• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4881 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند

خبر

كامالا هريس:
با تحقيقات لاهه درباره جرايم جنگي در فلسطين مخالفيم!

كامالا هريس، معاون رييس‌جمهور امريكا در گفت‌وگويي تلفني بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل بر مخالفت خود با آغاز تحقيقات رسمي لاهه درباره جرايم جنگي اين رژيم در اراضي فلسطيني تاكيد كرد. مخالفت كامالا هريس و نتانياهو با تلاش‌هاي دادگاه كيفري بين الملل يك روز پس از آن صورت گرفت كه دادستان دادگاه كيفري گفت دفتر او رسما تحقيقي را درخصوص فلسطين آغاز كرده است. او گفت تحقيق درباره جرايمي خواهد بود كه اختيارات قضايي ديوان آنها را در‌بر مي‌گيرد و به آنها مي‌پردازد و از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داده‌اند. كاخ سفيد در بيانيه‌اي در پي تماس تلفني هريس و نتانياهو در روز پنجشنبه اظهار داشت كه معاون رييس‌جمهور بر تعهد «قاطع» ايالات متحده به تضمين «امنيت اسراييل» تاكيد كرده و گفته است دولت جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا به همكاري با تل‌آويو پايبند است. هريس حمايت قاطع خود را از توافق نامه‌هاي عادي سازي اخير كه توسط اسراييل با كشورهاي عربي امضا شده ابراز كرد. هريس و نتانياهو در مورد «اهميت» ادامه همكاري و مشاركت نزديك در مورد مسائل منطقه، از جمله پرونده ايران توافق كردند. هريس و نتانياهو همچنين در مورد همكاري‌هاي دوجانبه در تلاش براي جلوگيري از شيوع ويروس كرونا بحث و تبادل‌نظر كردند.


خليل‌زاد: افغانستان و طالبان روند مذاكرات را سرعت بخشند

نماينده ويژه امريكا در امور افغانستان عنوان كرد كه هيات‌هاي مذاكره‌كننده كابل و گروه طالبان بايد روند مذاكرات را سرعت بخشند. زلماي خليل‌زاد، نماينده ويژه امريكا در امور افغانستان اعلام كرد: هيات‌هاي مذاكره‌كننده كابل و گروه طالبان بايد روند مذاكرات را سرعت ببخشند. او همچنين ضمن اشاره به ديدار خود با مقامات دولت افغانستان، نمايندگان نهادهاي غيردولتي و رهبران سياسي در جريان سفر سه روزه به كابل، گفت: براي پيشرفت در مذاكرات صلح افغانستان و حمايت از آن، موضوعات مختلفي را در سطح بين‌المللي براي حمايت از روند گفت‌وگوها بررسي كرديم. نماينده ويژه امريكا در امور افغانستان با بيان اينكه هيات‌هاي دو طرف بايد يك راه‌حل براي رسيدن به يك آتش‌بس و صلح پايدار در اين كشور را پيدا كنند، تاكيد كرد كه طرفين بايد براي تسريع روند مذاكرات و پيشرفت آن گزينه‌هاي مختلف را بررسي كنند. خليل‌زاد ادامه داد كه مردم افغانستان براي رسيدن به يك صلح پايدار خواستار تسريع روند مذاكرات هستند.
نمايندگان امريكا و گروه طالبان در ۲۹ فوريه سال گذشته توافقنامه صلح را در دوحه، پايتخت قطر امضا كردند. دومين دور مذاكرات صلح هيات دولت افغانستان با گروه طالبان در ۶ ژانويه در دوحه آغاز و با سفرهاي منطقه‌اي هيات طالبان، گفت‌وگوهاي روند صلح متوقف شد. در پي تلاش‌هاي دولت افغانستان، مذاكرات بين‌الافغاني در ۲۲ فوريه ازسر گرفته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون