• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4872 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند

خبر

پايان بهنام محجوبي

بهنام محجوبي،   از دراويش گنابادي جان خود را از دست داد. محجوبي، متولد سال 66 و از دراويش گنابادي است كه سال ۹۶ در جريان درگيري‌هاي خيابان گلستان هفتم پاسداران دستگير و به اتهام «اجتماع و تباني عليه امنيت كشور از طريق ارتباط‌گيري با سايرين و فراهم كردن تجمع غيرقانوني» به 2 سال حبس تعزيري محكوم شد و ۳۱ خرداد امسال براي اجراي حكم به زندان اوين منتقل شد. محجوبي مدتي از دوران محكوميتش را از سوي مسوولان زندان به تيمارستان امين‌آباد منتقل شد. ماجرايي كه واكنش گسترده‌اي از سوي افكار عمومي به دنبال داشت .


اتهام جديد محمود صادقي

نماينده سابق مجلس از طرح يك اتهام جديد عليه خود خبر داد. محمود صادقي، نماينده تهران در مجلس دهم در حساب كاربري خود در توييتر خبر از افزوده شدن يك اتهام جديد در پرونده شكايت شوراي نگهبان از خود داد. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب نوشت: «پيرو شكايت شوراي نگهبان، روز (يكشنبه) در شعبه چهار دادسراي فرهنگ و رسانه حاضر شدم. در ابتداي جلسه يك اتهام عجيب ديگر هم به من تفهيم شد. معاونت فضاي مجازي دادستاني عليه من به دليل توييت اعلام مثبت بودن تست كرونايم در سال گذشته به عنوان نشر اكاذيب اعلام جرم كرده است!»


شاهد خودكامگي‌ و خودسري در بين بعضي اصولگرايان هستيم

حسن بيادي، دبيركل جمعيت آبادگران جوان درباره انتقاد برخي سياسيون به فعاليت شوراي وحدت براي نقش‌آفريني در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ به نامه‌نيوز گفت: «به‌رغم فرهيخته بودن اكثر اعضاي شوراي وحدت و شوراي ائتلاف متاسفانه شاهد خودكامگي‌ و خودسري در بين بعضي از گروه و افراد منتسب به جامعه بزرگ اصولگرايي هستيم. آنچنان‌كه از ترس عدم پيروزي خود، نه در مقابل جناح مخالف بلكه از ترس شكست در برابر رفقا و هم جناحي‌هاي خودشان در حال خودكشي سياسي هستند.» او با بيان اينكه اكثريت قريب به اتفاق اصولگرايان جامعه روحانيت را قبول دارند، ادامه داد: «جديدا مشاهده مي‌شود بعضي از افراد خواسته يا ناخواسته بهترين سرمايه صادق و شناسنامه‌دار اصولگرايان يعني «جامعه روحانيت مبارز» را به جرم محوريت آنان محكوم و تخريب و نيز به انحاي مختلف دوستان‌شان را مخصوصا در استان‌ها تهديد مي‌كنند. در حالي كه اين شورا متشكل از بيش از پنجاه حزب و گروه مستقل سياسي و اجتماعي با حضور شخصيت‌ها و انديشمندان حقيقي و حقوقي هستند.» اين عضو شوراي وحدت درباره دليل سكوت شوراي وحدت در برابر تخريب‌ها گفت: «اگر بخواهيم در امان باشيم بايد به توصيه بزرگان‌مان در علم احكام و اخلاق عمل كنيم و گاهي براي رها شدن از درد تفرقه و حفظ وحدت «بايد بخشيد و گذشت و چشم فرو بست». رسول معظم و پيامبر مهرباني‌ها و اسوه كرامات اخلاقي فرمود: «بني‌الاسلام علي كلمتين، كلمه‌التوحيد و توحيدالكلمه» و نيز گاهي هم بايد سر در چاه فرو برد و زار زار از اين «جهل خاموش» گريست.»


انتخابات ۱۴۰۰ شرايط ويژه‌اي دارد

پرويز سروري معتقد است كه «شرايط كشور بسيار نامتجانس با ارزش‌هاي انقلاب اسلامي است و هيچ‌وجه مشتركي بين شرايط امروز ما از نظر اقتصادي و مردم‌مداري با آن چيزي كه امام و رهبري مي‌خواهند، ندارد». دبير شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي در نشست روز گذشته مناطق شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي شهر تهران گفت: «انتخابات ۱۴۰۰ شرايط ويژه‌اي دارد و ما بين دوگانه ناكارآمدي و كارآمدي نظام قرار گرفته‌ايم و اگر دو ضلع مثلث به ضلع اصلي آن اضافه شود يك هم‌افزايي براي سه قوه به منظور ارايه خدمت به مردم ايجاد مي‌شود؛ اگر اين اتفاق نيفتاد ما حداقل چهار سال طلايي به جاي خدمت به مردم شاهد نزاع، درگيري، اختلاف و عدم اجراي توانمندي‌هاي نظام خواهيم بود.» او تاكيد كرد: «بايد حواس‌مان را جمع كنيم و بدانيم دشمن در حال طراحي براي ماست؛ ما روزهاي پرتنشي را تا ۱۴۰۰ در پيش داريم و بايد بصيرت، آمادگي و نگاه كردن به مسائل اصلي و قرار نگرفتن در برابر حواشي مدنظر را قرار دهيم و بدانيم كه بايد با تلاش همديگر چرخ‌هاي اين انقلاب را از باتلاقي كه ايجاد كرده‌اند خارج كنيم و همان‌طور كه در عرصه‌هاي مختلف انقلاب توانسته‌ايم كارآمدي اين نظام را نشان دهيم اين موضوع را بايد تكرار كرد.»

جريان اصلاحات معتقد به حضور حداكثري است

يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت كه «امروز جريان اصلاحات معتقد است كه بايد با همه ظرفيت وارد صحنه شد و نهاد اجماع‌ساز هم در همين راستا شكل گرفته است.» محمود ميرلوحي با بيان اينكه «وقتي همه گروه‌ها و چهره‌ها جمع شوند و كسي بيرون از جمع نماند تصميمات‌شان از يك انسجامي برخوردار مي‌شود؛ بنابراين انسجام ميان اصلاح‌طلبان به يك ضرورت تبديل شد.» وي تاكيد كرد: «اين موضوع هنوز هم براي ما يك ضرورت است. درست است كه در سال ۱۳۹۸ سه عامل كرونا، استعفاي رييس و نايب رييس شورا و ليست ندادن به دليل شرايط موجود وقفه‌اي در اين نوع از فعاليت‌ها شكل داد اما بعد از آن موضوعات هم بر اين ضرورت تاكيد مي‌شد كه براي انتخابات ۱۴۰۰ بايد با انسجام آماده شد.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «در ابتدا دغدغه‌اي وجود داشت كه با توجه به رفتار شوراي نگهبان آيا انتخابات رياست‌جمهوري با راهبرد مشاركت حداكثري كه لازمه انتخابات رقابتي است، مهيا مي‌شود؛ يا خير؟ به دليل ترديد‌هايي كه در اين حوزه بود جريان اصلاحات مدتي دچار ابهام شد. امروز جريان اصلاحات معتقد است كه بايد با همه ظرفيت وارد صحنه شد و نهاد اجماع‌ساز هم در همين راستا شكل گرفته است. با تاييد ساختار آيين‌نامه اين نهاد اجماع‌ساز كار روي ريل حركت كردن قرار مي‌گيرد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون