• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4877 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند

نگاهي به سوابق عزيزي خادم

رييس جديد فدراسيون كيست؟

شهاب‌الدين عزيزي‌خادم متولد يك بهمن 1356 در پلدختر استان لرستان است. او تحصيلاتش را تا مقطع دكترا در رشته حقوق بين‌الملل و مطالعات منطقه‌اي ادامه داده است.
عزيزي‌خادم سابقه عضويت در تيم ملي فوتبال دانشجويان و تيم نيروي زميني را دارد. از سوابق ورزشي او مي‌توان به حضور در هيات رييسه فدراسيون فوتبال از سال ۱۳۹۰ اشاره كرد كه موفق شد علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل سابق استقلال را شكست دهد. خادم سابقه رياست هيات مديره باشگاه‌هاي سايپا و پيكان را هم داشته است. همچنين در دهه ۸۰ و زماني كه باشگاه استقلال زير نظر وزارت رفاه زمان وزارت آقاي كاظمي بود، عزيزي‌خادم معاون پارلماني، حقوقي وزارتخانه بود و برنامه‌ريزي براي باشگاه بزرگي مانند استقلال زير نظر او قرار داشت كه در همان سال استقلال قهرمان ليگ برتر شد.
با وجود اين سوابق ورزشي عزيزي‌خادم عمدتا يك مدير اقتصادي به حساب مي‌آيد. او در شركت پتروشيمي اميركبير و شركت پتروشيمي شازند نيز عضو هيات مديره است. عزيزي‌خادم در شركت ورزشي ايران خودرو و شركت بين‌المللي ساختمان و صنعت ملي و شماري از خودروسازان نيز سابقه حضور در هيات مديره را دارد. 
در انتخابات سال ۱۳۹۵ عزيزي‌خادم قصد داشت در انتخابات شركت كند و به گفته برخي شانس بالايي هم براي راي آوردن داشت اما به دليل نداشتن 10 سال سابقه مديريت كه در اساسنامه قبلي فدراسيون جزو ملزومات كانديداها بود، نتوانست در انتخابات شركت كند و رد صلاحيت شد. با تغيير اساسنامه او توانست در انتخابات اين دوره شركت كند. 
خادم در سال ۹۵ بعد از رد صلاحيت سبد راي خود را به مهدي تاج داد با اين تضمين كه سمت دبيري فدراسيون را بگيرد. اتفاقي كه رخ نداد و مهدي تاج او را دور زد. اين كار باعث درگيري تاج و عزيزي‌خادم شد. در نهايت خادم با باخت نزديك مقابل محمود اسلاميان در انتخابات هيات رييسه سال ۹۶ از فدراسيون كنار رفت. عزيزي‌خادم به دليل نوشته نشدن آرا روي تخته وايت‌برد، صحت انتخابات را زير سوال برد. او در زمان حضور در هيات رييسه پيشنهادهايي مبني بر شوراي عالي راهبردي فدراسيون، تصويب بازگشت دروازه‌بان‌هاي خارجي به ليگ برتر، تدوين و قانونمند كردن فعاليت مديران برنامه(ايجنت‌ها) در فوتبال ايران و قراردادي ۱۰ ساله براي اجاره هواپيماي چارتر و اختصاصي براي تيم ملي فوتبال ايران را ارايه داده بود. 
عزيزي‌خادم به عنوان نواب رييس ابتدا حيدر بهاروند را به عنوان نايب رييس اول و منصور قنبرزاده را معرفي كرده بود كه بهاروند رد صلاحيت شد و قنبرلو انصراف داد. در ادامه خادم خانم شهره موسوي كه موسس باشگاه بادران تهران به حساب مي‌آيد را به عنوان نايب رييس و رييس فوتبال زنان معرفي كرد كه موسوي با كسب ۷۰ راي از مجمع به اين سمت دست يافت. گفته مي‌شود خادم، بهاروند را در سمت رياست سازمان ليگ ابقا خواهد كرد. اين احتمالا پاداش رايي‌ است كه سرپرست فدراسيون فوتبال براي او فراهم آورده بود. همچنين شنيده مي‌شود خادم، علي خطير كه معاونت باشگاه استقلال و معاونت اجرايي دبيركل فدراسيون فوتبال ايران را در كارنامه دارد به عنوان دبيركل فدراسيون منصوب خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون