• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4872 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند

پيشتازي همراه اول در جذب مشتركان اينترنت پر سرعت موبايل

 همراه اول در جذب مشتركان ارتباطات سيار پيشتاز است به ‌طوري كه در شرايط كنوني اين اپراتور 38 ميليون و 781 هزار و 566 مشترك دارد كه در بخش ارتباطات سيار 3 جي و 4 جي از آن خدمات دريافت مي‌كنند. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، براساس آخرين گزارش از وضعيت توسعه ارتباطات پهن‌باند سيار تا پايان 3 ماهه سوم امسال شركت همراه اول توانسته 11 ميليون و 556 هزار و 757 مشترك در بخش 3 جي را تحت پوشش قرار دهد و در بخش 4 جي تعداد مشتركان خود را به تعداد 27 ميليون و 224 هزار و 809 برساند كه در مجموع تعداد مشتركان اين اپراتور در بخش ارتباطات سيار 3 جي و 4 جي 38 ميليون و 781 هزار و 566 نفر است. 
طبق اين داده‌ها تعداد مشتركان ايرانسل نيز مجموعا 35 ميليون و 606 هزار و 576 مشترك است. رايتل به عنوان سومين اپراتوركشور ضعيف‌ترين عملكرد را در اين بخش داشته به طوري كه در مجموع تعداد مشتركان سيار آن به 3ميليون و 318 هزار و 743 نفر مي‌رسد كه 849 هزار و 877 مشترك در بخش 3 جي و 2 ميليون و 468 هزار و 866 مشترك در بخش 4 جي فعال هستند. 
براساس اين داده‌ها در بخش اتباطات پهن‌باند سيار همراه اول نيز بيشترين مشترك را تاكنون توانسته جذب كند و رايتل هم با اختلاف بسيار زياد در جايگاه سوم قرار گرفته است. 
حالا با توجه به اينكه ضريب نفوذ ارتباطات سيار در كشور به بيش از 92 درصد رسيده، رقابت براي اپراتورهايي كه در جايگاه پايين‌تر قرار دارند براي جذب مشتركان بيشتر بسيار سخت خواهد بود. 
براساس تعداد مشتركان استاني؛ همراه اول توانسته در آذربايجان غربي بيش از يك ميليون و 700 هزار و در آذربايجان شرقي بيش از يك ميليون و 400 هزار مشترك جذب كند كه با توجه به ضريب نفوذ موبايل در اين استان‌ها كه حدود 80 درصد و كمتر از ميانگين مجموع كشور است، نشان مي‌دهد كه غالب ارتباطات سيار اين استان‌ها از طريق همراه اول است و احتمال اينكه در آينده ساير مشتركان به اين اپراتور روي بياورند بيشتر است.
همچنين در استان تهران با ضريب نفوذ 109 درصد همراه اول توانسته 7 ميليون و 389 هزار مشترك جذب كند كه جمعيت غالب اين استان محسوب مي‌شود و در استان اصفهان اپراتور همراه اول توانسته 3 ميليون و 218 مشترك را جذب كند در حالي كه ضريب نفوذ موبايل در اين استان به 97 درصد رسيده و بيش از ميانگين كشوري است.
در استان خوزستان هم تقريبا شرايط مشابه‌اي وجود دارد و همراه اول در اين استان كه ضريب نفوذي 98 درصدي دارد، توانسته بيش از يك ميليون و 861 هزار مشترك جذب كند.
در ساير كلان شهرها هم همراه اول عملكرد مثبتي در بخش ارتباطات سيار داشته به گونه‌اي كه در استان البرز اين اپراتور بيش از يك ميليون و 464 هزار مشترك دارد.
در استان خراسان‌رضوي تعداد مشتركان اين اپراتور به بيش از 2 ميليون و 416 هزار نفر مي‌رسد در شرايطي كه هنوز ضريب نفوذ موبايل در اين استان قابليت رشد دارد.
 همچنين در استان فارس با ضريب نفوذ 91 درصدي، همراه اول بيش از 2 ميليون و 296 هزار مشترك دارد.  در 4 استان گيلان،كرمانشاه، مازندران و كرمان هم همراه اول بين يك ميليون تا يك ميليون و 300 هزار مشترك دارد كه نشان مي‌دهد اين اپراتور در شهرهاي بزرگ از محبوبيت بيشتري برخوردار است.
مشتركان بيشتر تمايل دارند از خدمات ان استفاده كنند در اين استان‌ها ضريب نفوذ موبايل همچنان قابليت رشد دارد و احتمالا در آينده شاهد رشد بيشتر مشتركان همراه اول خواهيم بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون