• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4873 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند

خبرخوان

جزييات بازداشت يكي از مديران بانك مركزي

بانك مركزي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه حدود يك ماه پيش يكي از مديران سابق ادارات بخش ارزي توسط مرجع قضايي و با موضوع اتهامي مرتبط با اوايل سال ۹۷، احضار و بازداشت شده است. بانك مركزي در اطلاعيه‌اي در خصوص بازداشت يكي از مديران سابق بخش ارزي بانك مركزي كه امروز اعلام كرد: به دنبال انتشار خبر بازداشت يكي از مديران سابق بخش ارزي، به آگاهي مي‌رساند، حدود يك ماه پيش يكي از مديران سابق ادارات بخش ارزي توسط مرجع قضايي و با موضوع اتهامي مرتبط با اوايل سال ۹۷، احضار و بازداشت شده است. تاكيد مي‌شود اين بانك اطلاع دقيقي از مورد يا موارد اتهامي ندارد و ضمن همكاري كامل با قوه قضاييه، هرگونه اظهارنظر نسبت به اين موضوع را منوط به صدور راي يا تصميم مرجع قضايي مي‌داند.


 بازگشت 40 ميليارد يورو ارز حاصل از صادرات

حميد زادبوم، رييس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: از ۲۲ فروردين ۹۷ تا پايان آذر ماه حدود ۴۰ ميليارد يورو ارز به كشور بازگشته، البته ۱۸ ميليارد يورو آن ايفاي تعهد نشده است، اما من اطمينان دارم كه آن هم به روش‌هاي مختلف برگشته است. وي بيان كرد: از ابتداي سال ۹۷ تا پايان آذر ماه ۹۹ ميزان صادرات كشور حدود ۶۳ ميليارد يورو بوده است كه از اين مقدار حدود ۴۰ ميليارد يورو ارز حاصل از صادرات برگشته و حدود ۵۰ درصد آن مربوط به استان تهران بوده است و به عبارتي بيش از ۲۰ ميليارد يورو از بازگشت ارز حاصل از صادرات طي مدت مذكور مربوط به استان تهران بوده است.


انباشت ۴۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سردخانه‌هاي كشور

منصور پوريان، رييس شوراي تامين دام كشور، مدعي شد به دليل مشكلات ذكر شده از 800 هزار تن گوشت قرمز توليدي در سال جاري تاكنون 400 هزار تن آن به صورت منجمد در سردخانه‌ها انباشت شده است. وي ادامه داد: علاوه بر 800 هزار تن وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات 33 هزار تن گوشت منجمد خارجي را نيز داده است. به گفته پوريان؛ انباشت گوشت قرمز توليد داخل در پي كاهش مصرف همراه با وارداتي كه به اعتقاد او در زمان مازاد بيش از نيمي از توليد بي‌معناست و موجب شده دامداران با بازار بي‌رمق روبه‌رو شوند كه فرصت را براي سودجويي افراد فرصت طلب فراهم كرده است. وي قيمت بالاي گوشت قرمز در خرده‌فروشي‌ها به‌رغم قيمت خريد پايين دام از دامداران را گواه حضور اين افراد دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون