• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4864 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن

خبرخوان

امريكا 1.5 ميليون بشكه بنزين ايران را فروخت!

فارس گزارش داد: سخنگوي وزارت دادگستري امريكا ادعا كرده ۱،۲ ميليون بشكه بنزين ايران را كه سال گذشته ميلادي مصادره كرده بود، فروخته و پول آن كه ده‌ها ميليون دلار مي‌شود به حساب «بنياد قربانيان امريكايي كشورهاي حامي تروريسم» واريز مي‌كند. سال گذشته دولت ترامپ با ادعاي اينكه 1.2 ميليون بشكه بنزين ايران را در 4 تانكر به مقصد ونزوئلا  ارسال مي‌شده گرفته بود؛ آن زمان محموله‌هاي بنزين به كشتي‌هاي ديگري منتقل شده و به مقصد امريكا ارسال شد. امريكا مدعي شد كه اين كشتي‌ها تحريم‌هاي امريكا عليه ايران را نقض كرده است. مارك رايموندي، «سخنگوي وزارت دادگستري امريكا» گفت: برنامه فروش اين محموله‌هاپايان يافته و در حال نهايي كردن هزينه‌ها هستيم. وي از ارزش واقعي اين محموله‌ها اظهار بي‌‌‌اطلاعي كرده اما گفته است كه احتمالا ده‌ها ميليون دلار ارزش داشته باشد.


چگونه مي‌توان با سهام عدالت كارت اعتباري گرفت؟

مذاكره شركت سپرده‌گذاري مركزي با بانك‌ها براي ارايه كارت اعتباري به مشمولان سهام عدالت در جريان است و پيش‌بيني مي‌شود قبل از پايان سال برخي بانك‌ها بتوانند اين كارت‌هاي اعتباري را ارايه دهند. تاكنون بيش از ۱۰ بانك اعلام آمادگي كردند و در حال عملياتي كردن اين فرآيند هستند. متقاضيان دريافت كارت اعتباري بايد به شعب بانك‌هاي مشخص‌شده مراجعه كنند. البته در ابتدا بايد احراز هويت توسط سجام انجام شود كه اين فرآيند به صورت حضوري و غيرحضوري قابل انجام است و سپس اقدام به توثيق سهام مي‌كنند. در مجموع همان شرايط عمومي و اختصاصي كه هر فردي براي دريافت تسهيلات بايد احراز كند در اين خصوص هم بايد اجرا شود و جايگزين ضامن در اين پروسه اوراق سهام عدالت است. بعد از دريافت كارت اعتباري، افراد مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هاي مشخص شده اقدام به خريد كنند.


عيدي را با حقوق بهمن  بگيريد

معمولا عيدي كاركنان و بازنشسته‌ها همزمان يا چند روزي فاصله با حقوق بهمن ماه واريز مي‌شود، اين در حالي است كه نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه وعده داده كه عيدي امسال همزمان با پرداخت حقوق بهمن ماه خواهد بود. البته دولت طي اين سال‌ها عمدتا حقوق‌ها و عيدي كاركنان را در زمان مقرر پرداخت كرده است. در بودجه ۱۳۹۹عيدي كاركنان يك ميليون و ٢٠٠ هزار تومان تعيين شده بود و ميزان افزايش حقوق ۱۵ درصد بود ولي رقم نهايي عيدي مصوب در هيات دولت مبلغ عيدي يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تعيين شد. اين  افزايش به اعمال فوق‌العاده ۵۰ درصدي امتياز قانوني براي حقوق كاركنان و بازنشسته‌ها در پايان سال گذشته بر مي‌گردد كه در نتيجه بر تغيير ضريب و محاسبات عيدي موثر بوده است.


كاهش ۸،۵ درصدي  تعداد چك‌هاي رمزدار در آذرماه

بررسي‌هاي بانك مركزي نشان مي‌دهد ۴۸۷ هزار فقره چك رمزدار به ارزش حدود ۹۴۱ هزار ميليارد ريال در آذرماه ۱۳۹۹ در كل كشور وصول شده كه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ۸،۵ و ۱۷،۸ درصد كاهش داشته است. بنا بر اين گزارش در آذرماه، ۴۸،۴ درصد از تعداد چك‌هاي رمزدار وصولي در سه استان تهران (۳۱،۶ درصد)، اصفهان (۹،۱ درصد) و خراسان رضوي (۷،۷ درصد) وصول شده است كه بيشترين سـهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنين ۷۱ درصد از ارزش چك‌هاي فوق در استان‌هاي تهران (۶۱،۱ درصد)، اصفهان (۵،۵ درصد) و خراسان رضوي (۴،۴ درصد) وصول  شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون