• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4877 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

سلامت

واكسيناسيون معلولان و بيماران رواني مزمن

مديركل بهزيستي استان تهران با بيان اينكه تا به امروز ۶۱۲ كودك در طرح شناسايي، جذب و توانمندسازي كودكان كار و خيابان جمع‌آوري شده‌اند، گفت: با ثبت مشخصات اين كودكان از طريق عنبيه مشخص شد تنها ۱۲ كودك مجددا به خيابان بازگشته‌اند.
به گزارش ايلنا، امين شاهرخي، مديركل بهزيستي استان تهران در نشست خبري خود با خبرنگاران كه صبح امروز در مركز بهزيستي استان تهران برگزار شد، گفت: سازمان بهزيستي يك سازمان اجتماعي و حمايتي است و رسالت اصلي آن جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است. 
مديركل بهزيستي استان تهران با اشاره به خروج معتادان در ابتداي كرونا از مركز فشافويه گفت: با توجه به اينكه معتادان در سطح شهر حضور داشتند دوباره اقدامات جمع‌آوري معتادان متجاهر آغاز شد و در حال حاضر ۱۸ هزار معتاد متجاهر غربال شده‌اند و ۷ هزار نفر در مراكز متعلق به سازمان بهزيستي نگهداري مي‌شوند.  او ادامه داد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران تحت پوشش سازمان بهزيستي هستند و ۶۲۸ دانشجو و حدود ۴ هزار دانش‌آموز نيز تحت پوشش سازمان بهزيستي هستند.  شاهرخي با اشاره به ساماندهي و جذب كودكان كار و خيابان گفت: در طول يك‌سال گذشته فعاليت‌هاي ما براي جذب و توانمندي‌سازي كودكان كار و خيابان بوده است. در ايام كرونا اجراي اين طرح بسيار سخت بود. قرار بود سال گذشته اين طرح در همين روزها آغاز شود كه به دليل شرايط كرونا امكان‌پذير نبود اما در ادامه با برنامه‌ريزي و نقشه راه مشخص با پروتكل‌هاي لازم موضوع كودكان كار و خيابان را پيگيري كرديم. در حال حاضر نيز در طرح جذب و حمايت از كودكان كار و خيابان بسترها آماده شده است. 
مديركل بهزيستي استان تهران با بيان اينكه اين كودكان به دليل طرح‌هاي ضربتي سال‌هاي گذشته از ما مي‌ترسيدند، گفت: در اين طرح همكاران ما ارتباط موثر و خوبي با اين كودكان و خانواده‌هاي‌شان داشته‌اند.  شاهرخي تصريح كرد: امروز ۶۲۸ كودك شناسايي و جمع‌آوري شده‌اند و با اقدامات لازم براي توانمندسازي خانواده اين كودكان در حال انجام است و هزار و ۲۰۰ خانواده در اين طرح جذب شده‌اند. 
او ادامه داد: همچنين در اين طرح مشخصات اين كودكان از طريق عنبيه ثبت شده است و ۱۲ نفر از اين كودكان مجددا در معابر حضور داشته‌اند. 
او ادامه داد: همچنين با ۲۰ هزار دوز واكسن كه در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفت، واكسيناسيون سالمندان، بيماران رواني مزمن و افراد داراي معلوليت از پنجشنبه هفته گذشته در مراكز بهزيستي آغاز شد.


هشدار نسبت به مهاجرت پرستاران نخبه در روزهاي كرونايي

رييس شوراي عالي نظام پرستاري با تاكيد بر اينكه تمام پرستاران جان‌باخته بر اثر كرونا بايد شهيد محسوب ‌شوند، نسبت به مهاجرت پرستاران نخبه در روزهاي كرونايي هشدار داد.
به گزارش ايلنا، شمس‌الدين شمسي، رييس شوراي عالي نظام پرستاري با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از خستگي بيشتر كادر درمان در موج احتمالي بعدي كرونا بيان كرد: بايد اقداماتي مثل افزايش نيروي انساني صورت بگيرد كه بعد از برگزاري آزمون استخدامي ۲۴ بهمن ماه، قرار است نزديك به ٣٧ هزار نفر نيرو براي وزارت بهداشت و درمان جذب شود، حدود ١٧ هزار نفر نيروي پرستاري در نظر گرفته شده است. او ادامه داد: بحث فوق‌العاده ويژه هم كه قرار بود، دي ماه لحاظ شود، اجرا شد، چنين اقداماتي مي‌تواند باعث ايجاد انگيزه براي پرستارها شود، البته كارانه‌ها تا حدود يك‌سوم كاهش پيدا كرده كه همين باعث كاهش انگيزه در پرستارها شده است. شمسي در رابطه با تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري افزود: بحث تعرفه‌گذاري به همت و اراده مسوولان نياز دارد و مقام معظم رهبري هم در روز پرستار دستورات اكيد و جدي در اين مورد داشتند كه قانون بايد اجرا شود و به نظر مي‌رسد اتفاقات خوبي خواهد افتاد. او ادامه داد: بايد گلايه‌اي از مجلس داشته باشيم، ما پيشنهادهايي را به كميسيون تلفيق مجلس برده بوديم، اما آنجا برخورد خوبي نشد، يعني با وجود يك‌سال جانفشاني پرستاران انتظار داشتيم، برخورد درست و مناسبي با موضوع داشته باشند، اما بعضي‌ها نگذاشتند بحث اجرايي شدن قانون تعرفه‌گذاري با حمايت مجلس محترم اتفاق بيفتد، البته در دولت و شوراي عالي بيمه پيگير موضوع هستيم.  او در مورد مهاجرت كادر درمان و پرستاران در ايام كرونا گفت: ما هشدار داديم، البته به صورت بيانيه رسمي اين كار را نكرديم. تعدادي از پرستاران ما هم مهاجرت مي‌كنند، براي اينكه شرايط خوبي را براي‌شان فراهم مي‌كنند و همين باعث مهاجرت آنها مي‌شود، قبلا مدرك زبان شرط مهمي بود كه آن را هم برداشتند و آسان‌تر شده، البته عمده اين نيروها كه مي‌روند، نخبه هستند. او گفت: درآمد پرستاران بخش دانشگاهي وزارت بهداشت از سال گذشته بهتر شده كه فقط براي پرستارهاي وزارت بهداشت و درمان صدق مي‌كند و وضعيت پرستاران شركتي، نيروهاي مسلح، بخش خصوصي و غيره اين‌گونه نبوده است.  شمسي در مورد وضعيت احراز شهادت پرستاران بيان كرد: تمام پرستاراني كه در زمان كار به كرونا مبتلا و فوت شدند بايد شهيد محسوب شوند، حال شركتي، خصوصي يا رسمي بوده باشند.
رييس شوراي عالي نظام پرستاري در پايان با اشاره به خستگي كادر درمان و پرستاران از زمان شروع شيوع كرونا تاكنون بيان كرد: از مردم مي‌خواهيم واقعا پروتكل‌ها را به‌طور جدي رعايت كنند، اول به خاطر خودشان و بعد به خاطر كادر درمان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون