• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4864 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن

خبر

فتواي رهبر انقلاب درباره  اهانت  به مسوولان

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به يك استفتا تصريح كردند: «انتقاد از مسوولان نبايد به گونه‌اي باشد كه موجب تحقير يا اهانت به اشخاص شود.» به گزارش ايسنا متن پاسخ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به استفتايي مبني بر اينكه آيا انتقاد از مسوولان در جمعي كه آنها حضور ندارند غيبت محسوب مي‌شود، به اين شرح است: «انتقاد از عملكرد نادرست كه به صورت علني انجام شده است، غيبت محسوب نمي‌شود و اشكال ندارد، ولي نبايد به گونه‌اي باشد كه موجب تحقير يا اهانت به اشخاص يا تضعيف نهادهاي نظام  جمهوري  اسلامي شود.»


تاكيد رييس‌جمهوري بر تضمين سلامت جامعه  در  انتخابات

كميته بهداشتي و درماني ستاد ملي كرونا در گزارش روز پنجشنبه خود به جلسه روساي كميته‌هاي تخصصي اين ستاد به رياست حسن روحاني عنوان كرد كه فاز يك واكسيناسيون طبق سند ملي تدوين شده، شامل واكسينه كردن حدود ۶۴۰ هزار كادر بهداشت و درمان و حدود ۷۰۰ هزار نفر افراد سالمند آسيب‌پذير يا داراي بيماري زمينه‌اي است. روحاني در همين ارتباط تاكيد كرد كه تمامي مراحل عمليات واكسيناسيون در كشور بايد دقيقا در چارچوب سند ملي تدوين شده، انجام گيرد و روند آن نيز دقيق و شفاف به مردم گزارش داده شود به‌گونه‌اي كه هيچ ابهامي در اين خصوص بي پاسخ نماند. رييس‌جمهوري گفت كه ضروري است به‌طور روشن از طريق رسانه‌هاي همگاني و ظرفيت‌هاي رسانه‌اي كشور، جزييات سند ملي واكسيناسيون تشريح و براي افكار عمومي تبيين شود. همچنين ضروري است به تمامي دستگاه‌هاي ذي‌ربط ابلاغ شود كه روند اطلاع‌رساني در خصوص واكسن و تمامي موضوعات مرتبط با آن، بايد از يك مسير و صداي واحد و از طريق سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا انجام گيرد. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در بخش ديگري از حرف‌هايش با بيان اينكه «قطعا با بهره‌گيري از تجارب به دست آمده و در عين حال بررسي و مطالعه تجربه‌هاي بين‌المللي مي‌توانيم انتخاباتي پرشكوه و با مشاركت بالاي مردم همراه با تامين سلامت جامعه در سال 1400 برگزار كنيم»، تاكيد كرد كه «به هيچ وجه نبايد اجازه دهيم شرايط خاص كرونايي مانع از مشاركت حداكثري در انتخابات سال آينده شود بنابراين وزير كشور به عنوان مسوول اجرايي برگزاري انتخابات و مسوول قرارگاه مقابله با كرونا، بايد با هماهنگي ساير كميته‌ها، دستورالعمل‌هاي بهداشتي و استفاده از همه امكانات الكترونيك، همه مراحل انتخابات 1400 را به گونه‌اي طراحي و اجرا كند كه همزمان با مشاركت پرشور و بالاي مردم در انتخابات، سلامت جامعه نيز تضمين  شود.»


خبر خوش دولت در مورد خريد  واكسن  كرونا

رييس دفتر رييس‌جمهوري گفت: «غير از واكسن روسي، درحال مذاكره براي خريد واكسن كرونا از چين و هند هستيم.»به گزارش ايرنا، محمود واعظي در اين باره توضيح داد: «درحال مذاكره براي خريد واكسن چيني هستيم و اين مذاكرات خيلي خوب پيش مي‌رود. براي تهيه واكسن خوب از هند در حال مذاكره هستيم و فكر مي‌كنم با اين اقدامات، سبد ما از واكسن، كامل مي‌شود و همه اينها را قبل از عيد خواهيم داشت.» به گفته او، فعلا يك ميليون دوز قرار است از روسيه وارد كشور شود و اين روند ادامه دارد. در مراحل بعد تعداد ديگري واكسن روسي وارد كشور مي‌شود.


هر كسي دم  از  مذاكره  بزند  خائن  به  انقلاب  است

حجت‌الاسلام سيداحمد علم‌الهدي مي‌گويد كه «دشمني امريكا با ما روز نخست پيروزي انقلاب به خاطر پيروزي انقلاب بود؛ امروز دشمن دچار فروپاشي از داخل خود شده است. تحريم‌ها قطعا اثر داشته اما مشكلات ما قطعا صرفا تحريم‌ها نيست و اقلي از مشكلاتي را تحريم‌ها شكل داد.» نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي معتقد است كه در اثر تحريم‌ها فلج نشديم؛ مردم ما عشق‌شان به انقلاب از روزي كه آنها خواستند تحريم وضع كنند بيشتر شده است؛ بخش عمده مشكلات ما به‌خاطر سوءمديريت است و ان‌شاءالله ندانم‌كاري است. او در بخش ديگري از سخنانش گفت: «مسائلي كه مقام معظم رهبري مي‌فرمايند تنها لجبازي با آمريكا و يك برخورد حساب شده نيست؛ نكته‌اي كه مقام معظم رهبري به عنوان قول فصل در ۱۹ بهمن امسال فرمودند نقطه استدلالي و نقطه متكي بر بصيرت و حذاقت ذهني و سياسي مقام معظم رهبري است؛ فرمودند آمريكا اگر به برجام برگردد قبول نداريم و بايد يك سال بگذرد و راستي‌آزمايي كنيم اين يك نقطه استدلالي است. رسانه‌هاي خارجي مزدور آمريكايي به نحوي مساله را نمايان مي‌كنند كه نحو ديگري است زيرا فرمايش رهبري براساس يك بصيرت قطعي بوده است.» به عقيده علم‌الهدي، از امروزي كه مقام معظم رهبري خط را روشن كرده‌اند اگر قبل از اين هر كسي دم از مذاكره بزند اين را بداند كه اول خائن به انقلاب است. او ادامه داد: «آن روزي كه برجام تصويب شد تحريم‌هاي آمريكا ۸۰۰ مورد بود و از روز تصويب برجام تا امروز ۷۵۰ تحريم ديگر افزوده شده و عناوين آن حقوق بشر و تروريسم و موشكي دروغين بوده است و امروز با بيش از ۱۵۰۰ تحريم روبه‌رو هستيم؛ حالا به برجام برگردد مي‌گويد ممكن است تحريم هسته‌اي را بردارم و براي بقيه‌اش هم بايد مذاكره كنيم و هرچه داريد بدهيد؛ اين توطئه آمريكاست. اينها نامرد و نابكار و شيطان بزرگ هستند. مقام معظم رهبري اين محاسبه را دارند و اينهايي كه مي‌گويند با آمريكا درنيفتيم بدانند همه اين تحريم‌ها را ترامپ ديوانه وضع كرد و دشمني را ادامه دادند و رييس‌جمهور جديد نيز همان است و مي‌خواهد ما را به تله بيندازد و توطئه در بازگشت ما به برجام دارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون