• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4879 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند

خبر

وعده جهانگيري نسبت ‌به پايان سختي‌ها

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري در پنجمين مراسم اعطاي نشان امين‌الضرب و ۱۳۷ سالگي اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه تفاوت‌هاي انسان‌هاي بزرگ در انجام فعاليت‌ها علي‌رغم موانع است، گفت: «هر كدام از ما حتما در فعاليت‌هايي كه انجام مي‌دهيم با موانعي روبه‌رو هستيم اما تفاوت انسان‌هاي بزرگ را در اين مواقع مي‌بينيم كه علي‌رغم موانع، كارهاي بزرگ انجام مي‌دهند.» به گزارش ايرنا، او ادامه داد: «بايد از كساني كه در اين شرايط و در وجود موانع اقدامات بزرگ انجام دادند و مي‌دهند ياد كنيم چرا‌كه آنها سرمايه كشور هستند و بايد به نسل جوان معرفي شوند و الگو قرار بگيرند.» جهانگيري با تاكيد بر اينكه اگر همواره از مشكلات بگوييم، دليلي ندارد كه جزو افراد بزرگ محسوب شويم، گفت: «كسان ديگري هستند كه همواره از مشكلات صحبت مي‌كنند و مشكل نبوده را بود مي‌دانند و بر اين اساس دروغ‌سازي مي‌كنند و براي دروغ‌هاي خود تحليل‌هايي ارايه مي‌كنند اما توليدكننده همواره سازنده است و از دل مشكلات سازندگي بيرون مي‌آورد و با سختي‌ها، كارهاي نو و ماندگار انجام مي‌دهد و مي‌گويند كه سختي‌ها تمام شدني است.» معاون اول رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه بايد از اين صنعتگران ياد كنيم كه در مشكلات هم سازنده بودند، اظهار داشت: «در مقاطعي امريكايي‌ها مي‌خواستند صنعت ايران را زمين‌گير كنند اما عده‌اي از جمله همين صنعتگران آن را سرپا نگه داشتند.» جهانگيري با تاكيد بر اينكه روزهاي خوبي را پيش‌رو مي‌بينم، گفت: «آينده بسيار خوبي خواهيم داشت و نسل جوان با استفاده از تجربه اين افراد ماندگار و كاركشته مي‌توانند سختي‌ها را پشت‌سر بگذارند و با اين تجربيات با هم سختي‌ها را پشت‌سر مي‌گذاريم.»


اعلام وضعيت ويژه كرونايي در خوزستان

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور و رييس قرارگاه ستاد كرونا در نشست خبري بعد از جلسه ديروز قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با كرونا از اعلام وضعيت ويژه براي خوزستان به دليل تشديد شيوع كرونا خبر داد و گفت: «وضعيت ويژه از اين منظر است كه همه دستگاه‌ها فرصت‌ها، منابع و امكانات خود را به سمت خوزستان روان كنند و تلاش ما بازگشت وضعيت عادي به اين استان است.» به گزارش خبرگزاري فارس، او گفت: «تا به امروز در زمينه اجراي مصوبات ستاد و قرارگاه به‌روز هستيم. به جز خوزستان در بقيه مناطق كشور روند كاهشي را در زمينه بيماري كرونا شاهد هستيم. هر چه مي‌توانيم بايد از مردم قدردان باشيم. اقدامات بسيار خوبي در خوزستان انجام شده است و رعايت پروتكل‌ها به ۸۰ درصد رسيده و محدوديت‌ها به‌شدت انجام مي‌شود.» رحماني‌فضلي ادامه داد: «مرزها در خوزستان كاملا بسته است. فقط ايراني‌هايي كه به عراق رفتند پس از تست دادن و مثبت بودن به قرنطينه مي‌روند و بقيه هم كه منفي بوده با شرايطي به خانه خود مي‌روند. اين مساله تا دو هفته ديگر حتما ادامه خواهد داشت. الان مي‌توانيم بگوييم روند بيماري در اين استان كاهشي بوده است. الان در خوزستان روزانه ۱۲۵۰۰ تست گرفته مي‌شود، ما از امروز وضعيت خوزستان را ويژه اعلام كرديم. ويژه از اين جهت كه تمامي دستگاه‌ها امكانات خود را به اين استان سرازير كنند.»


زمين‌گيري نظام سلطه در حوزه‌هاي مختلف به دست ملت ايران

امير سيدعبدالرحيم موسوي، فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: «انقلاب شكوهمند اسلامي و ملت بزرگ ايران بيش از ۴۰ سال است كه پنجه در پنجه نظام سلطه انداخته و او را در عرصه‌هاي مختلف زمين‌گير كرده‌اند؛ اين رويارويي بيش از ۴۰ ساله در همه عرصه‌ها و مولفه‌هاي قدرت، جريان دارد و شما به عنوان نماد مولفه قدرت نظامي كه ماموريت دفاع از استقلال، حدود و ثغور نظام اسلامي و آرمان‌ها و ارزش‌هاي اين ملت بزرگ را عهده‌دار هستيد، وظيفه داريد كه نگذاريد هيمنه فرو ريخته نظام سلطه دوباره احيا شود.» به گزارش ايسنا، او كه در مراسم دانش‌آموختگي دوره ششم دكتري فرماندهي عمليات مشترك و مركب و دوره سي‌ام كارشناسي ارشد مديريت دفاعي دافوس آجا سخنراني مي‌كرد، خطاب به حاضران جلسه گفت: «شما ماموريت داريد كه اجازه ندهيد سرعت سقوط نظام سلطه و اقمار آن كند شود.»


بايدن با تكراراشتباهات ترامپ با نظاميان مذاكره خواهد كرد

رييس كميسيون امنيت ملي در مجلس دهم ابراز اميدواري كرده كه امريكايي‌ها اشتباهات جزيي گذشته را تكرار نكنند. حشمت‌الله فلاحت‌پيشه معتقد است كه امريكايي‌ها مجبور هستند درنهايت چند سيگنال يا چند علامت جهت كاهش تحريم به ايران نشان دهند زيرا به خوبي مي‌دانند در يك چنين شرايطي امكان مذاكره فراهم است از همين رو كاخ سفيد درباره موضع رد مذاكره از سوي ايران، اعلام كرد كه با ۵ قدرت جهاني صحبت خواهد كرد. اين نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه امريكا مجبور است به صورت مستقيم يا غير‌مستقيم چند علامت سبز كاهش تحريم را به ايران نشان دهد .به گزارش ايلنا، فلاحت‌پيشه گفت: «اميدوارم امريكايي‌ها اشتباهات جزيي گذشته را تكرار نكنند، بارها گفتم اگر بايدن ايده سياست حداكثري ترامپ را كنار نگذارد و از آن استفاده ابزاري كند با نظامي‌ها در ايران مذاكره خواهد كرد و با آنها مواجه مي‌شود. معمولا ديپلمات‌ها «نه» نمي‌گويند و اين «نه» كه به حضور امريكا داده شد نشان‌دهنده اين است كه آقاي بايدن عرصه را بر ديپلماسي تنگ كرده است لذا اين مي‌تواند مقدمه‌اي براي شكست ديپلماسي باشد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون