ۵۰۰ نفر عنوان شده كه بدين وسيله اين تعداد تكذيب مي‌شود. 
3- در اين گزارش به گفت‌وگويي با آقاي مجتبي يوسفي نماينده مردم شريف اهواز، باوي، حميديه و كارون استناد شده در حالي كه مصاحبه رسمي از سوي خبرنگار روزنامه اعتماد با اين نماينده انجام نشده است و متاسفانه خبرنگار در اقدامي غيرحرفه‌اي، گپ و گفت تلفني خود با اين نماينده را به‌رغم تاكيدات وي، به عنوان مصاحبه چاپ كرده است. 
4- در اين گزارش ادعا شده آقاي غلامرضا نوري قزلجه، معاون اجرايي مجلس دهم از اين مقام كنار گذاشته‌ شده است. اين در حالي است كه ايشان در انتخابات 3 اسفند 94، به عنوان منتخب مردم شريف بستان‌آباد به مجلس شوراي اسلامي راه يافت و اساسا نمي‌توانست همزمان سمت نمايندگي مردم و معاونت اجرايي مجلس را برعهده داشته باشد. 
5- در اين گزارش از قول «يكي از نمايندگان كه نخواست نامش فاش شود» ادعا شده كه «شنيده‌ام به مهمانان كارت هديه داده شده» بدين وسيله اين بخش از گزارش روزنامه اعتماد نيز تكذيب مي‌گردد.
 6- از روزنامه محترم اعتماد و خبرنگاران آن رسانه وزين انتظار مي‌رود ضمن رعايت اخلاق حرفه‌اي، در موارد مشابه با اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس تماس گرفته و به جاي تكيه بر شايعات و گمانه‌زني‌ها، به صورت رسمي سوال خود را براي مسوولان مجلس ارسال و پاسخ لازم را دريافت كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون