• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4881 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند

خبر

خنثي‌سازي توطئه هواپيماربايي در مسير اهواز- مشهد

روابط عمومي فرماندهي سپاه حفاظت هواپيمايي در اطلاعيه‌اي از خنثي‌سازي توطئه هواپيماربايي در مسير اهواز- مشهد در پنجشنبه شب خبر داد. به گزارش سپاه‌نيوز، در اين اطلاعيه آمده است: «با الطاف و عنايات الهي، توطئه ربايش يك فروند هواپيما فوكر ۱۰۰ متعلق به شركت هواپيمايي ايران‌اير كه پنجشنبه شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقيقه با تاخير از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز در آمده بود، با هوشياري پاسداران يگان امنيت پرواز سپاه و با فرود اضطراري هواپيما در فرودگاه اصفهان و دستگيري عامل آن خنثي گرديد. براساس اظهارات اوليه، عامل اين توطئه قصد داشته است هواپيما را پس از ربايش در فرودگاه يكي از كشورهاي حاشيه جنوبي خليج‌فارس به زمين بنشاند. مسافران عزيز هواپيما نيز در سلامتي كامل با پرواز جايگزين به سمت مقصد حركت كردند. ابعاد و زواياي اين توطئه در حال بررسي است.»


موافقت روحاني با استعفاي مرتضي بانك

حسن روحاني، رييس‌جمهوري ضمن پذيرش استعفاي مرتضي بانك، حميدرضا مومني را به عنوان مشاور رييس‌جمهوري در امور مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي منصوب كرد. به گزارش پايگاه‌ اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، روحاني در پاسخ نامه درخواست مرتضي بانك درخصوص استعفا از سمت مشاور رييس‌جمهوري در امور مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي نوشت: «با پذيرش پايان يافتن فعاليت شما به دليل بازنشستگي و مجوز مقام معظم رهبري مدظله‌العالي مبني بر ادامه كار تا يافتن فرد مناسب براي تصدي اين مسووليت، از زحمات بي‌شائبه جناب‌عالي در طول مدت خدمت تشكر و قدرداني مي‌كنم و براي‌تان آرزوي توفيق دارم.» روحاني همچنين در حكمي حميد‌رضا مومني را به عنوان ‌مشاور رييس‌جمهوري در امور مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي منصوب كرد.


استاندار اسبق خوزستان بازداشت شد

استاندار اسبق استان خوزستان بازداشت شد. به گزارش ايسنا، «م» استاندار اسبق استان خوزستان با اتهام اقتصادي و به دستور مقام قضايي بازداشت شده است. در حال حاضر جزييات بيشتري درباره پرونده اين شخص و اتهامات او منتشر نشده است.


جلوگيري از بارداري فحشاي باطني است

سيد‌احمد علم‌الهدي ‌در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد، با بيان اينكه اگر زن و شوهر در نتيجه ازدواج فقط به كاميابي از يكديگر در ملاحظات جنسي اقدام كنند و جلوي بارداري و فرزندآوري را بگيرند اين برخلاف تقواي عملي در كانون زندگي خانوادگي است، ادامه داد: «ما در قرآن كريم آياتي را داريم كه سه تا از آن آيه‌ها در رابطه با قطع اولاد است كه دقيقا پيشگيري از بارداري و فرزندآوري را شامل مي‌شود.» به گزارش خبرگزاري فارس، او با بيان اينكه فحشا دو نوع است، يك سلسله فحشاي ظاهري و يك سلسله فحشاي باطني است، ادامه داد: «يكي به دنبال شهوتراني و ارتباط با جنس مخالف است، يكي هم آن است كه در باطن او وجود دارد و عمل آن رابطه نامشروع نيست، پيشگيري از بارداري يك نوع فحشاي باطني است.»


بودجه ۱۴۰۰ در فاز پاياني

رييس مجمع نمايندگان كردستان با اشاره به اتمام بررسي بودجه در توييتر نوشت: «بررسي ‎لايحه بودجه ۱۴۰۰ در فاز پاياني قرار گرفت و اول هفته آينده به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود.» محسن فتحي، نماينده مردم سنندج، ديواندره و كامياران و رييس مجمع نمايندگان كردستان در مجلس در توييتي نوشت: «علي‌رغم همه فراز و نشيب‌ها بررسي ‎لايحه بودجه ۱۴۰۰ در فاز پاياني قرار گرفت و اول هفته آينده به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود.» او ادامه داد: «اين لايحه ايده‌آل نيست اما بهتر از شروع سال بدون قانون بودجه است. مخصوصا ‎مناطق محروم و كمتر توسعه يافته در نبود قانون بودجه با مشكلات بيشتري مواجه مي‌شوند.»


آيت‌الله هاشمي دل خوشي از من نداشت

محمد غرضي، وزير پيشين نفت گفت: «در 20 سالي كه وزير بودم مستقل عمل مي‌كردم و با عملكرد هيچ رييس‌جمهوري موافق نبودم و با تمامي هيات‌هاي دولت درگير بودم و دايم به آنها انتقاد مي‌كردم و آنها هم خيلي دل خوشي از من نداشتند. در دهه ۶۰ حضرت امام (ره) تاكيد مي‌كردند غرضي بايد در سيستم اجرايي حضور داشته باشد و در دهه هفتاد مرحوم هاشمي رفسنجاني دل خوشي از من نداشت ولي تحملم مي‌كرد. بعد كه دولت‌ها دست چپ و راست افتاد، هيچ‌كدام از من دعوت به كار نكردند.» به گزارش ايرنا، اين عضو كابينه سازندگي، با ترجيح حقوق عامه با حقوق خاصه، اظهار كرد: «مثلا شهردار سابق تهران را احزاب و گروه‌هاي سياسي راهي پاستور كردند. او عقبه اجتماعي نداشت و بدون سابقه خدمت روشن و كارنامه مشخص اجرايي از حمايت جناح راست بهره‌مند شد. حرف من اين است كه انتخاب اين افراد به‌ دليل علاقه مردم به آنها نبود، بلكه احزاب و شخصيت‌ها اين قبيل افراد را رييس‌جمهوري كردند.» وزير پيشين نفت، خود را بدهكار به انقلاب اسلامي معرفي كرد و خاطرنشان كرد: «نمي‌گويم بهترين بودم، اما خدماتم به مردم رسيد و حقوق عامه را تامين كرد. به جاي اينكه خط تلفن به مدير كل بدهم به مردم عادي تلفن دادم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون