• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4877 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

محسني اژه‌اي از الزامات و چگونگي اعلام‌نظر پزشكي قانوني گفت

دقيق، سريع، صريح

غلامحسين محسني‌اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه در نشست روز گذشته شوراي مديران سازمان پزشكي‌قانوني كشور كار پزشكي‌قانوني را كاري سخت، دقيق و علمي دانست كه بايد با اعمال صداقت، امانتداري و دقت ارايه شود. او با بيان اينكه در مواردي كار كارشناس پزشكي قانوني مانند راي و حكم قاضي است، ادامه داد: «كار و خدمتي كه پزشكي‌قانوني ارايه مي‌كند داراي آثار بلندمدت است و در برخي پرونده‌ها نظر كارشناسي و دقيق پزشكي‌قانوني بسيار تعيين‌كننده و مشخص كننده سرنوشت آن محكمه خواهد بود.» محسني اژه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود با تأييد مشكلات پزشكي قانوني در بخش‌هاي عمراني، بودجه، نيروي انساني و... تاكيد كرد كه پزشكي‌قانوني به‌شدت مورد عنايت رييس قوه قضاييه است و ايشان معتقدند به‌دليل سختي كار و جايگاه خاص پزشكي‌قانوني بايد به اين سازمان نگاهي ويژه داشته باشيم. به‌گفته اژه‌اي، سختي كار پزشكي قانوني به گونه‌اي است كه نه‌تنها جاذبه‌اي براي ورود افراد جديد ندارد حتي در مواردي دافعه نيز دارد و در قوه با علم به اين موضوع براي رفع مشكلات سازمان قول مساعدت و همكاري مي‌دهيم.
 محسني اژه‌اي با تأكيد مجدد بر سختي كار در پزشكي‌قانوني به‌ويژه در بخش‌هاي فني و عملياتي ازجمله سالن تشريح، به كارشناسان اين سازمان توصيه كرد كه برخي نكات را در صدور نظرات بيش از پيش مورد توجه قرار دهند كه از جمله آنها دقت در اظهارنظر‌هاست. به گفته معاون اول قوه قضاييه، نظرات پزشكي قانوني بايد در كمال دقت صادر شود و در عين حال شفاف و روشن و عاري از هرگونه ابهام باشد. اژه‌اي ادامه داد: «نظرات پزشكي قانوني و كارشناسي‌هاي آن در جلب رضايتمندي مردم تأثير بسزايي دارد و توصيه مي‌شود در اعلام نظرات تا حد امكان و تا جايي كه خللي به اصل موضوع وارد نشود، كار با سرعت بيشتري انجام پذيرد، چرا كه سرعت توام با دقت و صحت، رضايت مردم را به همراه دارد.»
او حفظ كرامت، عزت، آرامش و امانتداري، رعايت مسائل شرعي و استفاده از فناوري‌هاي جديد و علم روز را از ديگر نكات مهم در رسيدگي به پرونده‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: «رعايت جوانب شرعي و به‌كارگيري پزشك زن براي معاينه بانوان در مراكز پزشكي قانوني از نكات بسيار مهم است؛ علاوه بر اين در مواردي كه مي‌توان با استفاده از فناوري‌هاي روز خدمات آسان‌تر و ارزان‌تري را در زماني كمتر به مردم ارايه كرد، حتما از آن فناوري بهره‌مند شويد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون