• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4877 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

خبرخوان

ايران بابت فروش نفت هيچ طلبي از چين ندارد

مجيدرضا حريري، رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين اظهار داشت: تا جايي كه من اطلاع دارم ما از بابت نفت، طلبي از چين نداريم. به چين نفت مي‌فروشيم و در مقابل آن كالا وارد مي‌كنيم. بنابراين اين خريد و فروش جاري مازادي ندارد و هر كالايي كه نياز داشته باشيم از جمله تكنولوژي و ماشين‌آلات را مي‌توانيم از چين خريداري كنيم. حريري همچنين خاطرنشان كرد: عدد و رقم پول‌هاي بلوكه شده را جز بانك مركزي كه خزانه‌دار كشور است، نمي‌داند. بقيه ارقام را بر اساس حدس و گمان اعلام مي‌كنند كه اين حدس و گمان‌ها كار درستي نيست، آن هم در مورد موضوعي كه جزو محرمانه‌هاي كشور است و فقط متولي اصلي آن بايد در مورد آن صحبت كند.


قيمت مسكن در بهمن ۱۵ درصد كاهش يافت يا ۳،۷ درصد افزايش؟

مصطفي‌قلي خسروي، رييس اتحاديه مشاوران املاك اظهار داشت: به‌‌رغم ميل باطني برخي كه همواره دوست دارند قيمت مسكن افزايش يابد، نرخ‌ها در بهمن ماه امسال كاهش يافته است. وي ادامه داد: ميزان كاهش قيمت در بهمن‌ماه 10 تا 15 درصد بسته به مناطق آن در شهر تهران كاهش يافته است. وي با تاكيد بر اينكه قيمت مسكن در حال كاهش است، افزود: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته از سطح شهر تهران، قيمت مسكن نسبت به ماه‌هاي ابتدايي امسال روند كاهشي در پيش گرفته است.بر اساس اين گزارش، مشخص نيست چرا خروجي گزارش بانك مركزي از تحولات بازار مسكن كه اطلاعات خام آن «برگرفته از آمارهاي خام سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور» است با قيمت اعلامي اتحاديه مشاوران املاك كه آنها نيز از همان آمار خام استفاده مي‌كنند، متفاوت است؟!


آماده‌سازي ۱۴ هزار اتوبوس براي سفرهاي نوروزي

داريوش باقرجوان، مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از آماده‌سازي ۱۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۳ هزار دستگاه ميني‌بوس براي سفرهاي نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. وي درباره سفرهاي نوروزي ۱۴۰۰ با حمل و نقل عمومي جاده‌اي اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي براي هر گونه جابه‌جايي مسافر در طول ايام نوروز آماده به كار براي سفرهاي ضروري است. وي افزود: با اين حال مختصات سفرهاي نوروزي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با نوروزهاي قبل از آن متفاوت است اساسا ستاد ملي مقابله با كرونا توصيه به مسافرت نكردن مي‌كند ما هم در سازمان راهداري، تابع همان چيزي هستيم كه ستاد ملي مقابله با كرونا مي‌گويد و هيچ تاكيدي بر انجام سفر نداريم.


حذف ارز ۴۲۰۰ توماني روغن تبعات دارد

عباس قبادي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري در خصوص وضعيت روغن در كشور اظهار داشت: با توجه به ايجاد فضاي رواني در ۲ ماه اخير و پيش آمدن انتظارات تورمي در كشور، تفكراتي ايجاد شد كه شايد در ماه‌هاي پاياني سال، ارز وارداتي روغن از ۴۲۰۰ توماني به ارز نيمايي تبديل شود اين تفكر سبب شد كه مراجعه مردم به فروشگاه‌ها بيشتر شود. معاون بازرگاني داخلي وزارت صمت تصريح كرد: با وجودي كه در حال حاضر ميانگين مصرف ماهيانه روغن خام در كشور حدود ۱۵۰ هزار تن است، ما حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن روغن به كارخانجات تزريق مي‌كنيم، اما متاسفانه جو رواني ايجاد شده در ماه‌هاي گذشته هنوز هم در بازار احساس مي‌شود، زيرا اين جو رواني سبب شد كه مقداري از خريدها و احتكارها خانگي شود با اين حال وضعيت ذخاير روغن در كشور قابل قبول و مكفي است. او گفت: ما هم موافق اعمال ارز ۴۲۰۰ توماني نيستيم، اما حذف آن تبعاتي دارد. قبادي با اشاره به كاهش واردات گوشت قرمز متاثر از تبديل ارز ۴۲۰۰ به ارز نيمايي افزود: سال گذشته با تبديل ارز ۴۲۰۰ توماني به ارز نيمايي، ميزان واردات گوشت قرمز از ۸۰۰ هزار تن به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن كاهش يافت.


عرضه ۱۰ ميليارد مترمكعب گاز طبيعي در بورس انرژي

نمايندگان مجلس در مصوبه‌اي وزارت نفت را مكلف به فراهم كردن امكان عرضه و انجام معامله حداكثر ۱۰ ميليارد مترمكعب گاز طبيعي در بورس انرژي در سال ۱۴۰۰ كردند. نمايندگان‌ مجلس در جلسه علني بعدازظهر روز يكشنبه مجلس و در جريان بررسي جزييات لايحه بودجه در بخش هزينه‌اي بند الحاقي ۴ تبصره يك را به تصويب رساندند كه براساس آن به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اجازه داده مي‌شود از محل اين بند مبلغ سيصد هزار ميليارد ريال از سهميه نفت خام، ميعانات گازي را از طريق پالايش در پالايشگاه‌هاي غير دولتي كه نسبت به افزايش ظرفيت توليد خود اقدام كرده‌اند، به مصرف برساند. معادل فرآورده‌هاي ناشي از اجراي اين بند جهت صادرات آن در اختيار نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون