• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4881 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند

ثبت پنجمين شكست متوالي ليورپول در خانه

از آنفيلد يك ويرانه به جا مانده است

سامان سعادت

وقتي كرونا تمام شود و هواداران ليورپول به آنفيلد بازگردند هيچ نشاني از آن معبد قديمي پيدا نمي‌كنند. آنها با ويرانه‌اي مواجه خواهند شد كه ديگر مثل سابق نيست. جايي كه در آن ليورپول 5 بازي پياپي ليگ را باخته است. اتفاقي كه براي نخستين بار در تاريخ ۱۲۸ ساله باشگاه به وقوع پيوسته. 

ليورپول در هفته بيست‌وششم ليگ برتر انگليس در خانه از چلسي پذيرايي كرد. ديدار دو تيم از چند منظر جالب توجه بود. اول ملاقات توخل و يورگن كلوپ دو مربي آلماني كه سابقه مشتركي در هدايت دورتموند داشته‌اند. در واقع وقتي كلوپ زنبورها را بعد از طي يك دوره موفقيت‌آميز ترك كرد، توخل جاشين او شد. همچنين جايگاه دو تيم و تلاش براي رسيدن به محدود كسب سهميه از ديگر حساسيت‌هاي اين مسابقه بود. چلسي مي‌خواست  با برد در اين بازي به روند خوب خودش همراه با توخل ادامه دهد و ليورپول تلاش داشت اوضاع وحشتناك خودش در ليگ و 4 باخت پياپي در آنفيلد را سر و سامان بدهد.
آبي‌هاي لندن در بازي پنجشنبه شب بهتر عمل كردند و در نهايت با تك گل ميسون مونت از سد ليورپول گذشتند. چلسي با اين برد 47 امتيازي شد و توانست به رتبه چهارم صعود كند. ليورپول نيز همان 43 امتيازي ماند و در رتبه هفتم ايستاد. آنها حالا تنها يك امتياز از تاتنهام بيشتر دارند و اين در حالي است كه اسپرز يك بازي كمتر دارد و در صورت برد در آن بازي مي‌تواند قرمزهاي بندر مرسي‌سايد را بفرستد به رتبه هشتم. رتبه‌اي بسيار نازل براي مدافع عنوان قهرماني كه دقيقا معلوم نيست چه به روزش آمده. 
يورگن كلوپ بعد از بازي در كنفرانس خبري گفت:«ما موقعيت‌هاي بيشتري داشتيم كه بهترين‌شان با ساديو مانه بود و فرصت‌هاي ديگري هم داشتيم اما نتوانستيم گل بزنيم.  بايد به شكل متفاوتي دفاع مي‌كرديم كه در اين امر خوب ظاهر نشديم.  خيلي چيزها هست كه بايد در نظر بگيريم. در نهايت ما يك گل دريافت كرديم، آنجا مرتكب اشتباه شديم،گل ديگرشان آفسايد بود و مي‌توانيد بگوييد ما خوب دفاع كرديم اما با آن همه مالكيت توپي كه ما داشتيم بايد موقعيت‌هاي بيشتري خلق مي‌كرديم. همه ‌چيز تا پاس آخر خيلي خوب بود.» يوگي در مورد باخت‌هاي متعدد در خانه نيز اظهار كرد:«متاسفانه نمي‌توانيم بگوييم ما فقط در خانه مشكل داريم. موضوع آنفيلد اين طور چيزها نيست به ‌طوركلي خيلي زياد شكست مي‌خوريم.» او افزود:«بايد در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز، پيشرفت كنيم و بهتر شويم.  در اين لحظات است كه بايد كيفيت خود را نشان دهيم و به اندازه كافي اين كار را نمي‌كنيم. اين ضربه خيلي بزرگي بود. كار ما هنوز تمام نشده. بايد در مسابقات بعدي پيروز شويم.»
توماس توخل سرمربي چلسي نيز بعد از اين پيروزي گفت:«واقعا خيلي خوشحال هستم. البته صادقانه اين را بگويم كه هنوز از تساوي مقابل ساوتهمپتون ناراحت هستم چراكه نبايد آن دو امتياز را از دست مي‌داديم. از اولين روزي كه به اينجا آمدم اين احساس را داشتم كه بخشي از اين باشگاه هستم و واقعا از مربيگري در اينجا احساس خوبي دارم. همه كاري كه مي‌توانيم انجام دهيم اين است كه با بيشترين آمادگي پا به هر مسابقه بگذاريم چون شرايط ليگ برتر به گونه‌اي است كه شما نمي‌توانيد دچار افت شويد. در مورد حضور در جمع 4 تيم بالاي جدول بايد بگويم هنوز 11 مسابقه ديگر باقي مانده و چيزي معلوم نيست. ما در حال رقابت كردن هستيم و با سرعت زيادي فاصله را با رقبا كمتر كرديم كه اين فوق‌العاده است. فرصتي براي استراحت كردن و جشن گرفتن وجود ندارد و ما بايد همين گونه به كار خود ادامه دهيم.»
در چند هفته گذشته بحث‌هاي زيادي در رابطه با پايان كار كلوپ در ليورپول مطرح شد و خيلي‌ها او را جانشين يواخيم لو در تيم ملي آلمان معرفي كردند. با اين حال هواداران ليورپول به ‌شدت از كسي كه توانست طلسم قهرمان نشدن‌شان در ليگ برتر را بشكند، حمايت كردند. اما حالا معلوم نيست با ثبت اين ركورد تاريخي و زير سوال رفتن جايگاه آنفيلد  براي هواداران همچنان اين پشتيباني ادامه داشته باشد يا  خير؟ 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون