• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4882 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

در مراسمي با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري اعلام شد

مخبر: امسال300 هزار و سال‌آينده 400 هزار شغل ايجادكرديم و مي‌كنيم

100 باب مدرسه سبز و ضدزلزله بركت و 350 مسجد و مركز فرهنگي جديد توسط ستاد اجرايي فرمان امام در مناطق محروم 24 استان كشور افتتاح شد. در مراسمي با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري، رييس ستاد اجرايي فرمان امام، وزير آموزش و پرورش، رييس سازمان نوسازي مدارس، مديران عامل بنيادهاي بركت، احسان و تدبير در محل نمايشگاه دايمي دستاوردهاي ستاد اجرايي فرمان امام در باغ لارك تهران، آيين افتتاح 450 مدرسه و مسجد و مركز فرهنگي برگزار و تفاهمنامه ساخت هزار مدرسه جديد روستايي با اولويت جايگزيني مدارس كانكسي برگزار شد. در ابتداي اين مراسم مهمانان از يك باب مدرسه بركت كه به صورت نمادين و در عرض 4 روز در محوطه نمايشگاه دستاوردهاي ستاد اجرايي فرمان امام بنا شده بود، بازديد كردند و سه اصله نهال نيز توسط رييس دفتر مقام معظم رهبري، رييس ستاد اجرايي و وزير آموزش و پرورش غرس شد.
محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام در اين مراسم با ارايه گزارشي از عملكرد يك‌ساله ستاد گفت: اولويت اول ما در ستاد ايجاد شغل و مقابله با بيكاري در كشور است و عمده فعاليت‌هاي زيرمجموعه‌هاي ستاد به اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي و احياي كارخانه‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي تعطيل و نيمه تعطيل متمركز است. او در اين باره افزود: براي سال 99 ايجاد 300 هزار شغل را در سراسر كشور پيش‌بيني كرده بوديم كه تا پايان امسال كه به نام جهش توليد هم نامگذاري شده اين رقم به بيش از 300 هزار شغل خواهد رسيد، براي سال 1400 نيز ايجاد 400 هزار شغل در مناطق محروم كشور را در دستور كار خود داريم.
مخبر با اشاره به حمايت ستاد از طرح‌ها و ايده‌هاي دانش‌بنيان به عنوان يكي ديگر از اولويت‌هاي ستاد افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي ريسك‌پذير دانش‌بنيان كشور توسط ستاد اجرايي انجام مي‌شود كه ثمر و نتيجه اين سرمايه‌گذاري را هم در كرونا به چشم خود ديديم و هر چيزي را كه غربي‌ها تحريم كردند و ندادند، توسط همين جوانان نخبه ساختيم، از ماسك و ونتيلاتور و دستگاه اكسيژن‌ساز بگيريد تا واكسن و رمدسيوير و تست‌هاي فوري كرونا.
مخبر تاكيد كرد: تمام طرح‌هاي ستاد اجرايي فرمان امام با همكاري و توانمندسازي خود مردم انجام مي‌شود و بركت كار ما هم در همين مشاركت و به ميدان آوردن توان عظيم مردمي است.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام در خصوص آخرين خبرها از مراحل تست انساني «نخستين واكسن ايراني كرونا» نيز گفت: با توجه به تاييد موفقيت «واكسن كوو ايران بركت» در فاز اول مطالعات باليني، فاز دوم و سوم تست انساني نخستين واكسن ايراني كرونا را با مجوز و موافقت وزارت بهداشت، به‌طور همزمان در روز ۲۳ يا ۲۴ اسفند آغاز خواهيم كرد.او با اشاره به ايجاد آمادگي براي توليد انبوه واكسن در ستاد اجرايي پس از تاييد نهايي آن توسط وزارت بهداشت اعلام كرد: بزرگ‌ترين كارخانه توليد واكسن در منطقه را امسال راه‌اندازي خواهيم كرد و تا نيمه خرداد ۱۴۰۰ توليد انبوه واكسن كوو ايران بركت را انجام خواهيم داد و اين واكسن را براي واكسيناسيون عمومي به دست مردم كشورمان خواهيم رساند. رييس ستاد اجرايي فرمان امام اشاره‌اي هم به آغاز اجراي طرح ملي «جهش توليد ديمزار» كرد و افزود: در اين طرح ظرف 5 سال، ۶۶۰ هزار هكتار زمين را به ديمزار تبديل مي‌كنيم كه با توجه به اينكه اغلب اين زمين‌ها در مناطق محروم كشور قرار دارد، موجب رونق و آباداني و اشتغالزايي در اين مناطق و صرفه‌جويي و جلوگيري از خروج مقدار قابل توجهي ارز از كشور خواهد شد.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام محمدي‌گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري در سخناني گفت: كارهاي عظيمي در ستاد اجرايي فرمان امام انجام شده و براي من شنيدن گزارش دكتر مخبر از خدمات گسترده در اين سال‌ها حقيقتا افتخارآميز و خوشحال‌كننده بود. رييس دفتر مقام معظم رهبري افزود: واكسن ايراني كرونا قابل مقايسه با بسياري از واكسن‌هاي خارجي نيست، دانشمندان ما تحت سنگين‌ترين تحريم‌ها موفق به ساخت واكسني شدند كه تاكنون امن بودن آن توسط ناظران بهداشت و درمان تاييد شده و ان‌شاءالله به زودي با توليد گسترده، مردم را از اين بيماري منحوس نجات خواهد داد.
محمدي‌گلپايگاني با اشاره به كارآمدي نظام در سال‌هاي پس از انقلاب و خدمات ستاد به عنوان نمونه‌اي از اين موفقيت‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب يك روز در جايي گفتند آرزوي من اين است كه بتوانيم روزي در مناطق محروم كشور 1000 مدرسه بسازيم، امروز در اين جلسه از تفاهمنامه ساخت 3000 مدرسه مي‌شنويم، از ساخت 350 مسجد و مركز فرهنگي، از ايجاد 300 هزار شغل در عرض يك‌سال، اين رقم‌ها و خدمات، افتخار بزرگي براي كشور و نظام هستند و خدا را از اين بابت شاكريم.
محسن حاجي‌ميرزايي، وزير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم گفت: اقدامات ستاد اجرايي فرمان امام در سال‌هاي اخير مايه افتخار و مباهات همه ماست و به نمايندگي از جامعه آموزش و پرورش از دكتر مخبر و همكاران ايشان به ويژه در بنياد بركت تشكر مي‌كنم.
وزير آموزش و پرورش افزود: تاكنون صدها مدرسه با همكاري ستاد اجرايي در مناطق محروم ساخته شده و براي ساخت 3هزار مدرسه با سازمان نوسازي تفاهمنامه امضا شده و در حال ساخت است كه اميدوارم با تلاش‌هاي جهادي اين ستاد و بنياد بركت، شاهد افزايش فرصت يادگيري و فرصت‌هاي برابر علمي در كشور باشيم كه همواره مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب هم بوده است.
اميرحسين مدني، مديرعامل بنياد بركت هم در اين مراسم با اشاره به افتتاح مدارس و مراكز فرهنگي جديد گفت: امروز ۱۰۰ مدرسه سبز و ضدزلزله با اعتبار ۲۱۰ ميليارد و ۳۵۰ مسجد و مركز فرهنگي با اعتبار ۷۵ ميليارد تومان در ۲۴ استان كشور افتتاح شد و با اين افتتاح تعداد مدارس ساخته شده در سال99 توسط ستاد اجرايي فرمان امام به عدد 250 رسيد. در ادامه اين برنامه، تفاهمنامه ساخت هزار مدرسه روستايي با اولويت جايگزيني مدارس كانكسي عشاير بين بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام و سازمان نوسازي مدارس وزارت آموزش‌وپرورش امضا شد. در انتهاي مراسم و به مناسبت سالگرد درگذشت سيدمحمد ميرمحمدي عضو هيات امناي ستاد اجرايي فرمان امام و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري و رييس ستاد اجرايي فرمان امام از خانواده او تجليل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون