• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4863 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ بهمن

رييس قوه قضاييه:

تحريم‌ هرگز ملت ايران را متوقف نكرده است

سيد ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه در ادامه سفر خود به عراق با مصطفي الكاظمي نخست‌وزير اين كشور ديدار كرد و با تقدير از تصميم عراق براي اخراج نيروهاي امريكايي از اين كشور، زمان‌بندي براي اجراي مصوبه پارلمان عراق را لازم دانست. به گزارش خبرگزاري ميزان، رييس دستگاه قضا با تقدير از مواضع دولت عراق در قبال تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران تأكيد كرد: تحريم‌ها هيچگاه ملت ايران را متوقف نكرده و ما ان‌شاءالله اين تحريم‌ها را خنثي خواهيم كرد.
رييسي در ادامه سخنانش به بيان5 نكته محوري درخصوص تعاملات حقوقي و قضايي بين ايران و عراق پرداخت و يكي از اين مسائل را تسهيل امر زيارت عتبات عاليات در عراق توسط زوار ايراني عنوان كرد كه مورد تأكيد مقامات دو كشور بوده است.رييس قوه قضاييه خطاب به الكاظمي گفت كه لغو رواديد، مي‌تواند در تسهيل امر زيارت موثر باشد و انتظار ما اين است كه اين كار با همت و تلاش شما صورت گيرد.
رييسي همچنين با اشاره به موضوع زندانيان ايراني محبوس در عراق به موافقت مقام معظم رهبري با عفو زندانيان عراقي در ايران كه واجد شرايط آزادي هستند اشاره و ابراز اميدواري كرد هر چه سريع‌تر زمينه آزادي ايرانيان زنداني در عراق خصوصاً آنها كه به دليل اقامت يا ورود غيرمجاز به اين كشور بازداشت شده‌اند، فراهم شود و اين افراد به آغوش خانواده‌هايشان بازگردند.
رييس دستگاه قضايي كشورمان همچنين درخصوص اراده جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با فساد و همكاري با عراق جهت استرداد مجرمين اظهار داشت: جمهوري اسلامي بر همكاري‌هاي حقوقي و قضايي با عراق در خصوص تردد اتباع دو كشور و افزايش و تسهيل مبادلات تجاري تأكيد دارد.
رييسي در خصوص پيگيري حقوقي پرونده ترور سرداران شهيد جبهه مقاومت نيز خاطرنشان كرد: مجازات آمرين و مجرميني كه اين جنايت را مرتكب شده‌اند، براي آينده ايجاد بازدارندگي خواهد كرد.رييس قوه قضاييه تصريح كرد: امريكا با ترور شهيد حاج قاسم سليماني و شهيد ابومهدي المهندس حاكميت، سيادت و قوانين عراق را نقض كرده و ما تأكيد داريم اين پرونده هر چه سريع‌تر با همكاري ايران و عراق به نتيجه بايسته برسد.رييس قوه قضاييه همچنين سلام رهبر انقلاب را به ملت و دولت عراق ابلاغ و براي ملت عراق آروزي اعتلا و پيشرفت و براي دولت عراق آرزوي اقتدار و موفقيت كرد.
رييس قوه قضاييه همچنين در جريان سفر خود به عراق، با سران عشاير اين كشور نيز در محل سفارت جمهوري اسلامي در بغداد ديدار كرد. سيدابراهيم رييسي در بخشي از سخنان خود در اين نشست، گفت: يقين داريم دست انتقام الهي از آستين امت اسلامي بيرون مي‌آيد و انتقام خون شهداي مقاومت و سرداران شهيد مبارزه با تروريسم را از ظالمان و امريكاي جنايتكار خواهد گرفت. رييسي تصريح كرد: غربي‌ها عزت، امنيت و آزادي ملت ما را نمي‌خواهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها