• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4871 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند

اقتباس جديدي از رمان استيون كينگ

امريكايي‌ها هم پاي سريال‌هاي تركي مي‌نشينند

گروه هنر و ادبيات


«مرد فراري» استيون كينگ فيلم مي‌شود
پارامونت پيكچرز قراردادي با ادگار رايت امضا كرده تا اقتباس جديدي از رمان استيون كينگ انجام دهد. به گزارش مهرو به نقل از ددلاين، «مرد فراري» با اقتباسي جديد به كارگرداني ادگار رايت ساخته مي‌شود. اين رمان آينده‌نگرانه استيون كينگ كه نويسنده نخستين‌بار آن را با نام مستعار ريچارد باخمن منتشر كرد، در واقع بازسازي فيلم ۱۹۸۷ با بازي آرنولد شوارتزنگر نيست. مايك باكال فيلمنامه اين فيلم را برمبناي برداشتي كه با همكاري رايت از رمان داشته، نوشته است و به نظر مي‌رسد بيشتر از فيلم قبلي به رمان وفادار باشد. ادگار رايت شيفته اين رمان شده و در حالي كه سال ۲۰۱۷ قرار بود فيلم ساخته شود، اكنون بسيار خوشحال است كه اين امر عملي مي‌شود. او گفت اگر مي‌توانست ساخت هر فيلمي را انتخاب كند انتخابش همين فيلم مي‌بود. كينگ اين رمان را سال ۱۹۸۲ منتشر كرده است و هنوز داستاني هيجان‌انگيز دارد كه به نوعي با فرهنگ سياسي و پاپ تلفيق شده و تركيبي از فيلم سياسي، علمي، تخيلي و ترسناك است. رايت با نقدهاي خيلي خوبي براي ساخت مستند «برادران اسپاركس» روبه‌رو شد كه ماه پيش به صورت مجازي در جشنواره فيلم ساندنس به نمايش درآمد. فيلم بعدي او «آخرين شب در سوهو» بهار اكران مي‌شود. اين كارگردان و فيلمنامه‌نويس بريتانيايي از سال ۱۹۹۴ تاكنون مشغول فعاليت بوده و كارگردان و نويسنده فيلم‌هايي چون «بيبي راننده»، «ته دنيا»، «شان مي‌ميرد» و «پليس خفن» بوده است. نسخه قبلي «مرد فراري» به كارگرداني پل مايكل گليسر در اوايل قرن بيست و يكم مي‌گذرد كه امريكا به دنبال يك شكست عظيم اقتصادي با يك حكومت پليسي اداره مي‌شود. خلبان هليكوپتر پليس، بن ريچاردز با بازي شوارتزنگر كه دستور دارد شورشيان در جست‌وجوي غذا را هدف آتش قرار دهد، از اين كار خودداري مي‌كند و مقامات براي عوام‌فريبي، ريچاردز را مسوول كشتار معرفي مي‌كنند و او را به زنداني مخوف مي‌اندازند.

اكران مردمي «ديدن اين فيلم جرم است» در مناطق فاقد سينما 
شرايط اكران مردمي فيلم سينمايي «ديدن اين فيلم جرم است» به كارگرداني رضا زهتابچيان در مناطق فاقد سينما، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مهيا شد. «ديدن اين فيلم جرم است» به تهيه‌كنندگي محمدرضا شفاه در حالي در شرايط كرونايي روي پرده سينماها رفته كه پخش آن بر عهده موسسه بهمن سبز است و بليت آن از طريق سامانه‌هاي «گيشه ۷ » و «سينماتيكت» به فروش مي‌رسد.
تقاضاي امريكايي‌ها
براي مشاهده فيلم و سريال غيرامريكايي
تماشاي فيلم و سريال خارجي در كشور امريكا از سال گذشته تاكنون رشد چشمگيري داشته است. به گزارش ايسنا و به نقل از الميادين، طبق گزارش موسسه پاروت آناليتيكس كه در سايت آكسيوس منتشر شده، امريكايي‌ها در سال ۲۰۲۰، نسبت به دو سال قبل بيشتر برنامه‌هاي خارجي با محتواهاي سرگرمي را تماشا كرده‌اند. اين تغيير از اواخر سال ۲۰۱۹ و حتي قبل از آمدن بيماري كرونا شروع شده و در سال ۲۰۲۰ ادامه پيدا كرده است. به گفته موسس شركت Zeitguide، در گذشته امريكا يكي از مراكز مهم صادرات فيلم و سريال به تمام كشورهاي جهان بود، اما در حال حاضر كه محتواي برنامه‌هاي خارجي در اين كشور بسيار ديده مي‌شود، شانس درخشش اين برنامه‌ها در سطح بين‌المللي بسيار بيشتر بوده و ديگر امريكا مركز توليد فيلم و سريال نيست. تقاضاي امريكايي‌ها براي مشاهده فيلم و سريال غيرامريكايي از نيمه سال ۲۰۱۹ رو به افزايش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسيد. طبق اين گزارش در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، فيلم‌ و سريال‌هاي خارجي ۳۰درصد از كل تقاضاي امريكايي‌ها را تشكيل داده است. امريكايي‌ها در پي كشف محتواهاي جديد از كشورهايي مثل هند، تركيه و اسپانيا هستند. محتواي سرگرمي پنج كشوري كه در سه ماهه پاياني سال ۲۰۲۰ در ميان شهروندان امريكايي بيشترين طرفدار را داشتند به ترتيب عبارتند از: انگليس، ژاپن، كانادا، كره و هند.
توجه شهروندان امريكايي به برنامه‌هاي توليد شده در كشور هندوستان در سال گذشته افزايش قابل توجهي داشته است؛ اين در حالي است كه در سال ۲۰۱۸ درصد تماشاي فيلم و سريال‌ هندي بسيار پايين‌تر بوده است. در حال حاضر هند يكي از پنج كشور پرطرفدار در زمينه فيلم و سريال در امريكا محسوب مي‌شود. سريال هندي «ناگين» در سال گذشته پربيننده‌ترين سريال هندي در امريكا بوده است. شبكه پخش نتفليكس در اين اتفاق نقش قابل‌توجهي داشته است. نتفليكس غالبا امتياز سريال‌هاي خارجي را مي‌خرد تا بتواند آنها را در نسخه امريكايي بازسازي كند. شيوع بيماري كرونا و نياز بيشتر مردم به تماشاي فيلم و سريال و نيز كاهش ساخت كارهاي تصويري، باعث شده است تا شبكه‌هاي تلويزيوني و همچنين پخش‌كننده اينترنتي به دنبال ارايه محتواي خارجي براي شهروندان امريكايي باشند. سريال‌هاي اسپانيايي و فرانسوي كه توسط نتفليكس در سال گذشته منتشر شدند، بيشترين مخاطب را در دنيا و ايالات متحده امريكا داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون