• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4874 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند

پرونده ليگ هندبال بسته شد

جام در دستان زنان اشتاد سازه

با برگزاري ديدار فينال ليگ برتر هندبال زنان، پرونده مسابقات اين رشته در فصل جاري كه به خاطر بيماري كرونا در شرايط خاصي برگزار شد، پايان يافت. روز دوشنبه فينال شانزدهمين دوره ليگ برتر هندبال زنان بين دو تيم اشتاد سازه مشهد و شهيد شاملي كازرون برگزار شد كه درنهايت اين تيم مشهدي بود كه موفق شد با حساب ۲۹ بر ۲۶ به پيروزي دست پيدا كند و جام قهرماني را بالاي سر ببرد. 
در اين ديدار كه در سالن سردار حاج قاسم سليماني فدراسيون هندبال برگزار شد در نيمه نخست تيم اشتاد سازه با حساب ۱۶ بر ۱۱ از حريف خود پيش افتاد. در نيمه دوم تيم شهيد شاملي تلاش كرد خودش را به حريف نزديك و اختلاف را كم كند كه تا حدودي هم موفق بود. با اين حال تيم اشتاد سازه در نهايت توانست با اختلاف 3 گل به برتري دست پيدا كند. اين بازي به صورت زنده از كانال آپارات فدراسيون هندبال پخش شد. 
نشيمن شافعيان، سرمربي تيم قهرمان بعد از موفقيت در فينال گفت:«به تيم كازرون خسته نباشيد مي‌گويم، خيلي خوب روبه‌روي ما بازي كردند. از بازيكنانم هم تشكر مي‌كنم كه ۶ ماه سختي‌هاي زيادي را به جان خريدند. امروز بازي واقعا سختي مقابل كازرون داشتيم چون يك برد و يك باخت مقابل اين تيم داشتيم و اين بازي حكم بازي سرنوشت را براي ما داشت.»  ايشان در رابطه با شرايط مسابقات ليگ برتر هندبال گفت:«با توجه به شرايط امسال،كار براي همه متفاوت و سخت بود. ولي به سبب كرونا فدراسيون مجبور به انجام اين برنامه بود كه بايد از فدراسيون تشكر كنم كه در اين وضعيت سخت مسابقات را برگزار كرد. به هر حال برخي از بازيكنان يا مربيان شغل دومي ندارند و ليگ يك منبع درآمد است. شرايط سختي بود. يك تيم ۴۰ روز بدون بازي تمرين مي‌كرد در حالي كه سال‌هاي گذشته اين‌طوري مسابقات برگزار نمي‌شد ولي خدا را شكر سطح مسابقات بالا بود و ما قهرمان اين دوره شديم.» ژاله فرامرزيان، معاون وزير ورزش و جوانان نيز در مورد وضعيت هندبال زنان ايران گفت:«هندبال يكي از رشته‌هاي پرطرفدار بين زنان است كه با توجه به شرايط لباس، امكان برگزاري مسابقات در سطح قهرماني را دارد همچنين با توجه به توفيق ليگ در اين دوره و شركت قابل ملاحظه تيم‌ها، شرايط مطلوبي دارد. اميدوارم فدراسيون هندبال با سرمايه‌گذاري بيشتر در رده‌هاي اميد و جوانان اين رشته و تيم ملي را تقويت كند تا  در آسيا و جهان حرفي براي گفتن داشته باشد.»
رقابت‌هاي ليگ برتر هندبال زنان از تاريخ 28 مهر و با حضور 8 تيم آغاز و در دو گروه به صورت متمركز در شهرهاي تهران، شيراز و مشهد انجام شد. پيش از اين و در ۲۹ بهمن رقابت‌هاي ليگ برتر مردان نيز با قهرماني تيم شهيد شاملي كازرون به پايان رسيده بود.  اين تيم در فينال موفق شد مس كرمان مدافع عنوان قهرماني را با حساب ۲۲ بر ۲۰ از پيش رو بردارد. عليرضا پاكدل، رييس فدراسيون هندبال در پايان سي و سومين دوره ليگ برتر هندبال مردان در رابطه با برگزاري رقابت‌ها در شرايط خاص امسال گفت:«همه تيم‌ها كمك كردند تا در اين شرايط كرونا و فشاري كه روي تيم‌ها و كادر اجرايي فدراسيون بود، يكي از ليگ‌هاي به ياد ماندني هندبال ايران رقم بخورد.» رييس فدراسيون هندبال افزود:«امسال شرايط جديد و سختي را داشتيم. در اين رويداد كه ۵ ماه هم به طول انجاميد به خاطر شرايط خاص شيوع كرونا همه همكارانم و عوامل باشگاه‌ها واقعا تحت فشار بودند. ليگ به صورت متمركز هم يك تجربه جديد بود و خيلي خوشحالم كه اين رقابت‌ها با يك بازي فينال‌گونه بسيار فني و جوانمردانه به اتمام رسيد.  از اكنون همه برنامه‌هاي ما براي تيم‌هاي ملي خواهد بود.» ايشان در رابطه با معرفي سرمربي خارجي تيم ملي گفت:«به جد در حال پيگيري اين موضوع هستيم و احتمالا قبل از پايان سال  قطعا به  نتيجه  خواهيم  رسيد.» 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون