• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4867 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

پيدا و پنهان

برای خرید سهام، خانه و خودروی خود را نفروشید

سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه  بازار سرمایه در ذات خود دارای هیجان است، افزود: اکنون با توجه به بزرگ شدن بازار و نزدیک شدن به زمان انتخابات، کم و بیش شاهد مطرح شدن اظهارنظرهایی هستیم که هدف آن در راستای تامین منافع سهامداران نیست. او با اشاره به سهامداران و نحوه سرمایه‌گذاری آنها در بازار گفت: توصیه ما به سهامداران این است که به جای بررسی اخبار سیاسی به موضوعات اقتصاد کلان و اخبار صنایع و شرکت‌ها توجه کنند و برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام به خصوص زمانی که بازار وارد فاز هیجانی می شود و در مدار نزولی قرار می‌گیرد، نگاه سهامداران به بازار باید بلندمدت باشد.


خودروهای فرسوده سالانه ۵۳ هزار میلیارد تومان ضرر می‌زنند

طبق برآورد و تحلیل ريیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، سالانه ۵۳ هزار میلیارد تومان، مصرف سوخت اضافه دارند که این رقم از مجموع مبلغ یارانه‌ای که دولت طی یک‌سال به مردم پرداخت می‌کند، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر است. محمود مشهدی‌شریف ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر سه میلیون دستگاه خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که هر یک ۱۴.۳ درصد مصرف بنزین بیشتر نسبت به یک خودرو غیرفرسوده دارد؛ بنابراین باتوجه به قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج‌فارس (۶۵سنت) و با محاسبه قیمت هر لیتر بنزین آزاد (۳۰۰۰ هزار تومان)، برای سه میلیون خودرو فرسوده در کشور، روزانه قریب به ۵۰ هزار تومان بنزین  بیهوده در کشور سوخت می‌شود.


قیمت‌های  عجیب  و غریب در بازار میوه

انواع میوه در بازار قیمت‌های عجیب و غريبی از خود ثبت کرده‌اند به طوری که هر کیلوگرم نارنگی بندری ۵۵ هزار تومان، موز ۵۰ هزار تومان، سیب ۲۷ هزار تومان و پرتقال جنوب ۲۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. در اين راستا اسدالله کارگر، ريیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: دلیل گرانی میوه را ما نباید بگوییم، زیرا ما نیز مصرف‌کننده هستیم و فقط مصرف‌کننده بزرگ تر هستیم و خرید ما 200 کیلوگرم تا 2 تن است. وی افزود: اعضای ما در تعیین قیمت نقشی ندارند و بنا بر قیمت عرضه شده در میدان مرکزی میوه و تربار خرید می‌کنیم و با سود مصوبی که داریم به فروش می‌رسانیم. ريیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: قبل از ما میدان مرکزی، واردکنندگان و حتی صادرکنندگان باید پاسخگو  باشند که باعث شده‌اند قیمت عمده انواع میوه بالا برود که اعضای خرده‌فروشی اتحادیه ما نیز مجبور به فروش همین محصولات هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون