• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4867 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

خبر

ورود  هيات اماراتي به  اسراييل براي افتتاح  سفارت

رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي از ورود يك هيات اماراتي به تل‌آويو خبر دادند. خبرگزاري آناتولي به نقل از رسانه‌هاي اسراييلي گزارش كرد كه روز دوشنبه يك هيات اماراتي به منظور انجام مقدمات افتتاح سفارت اين كشور، وارد تل‌آويو شد. سفر اين هيات اماراتي به تل‌آويو در حالي است كه يكشنبه شب، «محمد محمود آل خاجه» به عنوان نخستين سفير امارات در تل‌آويو، در برابر «محمد بن راشد آل مكتوم» نايب رييس امارات و حاكم دوبي سوگند قانوني ياد كرد. امارات و اسراييل ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور سابق امريكا توافق سازش امضا كردند و ۲۴ ژانويه (۵ بهمن) سفارت رژيم صهيونيستي در ابوظبي افتتاح شد. امارات متحده عربي ۵ بهمن ماه در صفحه رسمي خود در توييتر از موافقت هيات وزيران اين كشور براي بازگشايي سفارت ابوظبي در تل‌آويو خبر داده بود. سخنگوي وزارت امور خارجه اسراييل نيز در همين روز اعلام كرد كه سفارت اين رژيم با ورود هيات ديپلماتيك صهيونيست‌ها، روز يكشنبه به‌طور رسمي در ابوظبي افتتاح  شده است.


لاوروف: چيز زيادي از روابط روسيه و اتحاديه  اروپا  باقي نمانده است

«سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه روز دوشنبه گفت: چيز زيادي از روابط مسكو و بروكسل باقي نمانده است. به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيك»، لاوروف در كنفرانسي خبري با همتاي فنلاندي خود گفت: سال‌هاست كه اتحاديه اروپا به شكل متناوب به روابط دوجانبه ضربه وارد مي‌كند. به گفته اين مقام روس، كودتاي سال ۲۰۱۴ در اوكراين نقطه اوج تلاش بروكسل در اين زمينه بود و اين كودتا در حالي رخ داد كه مقامات دولتي و مخالفان در اوكراين به توافق دست يافته بودند. وزير امور خارجه روسيه افزود: چيز زيادي از روابط مسكو و بروكسل باقي نمانده اما روسيه حاضر است به گفت‌وگو در زمينه منافع مشترك ادامه دهد. لاوروف در ادامه گفت: اگر اتحاديه اروپا تصميم بگيرد كه روابط با روسيه را بازسازي كند، مسكو نيز در اين زمينه آماده خواهد بود. لاوروف روز جمعه نيز در يك مصاحبه تلويزيوني در واكنش به احتمال تحريم‌هاي جديد اتحاديه اروپا عليه روسيه گفت: مسكو آماده قطع روابط با اين اتحاديه است. «ديميتري پسكوف»، سخنگوي كاخ كرملين در توضيح اين اظهارات و برداشت غلط از آن گفت: «نكته اينجاست كه ما اين را نمي‌خواهيم (قطع رابطه با بروكسل) بلكه به دنبال توسعه روابط با اتحاديه اروپا هستيم. با اين حال اگر اتحاديه اروپا در اين مسير [تحريم زيرساخت‌هاي روسيه] حركت كند، در آن صورت بله، ما آماده [قطع رابطه] خواهيم بود، زيرا بايد براي بدترين حالت آماده بود.» پسكوف در ادامه گفت: «اين چيزي است كه وزير [امور خارجه] درباره آن صحبت كرد. با اين حال معناي آن مورد تحريف قرار گرفت و اين تيترهاي احساس‌برانگيز به شكلي ارائه شدند كه گويي روسيه، خود عملا آماده است آغازگر  قطع  روابط با اتحاديه اروپا  باشد.»


سناتور جمهوري‌خواه هريس  را  به استيضاح  تهديد  كرد

«ليندسي گراهام»، سناتور جمهوري‌خواه امريكا گفت: اين احتمال وجود دارد كه «كامالا هريس» معاون رييس‌جمهور امريكا مورد استيضاح قرار گيرد. به نوشته روزنامه «نيويورك پست»، گراهام در مصاحبه‌اي پس از تبرئه ترامپ در دادگاه استيضاح گفت: «اگر بنا به استفاده از اين مدل باشد، نمي‌دانم زماني كه جمهوري‌خواهان در مجلس نمايندگان به اكثريت برسند، چرا نبايد كامالا هريس را استيضاح كنند.» اين سناتور نزديك به ترامپ افزود: «دليلش اين است كه او در واقع شورشي‌ها را با قيد وثيقه آزاد كرد و به عنوان يكي از شورشي‌ها به خيابان‌ها بازگشت و سر يك نفر را شكافت. پس ما در اين مورد جعبه پاندورا را باز كرده‌ايم و براي كشورم ناراحتم.» اشاره گراهام به «بودجه آزادي مينه‌سوتا» است كه از سوي كامالا هريس و در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستي مورد حمايت قرار گرفت. اين اعتراضات از تابستان امسال و در واكنش به قتل يك شهروند سياهپوست غيرمسلح توسط نيروهاي پليس شهر مينياپوليس آغاز شد و كم‌وبيش تاكنون ادامه دارد. «فاكس نيوز» شبكه تلويزيوني نزديك به حزب جمهوري‌خواه چندي پيش گزارش كرد در ميان افرادي كه با حمايت هريس و به قيد وثيقه آزاد شدند، نام يك فرد مظنون به تيراندازي به پليس، فردي كه دوبار به تجاوز متهم شده و زني كه يكي از دوستانش را به قتل رسانده بود، به چشم مي‌خورد. ليندسي گراهام با اشاره به قصد دموكرات‌ها براي فراخواندن شهود در جلسه دادگاه ترامپ تهديد كرد: «اگر قرار است اين اقدام را دنبال كرده و شروع به فراخواندن شهود كنيد و كار را به اينجا بكشانيد، منصفانه خواهد بود كه صداي ضبط شده هريس زماني كه افرادي را از  زندان  بيرون  مي‌آورد، پخش  شود.»


اكثريت  پارلمان  كاتالونيا در  دست  جدايي‌طلبان

نتيجه رسمي شمارش بيش از ۹۹ درصد آراي انتخابات پارلماني كاتالونيا حاكي از آن است كه سه حزب حامي استقلال اين منطقه از اسپانيا توانستند حايز بيشترين كرسي‌هاي پارلمان شوند. به گزارش فارس، نتيجه انتخابات پارلمان منطقه‌اي كاتالونيا نشان مي‌دهد احزاب طرفدار جدايي «چپ جمهوري‌خواه كاتالونيا» ۳۳ كرسي، «متحد براي كاتالونيا» ۳۲ كرسي و حزب «داوطلب اتحاد مردمي» ۹ كرسي از مجموع ۱۳۵ كرسي پارلمان منطقه‌اي كاتالونيا را كسب كردند. حزب سوسياليست اسپانيا كه پدرو سانچز نخست‌وزير كنوني اين كشور از اين حزب است، توانست در انتخابات ۳۳ كرسي و ۲۳ درصد آراي مردمي را كسب كند و حزب راست افراطي «ووكس» براي اولين بار توانست وارد پارلمان كاتالونيا شود و ۱۱ كرسي را از آن خود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون