• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4870 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند

خبرخوان

برخي بيكاران كرونايي  هنوز بيمه بيكاري نگرفتند

در حالي يك‌سال از شيوع كرونا مي‌گذرد كه هنوز تعدادي از افراد بيكار شده از سال گذشته مقرري بيمه بيكاري دريافت نكرده‌اند. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در اين باره گفته است: پيگير پرداخت بيمه بيكاري كرونا هستيم. سالاري با اعلام اينكه تامين اجتماعي تمام وظايف خود را در خصوص پرداخت بيمه بيكاري كرونا انجام داده است، اضافه كرد: ما از خزانه دولت پيگيري مي‌كنيم تا در امر پرداخت بيمه بيكاري تسريع شود. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي بيان كرد: بيكاري برخي افراد از اول خرداد ماه به بعد هم ادامه داشت و تامين اجتماعي در برابر افرادي كه واجد شرايط هستند، به‌طور كامل متعهد است، اما بخشي از منابع آن را دولت بايد پرداخت كند و ما پرداختي‌هاي خود را موكول به پرداخت دولت نكرديم و پرداخت مقرري بيكاري را به مشمولاني كه از خرداد ماه سال جاري بيكار شده‌اند، آغاز كرديم. ما از خزانه دولت پيگيري مي‌كنيم تا در امر پرداخت بيمه بيكاري به مشمولان تسريع شود.


خروج مرغ از تهران ممنوع شد!

محمدعلي كمالي‌سروستاني، مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي پايتخت گفت: خروج مرغ از برخي استان‌ها‌ و شهرهاي ايران از جمله كرمان و تهران تا اطلاع ثانوي ممنوع شده است. وي افزود: اين دستورهاي يك‌شبه براي ما هم عجيب است و اين حد از دخالت دولت، بازار مرغ را به هم ريخته است. يك روز نقل و انتقال مرغ را ممنوع مي‌كنند و روز بعد دستور مي‌دهند كه مرغ قطعه‌بندي نشود و اين دستورها در بازار آثار وحشتناكي دارد و ثبات قيمت‌ها را بر هم مي‌زند. كمبود مرغ در بازار به دو عامل ارتباط دارد، نخست كمبود دانه‌ و خوراك مرغ است كه دولت به جاي سه ماه فقط به اندازه ۴۰ روز جيره مرغداران را تامين كرده و برنامه توليد را برهم زده و دومين موضوع اين است كه با توجه به اينكه در آستانه نوروز ۹۹ قرار داريم، مرغداران براي تامين نياز مردم در حال پرورش مرغ هستند كه پايان اسفند ماه اين مرغ‌ها از كشتارگاه به بازار عرضه مي‌شود و قيمت را متعادل خواهد كرد.


وزارت صمت  پاسخگوي گراني موز باشد

محمدعلي مصطفي‌لو، مدير عامل اتحاديه سراسري تعاوني‌هاي باغباني كشاورزي با تاكيد بر تهاتر سيب با واردات موز اظهار كرد: بنا بر آنچه دولت مصوب كرده به ازاي صادرات سه كيلو سيب بايد واردات يك كيلو موز انجام شود كه در اين صورت قيمت موز به كمتر از ۳۰ هزار تومان مي‌رسد. وي افزود: مسوولان وزارت صمت بايد پاسخگوي گراني‌ها باشند، چراكه قيمت‌گذاري به وزارت جهاد ارتباطي ندارد و تنظيم بازار در اختيار وزارت صمت است. مصطفي‌لو با بيان اينكه سيب به اندازه كافي در انبارها ذخيره است، گفت: با توجه به ذخاير سيب در سردخانه‌هاي آذربايجان غربي، طي نامه‌اي به كميسيون كشاورزي خواستار صادرات سيب شديم، در غير اين صورت توليد دچار چالش مي‌شود.


هجوم نقدينگي به سمت بانك‌ها

داده‌هاي بانك مركزي وضعيت كل مانده سپرده‌ها و تسهيلات ريالي و ارزي بانك‌ها و موسسات اعتباري به تفكيك استان در پايان مهر سال ۱۳۹۹ نشان مي‌دهد كه مانده كل سپرده‌ها بالغ بر ۳۳۳۸۰.۵ هزار ميليارد ريال رسيده است كه نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۹۶۵۴.۹ هزار ميليارد ريال (۴۰.۷ درصد) و نسبت به پايان سال قبل معادل ۶۲۱۷.۷ هزار ميليارد ريال (۲۲.۹ درصد) افزايش نشان مي‌دهد. البته بانك مركزي دليل افزايش تسهيلات و سپرده‌ها در استان تهران را استقرار دفاتر مركزي بسياري از شركت‌ها و موسسات توليدي ساير استان‌ها در استان تهران و عمده فعاليت‌هاي بانكي آنها از طريق شعب بانك‌ها و موسسات اعتباري استان تهران مي‌داند. برخي كارشناسان معتقدند افزايش سپرده‌هاي بانكي نشان‌دهنده بازدهي نامناسب ساير بازارهاست. از اين‌رو مردم ترجيح مي‌دهند سرمايه خود را وارد بازاري امن با امنيت بالا كنند.


متوسط سرعت اينترنت موبايل در ايران به ۲۶ مگ رسيد

متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل تا پايان نخستين ماه سال ۲۰۲۱ در ايران، ۲۶.۰۹ مگابيت ‌بر ثانيه است كه رتبه ايران را به ۸۵ از ميان ۱۴۰ كشور مي‌رساند.


نحوه دريافت تسهيلات  سهام عدالت چگونه اسـت؟

محمدعلي محمودزاده، يك مقام مسوول در نظام بانكي در خصوص نحوه دريافت تسهيلات سهام عدالت گفت: افرادي كه حساب بانك‌هاي عامل تعيين شده را به عنوان حساب مرتبط با سهام عدالت خود معرفي كرده‌اند، مي‌توانند از طريق نرم‌افزار طراحي شده براي ثبت‌نام و دريافت تسهيلات اقدام كنند. در اين فرآيند، احراز هويت از طريق تصوير زنده فرد ثبت‌نام‌كننده انجام مي‌شود و تصوير كارت ملي نيز بايد در برنامه بارگذاري شود. بعد از امضاي فرم‌ها و قراردادهاي مربوط به تسهيلات به صورت الكترونيكي، مراحل ثبت‌نام تكميل و كارت اعتباري نيز به صورت مجازي صادر مي‌شود. افراد مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هاي منتخب از اعتبار خود استفاده كنند. پرداخت در فروشگاه‌ها نيز از طريق گوشي تلفن همراه و باركدخوان انجام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها