• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4862 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن

4 فيلم اكران مي‌شود

بازگشايي سالن‌هاي سينما ادامه دارد

تينا جلالي

 

اينكه بخش سينماداري  در ايران و جهان با شيوع ويروس كرونا دچار آسيب جدي شد، امري واضح و مبرهن است و نكته‌اي است كه بارها درگفته‌ها و نوشته‌ها به آن اشاره شده است.تعطيلات پي‌درپي سالن‌ها با هدف حفظ سلامتي مخاطبان با ورشكستگي سينماداران در اقصا نقاط جهان همراه بود و مي‌توان گفت بروز اين مساله و ضربات جبران‌ناپذير آن براي سينماداران در ايران به مراتب بيشتر هم بود و نگراني‌هاي زيادي در اين باره مطرح شد. البته به صورت محدود و آن هم در فصل تابستان چند فيلم در سالن‌هاي سينما به نمايش درآمد و در سالن‌هاي سينما به روي مخاطبان باز بود اما طبق اعلام ستاد مقابله با كرونا، فعاليت سينماها در چند مرحله ممنوع اعلام شده بود و تا هفته‌هاي اخير هم سينماها رسما فعاليتي نداشتند و مردم هم چندان استقبالي از بازگشايي سالن‌هاي سينما و فيلم‌هاي روي پرده نمي‌كردند. از اين‌ رو چشم اميد براي گشايش سالن‌هاي سينما به برگزاري جشنواره فيلم فجر دوخته شده بود.  
وقتي زنگ خطر پيك چهارم پاندمي كرونا به صدا درآمد بسياري از كارشناسان بر اين باور بودند كه اساسا نبايد جشنواره فيلم فجر با حضور مردم و اهالي رسانه برگزار شود و از اين حيث تقريبا از سر‌گيري مجدد فعاليت سينماها  در سال جاري تقريبا غيرممكن به نظر مي‌رسيد ولي جشنواره فيلم فجر برگزار شد و مردم هم تا حدودي براي تماشاي فيلم‌ها به سالن‌هاي سينما مراجعه كردند، خبرنگاران و منتقدان هم در سالن‌هاي رسانه به تماشاي فيلم نشستند و چراغ سينما ظرف دو هفته گذشته روشن بود. حالا كه جشنواره فيلم فجر برگزار شده، دبير شوراي صنفي نمايش از برنامه‌ريزي براي اكران 4 فيلم سينمايي پس از جشنواره فيلم فجر و در ماه‌هاي بهمن و اسفند خبر داده است. اين يعني بازگشايي سالن‌هاي سينما فقط مربوط به زمان جشنواره فيلم فجر نبوده و فعاليت‌هاي سينماداران ادامه دارد؛ اقدامي كه به نظر مي‌رسد با رعايت كليه نكات بهداشتي قابل توجه است و در نهايت به نفع سينما تمام مي‌شود و مي‌توان چشم اميد به  حضور مخاطبان و رونق دوباره سينما و شغل سينماداري داشت هرچند كه بايد محتاط بود و بر رعايت قواعد استفاده از ظرفيت سالن‌هاي سينما تاكيد داشت. در همين رابطه  مرتضي شايسته درباره جزييات جلسه روز دوشنبه ۲۰ بهمن شوراي صنفي نمايش به ايسنا گفته با توجه به شرايطي كه براي اكران فيلم‌ها در زمان جشنواره‌ فجر وجود داشت، تصميم گرفته شده كه روند بازگشايي سالن‌هاي سينما ادامه داشته باشد و به همين منظور دو فيلم «شناي پروانه»  به كارگرداني محمد كارت و «آنجا هم باران مي‌بارد»  به كارگرداني نادر طريقت از ۲۳ بهمن ‌ماه اكران مي‌شوند. به گفته شايسته همچنين فيلم «لاله» به كارگرداني اسدالله نيك‌نژاد از ۲۹ بهمن و فيلم «آن شب» كوروش آهاري از ۶ اسفند ماه روانه اكران خواهند شد.
شايسته در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه سينماها همچنان بر رعايت پروتكل‌ها تاكيد دارند و تمهيداتي كه براي تضمين فروش سينماها در نظر گرفته شده بود تا آخر اسفند ماه همچنان برقرار است، برنامه‌ريزي براي اكران نوروزي سال جديد را به هفته آينده موكول كرد كه در اين باره تصميم‌گيري خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون