• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4862 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن

دعوت گروه‌ها و احزاب براي برگزاري باشكوه سالگرد پيروزي انقلاب

نورافشاني و راهپيمايي خودرويي

نزديك به يك سال است كه شيوع كرونا در كشور، همه امور را تحت‌الشاع قرار داده است. مراسم نماز جمعه را لغو كرده، باعث تعطيلي حرم‌ها شده، برگزاري مراسم سياسي را غيرحضوري كرده، ديدارها را به فضاي مجازي كشانده، كسب‌وكارها را نيمه‌تعطيل و كاركنان را براي دوركاري به منازل فرستاده، سفرها را لغو و در مسير تردد شهروندان نيز محدوديت‌هايي ايجاد كرده است. حالا در آستانه چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب، شيوع اين ويروس مرموز، بر مراسمي سايه انداخته است كه از سال ۵۸ هر ساله، بي‌كم و كاست و باشكوه هرچه تمام‌تر برگزار شده است. چنان‌كه تصميم ستاد ملي مبارزه با كرونا بر اين شده كه باتوجه به شيوع اين ويروس و براي حفظ سلامتي شهروندان ايراني، بهتر است مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن به شيوه سال‌هاي گذشته برگزار نشود. برهمين اساس و باتوجه به نزديكي سالروز ۲۲ بهمن ماه، نصرت‌الله لطفي، قائم‌مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي ۲۲ بهمن امسال با اشاره به اينكه برنامه‌هاي امسال كاملا متفاوت با سال‌هاي قبل است، گفته است كه روز ۲۱ بهمن از ساعت 30: 18 جشن صبر و شكر در حرم رضوي، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و بقاع متبركه برگزار خواهد شد. به گفته او، با اهتمام ستاد كل نيروهاي مسلح نورافشاني ۳۰ مركز استان و حداقل ۴۰۰ شهرستان را در ۲۱ بهمن و پويش بانگ تكبير شكوه انقلاب اسلامي را در اقصي نقاط ميهن اسلامي خواهيم داشت. لطفي همچنين با تاكيد بر اينكه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به عنوان متولي برگزاري راهپيمايي‌ها، امسال هيچ فراخوان و برنامه‌اي‌ براي برگزاري مراسم راهپيمايي و تجمع نخواهد داشت، اعلام كرد كه با مكاتبه‌اي كه با ستاد ملي كرونا داشتيم، تصويب شد كه در سراسر كشور، فارغ از سطح شيوع كرونا، راهپيمايي خانوادگي خودرويي، موتوري و دوچرخه برگزار شود.  قائم‌مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفته است: «قرار نيست مثل سال‌هاي گذشته در پايان راهپيمايي، مردم براي حضور در مراسم سخنراني و قرائت بيانيه پاياني، تجمع كنند، بلكه سخنراني از راديو پخش مي‌شود و بيانيه پاياني هم از طريق فضاي مجازي به امضاي مردم خواهد رسيد.» او همچنين با بيان اينكه درباره‌ سخنراني در تهران دو احتمال وجود دارد، توضيح داد كه يك احتمال اين است كه رييس‌جمهوري بخواهند مثل هر سال با مردم از ميدان آزادي صحبت كنند و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به عنوان هماهنگ‌كننده مراسم نامه‌اي به رييس‌جمهوري نوشت و از ايشان دعوت كرديم با رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي اجابت دعوت كنند و به عنوان سخنران محوري مراسم ۲۲ بهمن در ميدان آزادي حضور داشته باشند اما اگر دعوت را نپذيرند، آن بحث ديگري است و يك احتمال ديگر هم وجود دارد كه رييس‌جمهوري بخواهد با همه مردم ايران از صداوسيما صحبت كند و اگر ايشان بخواهد اين كار را انجام دهد، ما از باب حفظ حرمت هيچ‌ گونه سخنراني نخواهيم  داشت.
اوج  اقتدار جهاني  در  سالگرد  انقلاب
در آستانه چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب حزب موتلفه اسلامي هم با انتشار بيانيه‌اي با تاكيد بر اينكه در چهل و دومين بهار آزادي در اوج اقتدار جهاني قرار داريم، 22 بهمن 1357 را پيروزي اراده و عزم ملت قهرمان ايران دانست. اين حزب در بخشي از بيانيه‌اش آورده است: «مقطعي حساس و تاريخي را در پيش داريم كه شاهد تحولات جدي در منطقه و جهان هستيم. بحران كرونا تغييرات قابل توجهي در معادلات اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي كشورهاي دنيا داشته است. قدرت پوشالي امريكا فروپاشيده و متزلزل شده است. رژيم صهيونيستي در آستانه اضمحلال كامل قرار گرفته و بسيار آسيب‌پذير گرديده است. دوقطبي جهاني پايان يافته و معادلات سياسي در دنيا تغييرات اساسي كرده است. استكبار جهاني نتوانست حتي با حمايت از گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش، به اهداف پليد خود دست يابد و دچار شكست سنگيني شده كه پرهزينه است. قماربازان سياسي كه به دنبال تابستان داغ براي ايران بودند، اكنون در انجماد زمستان سخت خويش افسرده‌اند.» اين تشكل سياسي اصولگرا تاكيد كرده كه در آستانه قرن پانزدهم شمسي و در بلنداي اقتدار جهاني، گام دوم انقلاب اسلامي را راسخ و استوار با اتكا به مدد الهي و الطاف حضرت وليعصر ارواحنافداه و پيروي از ولي‌فقيه عادل و رهبر حكيم جمهوري اسلامي و همت آحاد ملت شريف ايران به‌ويژه جوانان غيور و پرتلاش برخواهيم داشت و در نخستين آزمون سرنوشت‌ساز عصر جديد و اولين انتخابات رياست‌جمهوري گام دوم، با انتخاب گزينه‌اي انقلابي و جهادي، دولت جوان حزب‌اللهي را كنار تجربه آموختگان فداكارمان برمي‌گزينيم، تا حركت تمدن نوين اسلامي را در امتداد حركت مقدس انقلاب اسلامي استمرار بخشيده و زمينه ساز حكومت عدل الهي و دولت كريمه حضرت امام مهدي  ارواحنافداه  باشيم.

 انقلاب بر قله‌هاي اقتدار و عزت ايستاده است
شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي هم تاكيد دارد كه انقلاب بر قله‌هاي اقتدار و عزت ايستاده و فتوحات اقتصادي و اجتماعي بزرگي را پيش‌رو دارد. اين شورا با صدور اطلاعيه‌اي ضمن برشمردن دستاوردهاي بزرگ انقلاب در دهه‌هاي گذشته، نيروي پيشرانِ عبور از گردنه‌هاي اقتصادي را ظرفيت جوانان و تشكيل دولت جوان انقلابي ارزيابي كرد.  براساس اين بيانيه، اين شورا در اين راستا، ايجاد ائتلاف‌هاي راهبردي ماموريت محور از طريق شبكه‌سازي و همگرايي ظرفيت‌ها را كار ويژه اصلي خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون