• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4879 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند

خبر

وزير بهداشت: 

بي‌توجهي‌ها و نارفيقي‌ها، مرگ‌هاي ناشي از كرونا را سه‌رقمي كرد

وزير بهداشت با اشاره به تلاش شبانه‌روزي كادر درمان در خوزستان و نگراني از خيز دوباره كرونا با ويروس جهش يافته در استان‌هاي ديگر گفت: باز هم برخي بي‌توجهي‌ها و نارفيقي‌ها ما را به سمت مرگ‌هاي سه رقمي برد.به گزارش ايسنا، دكتر سعيد نمكي در بيست و دومين همايش ملي صنعت، معدن و خدمات سبز در سازمان حفاظت محيط زيست گفت: امروز وقتي داشتم به اينجا مي‌آمدم، يكي از جاهايي بود كه با سر آمدم. به دو دليل، يكي اينكه به هر حال عزيزي در مسند رياست اينجاست كه توفيق آشنايي با او را چند دهه دارم و دوم اينكه بعد از مدت‌ها بي‌خوابي و تلاش شبانه‌روزي در مهار غول سهمگين كرونا حال و هوايم عوض مي‌شود. به اين ساختمان كه مي‌آيم، احساس مي‌كنم كه خانه خودم است. مرا به دورترين نقاط اين سرزمين و زيستگاه‌هايي مي‌برد كه توفيق داشتم شب و روزهاي قابل توجهي از عمرم را در كنار محيط‌بانان عزيز كه اولين خط دفاع از طبيعت سرزمين هستند، سپري كنم. روز و شب‌هاي بسيار ناب و به ياد ماندني كه اكنون مدتي است از آن محروم هستم. به ياد شب‌هاي پر ستاره بيابان كوير، مهتاب شب‌هاي پارك ملي گلستان و بسياري از زيستگاه‌هاي ناب و ديدني اين سرزمين.او افزود: وقتي دكتر كلانتري به سازمان محيط زيست آمد، با هم هم‌پيمان شديم كه بنده در كنارشان بمانم كه نصيب نشد و قسمت اين شد كه ما از وزارت بهداشت و زنجيره‌اي از مسائل و مصائب سر در بياوريم كه ان‌شاءالله اين روزهاي سخت را با همكاري و همراهي سپري كنيم.او افزود: با موج جديدي كه ايجاد شد، متاسفانه به‌رغم توصيه‌هاي مكرري كه كرديم، باز هم برخي بي‌توجهي‌ها و نارفيقي‌ها ما را به سمت مرگ‌هاي سه رقمي برد. ما وقتي از يك پيك رد مي‌شويم، تمام عضلات جسم و روح‌مان دچار فرسودگي است، به خصوص همكاران‌مان در استان‌ها و باور كنيد كه در اين روزها بر همكاران سختكوشم در استان خوزستان چه مي‌گذرد و چه شبانه‌روزهاي سخت و غيرقابل تصوير و تحملي را سپري مي‌كنند. بعد هم نگراني از خيز اين موج در استان‌هاي ديگر با يك ويروس سركش جديد. دعا كنيد كه بتوانيم بر اين بلاي خانمانسوز فائق آييم.


تكميل واكسيناسيون  كروناي سالمندان تا تير ۱۴۰۰

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي تزريق واكسن كرونا به سالمندان گفت: بسته به ورود واكسن‌هاي توليد داخل پيش‌بيني مي‌كنيم از فروردين ماه واكسيناسيون اين افراد را آغاز و تا آخر تيرماه به اتمام برسانيم.به گزارش ايسنا، دكتر عليرضا رييسي درباره تزريق واكسن كوويد۱۹ به سالمنداني كه در منازل خود سكونت دارند، گفت: در سطح كشور حدود ۸ ميليون نفر فرد بالاي ۶۵ سال داريم كه اين تعداد در فاز دوم واكسيناسيون قرار گرفتند. در اين فاز به ترتيب افراد بالاي ۸۰ سال، ۷۵ سال، ۷۰ سال و بالاي ۶۵ سال واكسن دريافت مي‌كنند.او افزود: پس از اين گروه سالمندان، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال داراي بيماري زمينه‌اي نيز در فاز دوم واكسيناسيون خواهند بود. پيش‌بيني ما اين است كه اواخر فروردين بخش عظيمي از اين عزيزان را واكسينه كنيم. رييسي ادامه داد: بسته به ورود واكسن‌هاي توليد داخل پيش‌بيني مي‌كنيم از فروردين ماه واكسيناسيون اين ۸ ميليون نفر را آغاز و تا آخر تيرماه به اتمام برسانيم.


واكنش معاون شهردار به ادعاي بازگشت شهرفروشي به تهران
عضو شورا بايد مستند حرف بزند

عبدالرضا گلپايگاني، معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران در گفت‌وگو با ايلنا در واكنش به اظهارات برخي اعضاي شوراي شهر تهران مبني بر اينكه شهرفروشي به شيوه ديگري در شهرداري دنبال مي‌شود و مديريت شهري در حال تطهير شهرفروشي با نام‌هاي جديد است، گفت: بايد به صورت مستند حرف زد و در تهران آمار تعداد پروانه‌اي كه صادر شده، مشخص است، علاوه بر اين بايد به دو موضوع توجه كرد؛ يك موضوع پروانه‌اي است كه بر اساس مجوز طرح تفصيلي صادر شده و موضوع ديگر آن چيزي است كه برخلاف مقررات طرح تفصيلي صادر شده است. اگر معيار فروش دارايي‌هاي شهر باشد، كميت‌پذير است و با سنجه آمار صدور پروانه قابل ارزيابي است.معاون شهردار تهران افزود: بر اساس يك گزارش آماري از سال ۹۱ تا ۹۹ آمار صدور پروانه نسبت به سه سال ۹۱، ۹۲ و ۹۳ به يك سوم كاهش يافته است. صدور پروانه در سه سال اول، در حدود سالانه ۳۰ هزار پروانه هم بوده كه اكنون اين رقم به حدود ۸ هزار پروانه رسيده است و كاهش حدود يك‌سوم تا يك‌چهارم را نشان مي‌دهد.او ادامه داد: در شوراهاي معماري منطقه يك بيش از نيمي از پروانه‌هاي صادر شده طبقه اضافه داشتند كه غير از آن چيزي است كه به عنوان پروانه صادر شده و بر اساس آماري كه آقاي سالاري ارايه كردند، ۷۱ درصد پروانه‌ها در شوراهاي معماري برخلاف ضوابط صادر شده بود.معاون شهردار تهران تاكيد كرد: اگر تعريف از شهرفروشي مساوي با فروش تراكم مازاد بر طرح تفصيلي باشد؛ در سال ۹۹ اين كار اصلا اتفاق نيفتاده است، چراكه به صورت سيستمي تحت كنترل است و امكان صدور پروانه برخلاف طرح تفصيلي وجود ندارد.او با بيان اينكه تعريف ما از شهرفروشي بايد مشخص شود، گفت: در طرح تفصيلي تعداد طبقاتي كه براي هر پهنه و ملكي مي‌توان ساخت، مشخص است و آن چيزي كه در طرح تفصيلي مشخص شده به معني شهرفروشي نيست، چراكه در عالي‌ترين مرجع شهرسازي و معماري ايران به تصويب و به شهرداري ابلاغ شده است و بايد عين آن مصوبه عمل شود. شهرداري تهران نمي‌تواند، كمتر از آن چيزي كه در شوراي عالي معماري تصويب شده پروانه صادر كند، چراكه خلاف قانون است.معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران افزود: اگر اين تعريف را بپذيريم، شهرداري تهران در سال ۹۹ هيچ پروانه‌اي خلاف ضوابط و مقررات و خلاف طرح تفصيلي صادر نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون