• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4870 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند

خبر

وزير آموزش و پرورش: 

۶۰۰ هزار دانش‌آموز مشكل‌دار در كشور شناسايي شده‌اند

وزير آموزش و پرورش گفت: غير از دانش‌آموزاني كه مشكل تامين تبلت و گوشي دارند، يك جامعه آماري ۶۰۰ هزار نفري شناسايي كرديم و با گفت‌وگوي حضوري مشخص شد كه سه دهم درصد يعني از هر يك‌هزار نفر سه نفر به دلايل مختلف تحصيل را رها كرده‌اند كه بيشتر آنها در مناطق محروم  هستند.
محسن حاجي‌ميرزايي شامگاه پنجشنبه در حاشيه جلسه شوراي آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: با خانواده‌هاي اين دانش‌آموزان صحبت كرديم تا آنان به تحصيل بازگردند.
او خاطرنشان كرد: بازمانده از تحصيل تعبير دقيقي نيست، افرادي كه به اينترنت يا ابزار هوشمند دسترسي ندارند محروم از آموزش نيستند و اين مهم به طرق مختلف به شكل حضوري، دريافت بسته‌هاي آموزشي و برخي هم از طريق تلويزيون آموزش‌ها را فرا مي‌گيرند. وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزاني كه به اينترنت يا گوشي هوشمند دسترسي ندارند را نمي‌توان در دسته افراد بازمانده از تحصيل جاي داد، چراكه آنها به دليل شرايط به وجود آمده، از برخي امكانات برخوردار نيستند اما محروميتي از آموزش ندارند. حاجي‌ميرزايي در‌خصوص تغيير و تحولات احتمالي در مديريت‌هاي دستگاه تعليم و تربيت تا پايان سال نيز ادامه داد: حداقل جابه‌جايي‌ها در آموزش و پرورش انجام خواهد شد، عده‌اي بازنشسته، يا جايگزين مي‌شوند اما تلاش مي‌شود از طريق كميته انتصاب، سوابق افراد بررسي سپس تصميم‌گيري  شود.

اينترنت رايگان دانشجويان  ۶ ماهه است

معاون آموزشي وزير علوم از دانشجويان درخواست كرد سريعا نسبت به ثبت‌نام اينترنت رايگان اقدام كنند و تاكيد كرد كه اين اينترنت ۶ ماهه است و مهلت ثبت‌نام آن تمديد نمي‌شود. علي خاكي صديق در گفت‌وگو با مهر درباره جزييات اينترنت رايگان ويژه دانشجويان گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از ۲۵ بهمن ماه بسته ۶۰ گيگابايتي اينترنت رايگان در اختيار دانشجويان قرار داده و ظاهرا اين اينترنت شامل تمام دانشجويان مراكز دانشگاهي و حوزوي در تمامي مقاطع است. او با بيان اينكه مهلت ثبت‌نام براي دريافت اين بسته اينترنت از زمان اعلام شده تا ۱۵ روز بعد از آن پيش‌بيني شده و اين مهلت قابل تمديد نيست، از دانشجويان درخواست كرد سريعا با مراجعه به سامانه https://ictgifts.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها