• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4870 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند

خبر

۶ پليس كنگره امريكا اخراج شدند

با گذشت يك ماه از حمله هواداران ترامپ به ساختمان كنگره، ۶ افسر پليس كنگره به علت كوتاهي در برابر هجوم اوباش اخراج شدند. به گزارش ايرنا از نشريه هيل، علاوه بر اخراج شماري از افسران، تحقيقات بيشتر از نزديك به ۳۰ افسر ديگر در ارتباط با اقدامات آنها در پاسخ به شورش مرگبار ۶ ژانويه (۱۷ دي) به ساختمان كنگره در حال انجام است. «يوگاناندا پيتمن» سرپرست پليس كنگره امريكا دستور داده است كه هر عضوي از بخش او كه رفتار او مطابق با قوانين اين مركز در زمان حمله به ساختمان كنگره نبوده مورد پيگرد قرار خواهد گرفت. شبكه سي‌ان‌ان همچنين از انجام بازجويي و تحقيقات درباره ۳۵ افسر خبر داد و افزود كه ممكن است به شمار افسران اضافه شود زيرا بازجويان از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و ادعاها نقش افسران در اين شورش را مورد بررسي قرار خواهند داد. اخراج و انجام تحقيقات از افسران در حالي صورت مي‌گيرد كه از روز اول شك و شبهاتي در مورد واكنش نيروهاي پليس در مواجهه با حمله اوباش و هواداران ترامپ كه منجر به كشته شدن 5 نفر شد، وجود داشته است. در تاريخ ششم ژانويه (۱۷ دي ‌ماه) دونالد ترامپ كه حاضر نبود شكست را بپذيرد، با تكرار تقلب، هواداران خود را براي شورش و يورش به ساختمان كنگره تحريك كرد و آنان با حمله به كنگره امريكا شمارش آراي گزينشگران ايالتي و تاييد پيروزي جو بايدن را متوقف كردند. به موجب اين تحريك، 5 نفر كشته و تعدادي مجروح شدند و بر همين اساس يعني «تحريك به شورش»، مجلس نمايندگان امريكا دونالد ترامپ را بار ديگر استيضاح كرد.


كرملين: اميدواريم واشنگتن بار ديگر مسير تحريم را پيش نگيرد

سخنگوي كاخ كرملين گفت كه مسكو انتظار دارد واشنگتن دركي مناسب از وضعيت داشته مسير افزايش تحريم را پيش نگيرد. به گزارش ايلنا به نقل از تاس، «ديميتري پسكوف»، سخنگوي كاخ كرملين روز ‌جمعه گفت كه مسكو انتظار دارد واشنگتن دركي مناسب از وضعيت داشته و مسير افزايش تحريم را پيش نگيرد. او در واكنش به گزارش بلومبرگ در رابطه با احتمال اعمال تحريم‌هاي دولت جديد امريكا عليه پروژه نورد استريم۲ اين سخنان را بر زبان آورد. پسكوف در اين رابطه گفت: «نمي‌دانيم بلومبرگ اشاره به چه تحريم‌هايي دارد. همچنان اميدواريم كه همتايان‌مان در امريكا دركي واضح از وضعيت داشته و مسير فشار تحريم‌ها را ادامه ندهند.» او در ادامه گفت: «بارها اثبات شده كه اين روش‌ها كاركردي ندارد.»


پدرسن: جايگزيني براي حل سياسي بحران سوريه وجود ندارد

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه و گي ير پدرسن، فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه روز پنجشنبه، در مسكو، در مورد مسائل مربوط به حل بحران در اين كشور گفت‌وگو و تاكيد كردند كه هيچ جايگزيني براي راه‌حل سياسي وجود ندارد. به گزارش ايسنا، به نقل از روسيا اليوم، در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه آمده كه لاوروف و پدرسن به‌ طور مفصل در مورد مسائل مربوط به حل و فصل سوريه، از جمله شرايط موجود، ارايه كمك‌هاي بشردوستانه و شرايط اقتصادي-اجتماعي در سوريه بحث و تبادل‌نظر كردند. در اين بيانيه همچنين آمده است كه دو طرف به كار كميته قانون اساسي كه پنجمين جلسه آن در اواخر ژانويه در ژنو برگزار شد توجه ويژه دارند. آنها همچنين نتايج پانزدهمين نشست بين‌المللي سوريه در چارچوب روند آستانه را كه در ۱۶ و ۱۷ ماه فوريه جاري در سوچي انجام شد، مورد بررسي قرار دادند. لاوروف و پدرسن تاكيد كردند كه هيچ جايگزيني براي راه‌حل سياسي بحران سوريه در چارچوب فرآيندي كه توسط خود سوري‌ها و با احترام به حاكميت، استقلال، وحدت و يكپارچگي سوريه باشد وجود ندارد.» وزير امور خارجه روسيه و نماينده سازمان ملل همچنين در مورد اوضاع بشردوستانه در سوريه با تمركز بر لزوم بسيج كامل كمك‌ها براي سوري‌هايي كه در سراسر كشور بدون نياز به هيچ‌گونه تبعيض، سياستگذاري و پيش‌شرطي به آن نياز دارند، گفت‌وگو كردند. لاوروف نيز بر حمايت روسيه از درخواست دبيركل سازمان ملل براي تخفيف تحريم‌هاي يكجانبه اعمال شده عليه كشورها از جمله سوريه، به ويژه در شرايط بيماري همه‌گير ويروس كرونا تاكيد كرد.


اسراييل سايت هسته‌اي ديمونا را توسعه داده است

گروه «پنل بين‌المللي مواد شكافت‌پذير» تصاوير ماهواره‌اي را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد، رژيم صهيونيستي مركز تحقيقات هسته‌اي «نِگو» (نيروگاه هسته‌اي ديمونا) را توسعه داده است. به نوشته وبگاه دنيا الوطن، اين تيم بين‌المللي متشكل از دانشمندان ۱۷ كشور جهان روز پنجشنبه تصاويري از نيروگاه هسته‌اي ديمونا را منتشر كرد كه مربوط به چهارم ژانويه ۲۰۲۱ است و نشان مي‌دهد كه رژيم صهيونيستي به‌ طور قابل‌توجهي اين مركز هسته‌اي را توسعه داده است. طبق اين گزارش، ساخت و سازهاي جديدي در مجاورت نيروگاه هسته‌اي ديمونا و ايستگاه بازيافت هسته‌اي انجام شده است و براي آن، مساحتي به طول ۱۴۰ متر و عرض ۵۰ متر حفر شده و ماهيت اين ساخت و سازها هنوز مشخص نيست. طبق گفته اعضاي اين تيم، اين فعاليت‌ها از اواخر سال ۲۰۱۸ يا اوايل ۲۰۱۹ آغاز شده و اكنون در حال پايان است و پيش از اين نيز رصد نشده بود، چراكه آخرين تصوير از سايت هسته‌اي ديمونا طبق تصاوير گوگل ارث، به سال ۲۰۱۱ بازمي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها