• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4878 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند

پايان كار كشتي ايران در اوكراين با ۸ مدال

نجاتي، گرايي و فيروزپور طلايي شدند

رقابت‌هاي بين‌المللي جام مربيان و كشتي‌گيران برتر اوكراين طي روزهاي 8 تا 10 اسفند ماه در شهر كي يف اوكراين برگزار شد و نمايندگان منتخب كشورمان توانستند 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز در اين رقابت‌ها به دست آورند.
در كشتي فرنگي و در وزن 55 كيلوگرم سجاد عباس‌پور دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال 2018 در دور نخست با نتيجه 8 بر صفر وياچسلاو بايراكتار از اوكراين را مغلوب كرد. او در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسيا از ازبكستان با نتيجه 14 بر 4 به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار فينال مقابل نوگزاري تسورتسوميا قهرمان جهان از گرجستان در يك كشتي نزديك با نتيجه 3 بر 3 مغلوب شد و به مدال نقره رسيد.
در وزن 60 كيلوگرم عليرضا نجاتي دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور اول و در دور دوم مقابل دميترو تسيمباليوك دارنده مدال برنز اروپا از اوكراين با نتيجه 9 بر صفر به برتري رسيد. او در دور بعد و در مرحله يك چهارم نهايي مقابل گئورگ غريبيان قهرمان اروپا از ارمنستان با نتيجه 5 بر يك پيروز و راهي مرحله نيمه نهايي شد.  نجاتي در اين مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسيا از ازبكستان با نتيجه 9 بر 6 به برتري رسيد و راهي ديدار فينال شد. او در ديدار فينال ژولامان شارشنبكوف دارنده مدال نقره جهان از قرقيزستان را با نتيجه 5 بر يك مغلوب كرد و به مدال طلا دست يافت.
در وزن 72كيلوگرم محمدرضا مختاري، در وزن 97 كيلوگرم مهدي بالي و در وزن 130كيلوگرم امين ميرزازاده 3  نشان برنز براي كشورمان به ارمغان آوردند. 
در وزن 77 كيلوگرم محمدعلي گرايي در دور نخست با نتيجه ۱۱ بر صفر مارسل استركوبورگ از هلند را شكست داد. او در دور بعد مقابل باكوري گوگولي از گرجستان با نتيجه 9 بر صفر(ضربه فني) پيروز شد و به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت.گرايي در اين مرحله ايسرالمبرت كاريون از اسپانيا را با نتيجه 8 بر صفر مغلوب كرد و به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت.گرايي در اين مرحله با نتيجه 9 بر صفر ولادمير ياكووليف از اوكراين را شكست داد و راهي ديدار فينال شد. در همين وزن امين كاوياني‌نژاد در دور نخست با نتيجه 6 بر صفر دميترو پيشكوف دارنده مدال برنز بازي‌هاي اروپايي از اوكراين را مغلوب كرد. وي در دور دوم مقابل استويان كوباتوف از بلغارستان با نتيجه 2 بر 1 به پيروزي رسيد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. كاوياني نژاد در اين مرحله با نتيجه 9 بر صفر اريك نيكوقوسيان از فرانسه را از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت.  او در اين مرحله كايراتبك توگولبايف از قرقيزستان را با نتيجه يك بر يك مغلوب كرد و حريف گرايي در ديدار فينال شد. در اين ديدار گرايي با نتيجه 4 بر 2 مقابل كاوياني‌نژاد به پيروزي رسيد و به مدال طلا دست يافت.كاوياني‌نژاد نيز صاحب مدال نقره شد. همچنين در كشتي آزاد و در وزن 74 كيلوگرم محمدصادق فيروزپور دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2019 پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 11 بر صفر ايشاك بوخورس از الجزاير را شكست داد. وي در دور سوم مقابل اشرف آشيروف از آذربايجان با نتيجه 5 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. فيروزپور در اين مرحله مقابل كاسوم كاسوموف از اوكراين با نتيجه 3 بر 3 به برتري دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. او در اين مرحله مقابل مراد كورماگومدوف كشتي‌گير روسي‌الاصل از مجارستان با نتيجه 3 بر صفر پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت. فيروزپور در ديدار فينال با نتيجه 2 بر يك از سد سنور دميرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپيك از تركيه گذشت و به مدال طلا دست يافت.  مقابل عمرحاجي محمداف از بلاروس حاضر نشد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون