• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4882 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

خبر

وزير خارجه ايرلند براي گفت‌وگو درباره برجام به تهران مي‌آيد

«سيمون كاووني»، وزير امور خارجه ايرلند قرار است روز يكشنبه با توجه به نقش كشورش به عنوان تسهيل‌كننده اجراي برجام در شوراي امنيت سازمان ملل متحد در تهران با «حسن روحاني»، رييس‌جمهور ايران ديدار كند. جمهوري اسلامي ايران پيش از اين دعوت اتحاديه اروپا براي شركت در جلسه‌اي با حضور امريكا جهت گفت‌وگو درباره توافق هسته‌اي برجام را رد كرده است. «محمدجواد ظريف»، وزير امور خارجه ايران كه او هم در اين سفر با كانووي ديدار خواهد كرد روز جمعه گفت ايران برنامه سازنده‌اي درباره برجام پيشنهاد خواهد كرد. كاووني در بيانيه‌اي گفته است: «ايرلند جزو طرفداران برجام است. ايرلند مشتاق است در نقش خود به عنوان تسهيل‌كننده (اجراي قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت در تاييد برجام) گفت‌وگوهاي نزديك با همه بازيگران را حفظ كرده و همه طرف‌ها را به رعايت كامل توافق ترغيب كند.» ايرلند كرسي خود در شوراي امنيت را در اول ژانويه ۲۰۲۱ (۱۲ دي) به عنوان عضو منتخب براي مدت دو سال در دست گرفت. سفر كانووي در حالي انجام مي‌شود كه وزارت خارجه تحت امر او در هفته جاري از برنامه خود براي بازگشايي سفارت ايران در تهران تا سال ۲۰۲۳ خبر داد. سفارت ايرلند سال ۲۰۱۲ به دليل كاهش بودجه تعطيل شد.


هشدار روانچي  درباره تهديدهاي اسراييل

«مجيد تخت‌روانچي» نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل روز جمعه در نامه‌اي به «آنتونيو گوترش» دبيركل سازمان ملل درباره عواقب هرگونه اقدام اشتباه از سوي رژيم صهيونيستي هشدار داد. به گزارش «پرس تي‌وي»، او در واكنش به ادعاي «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي كه ايران را پشت ماجراي انفجار يك كشتي باري اين رژيم در آب‌هاي عمان خوانده، گفت: اين حادثه همه ويژگي‌هاي يك عمليات پيچيده پرچم دروغين را دارد كه بازيگران براي دنبال كردن سياست‌هاي شرورانه و اهداف نامشروع خود به آن دست زده‌اند. او با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستي، افزود: رژيم اسراييل مأيوسانه تلاش مي‌كند از طريق اتهام‌زني به ايران و مظلوم‌نمايي توجهات را از همه اقدامات بي‌ثبات‌كننده و شرورانه خود در منطقه منحرف كند. نماينده ايران در ادامه، از جامعه جهاني خواست نسبت به جرايم، وحشي‌گري‌ها و تهديدهاي رژيم صهيونيستي به خصوص اشغال فلسطين هوشيار باشد. او همچنين درخصوص ماجراجويي‌هاي نظامي مداوم اسراييل در منطقه‌ بي‌ثبات خاورميانه هشدار داد. تخت‌روانچي در پايان تاكيد كرد رژيم صهيونيستي بايد به دليل همه اين اقدامات غيرقانوني و بي‌پروا مسوول و پاسخگو شناخته شود و همچنين به آن يادآوري شود كه مسوول تمام عواقب هرگونه اقدام مبتني بر اشتباه محاسباتي خواهد بود.

 

اوليانوف: زمان تمركز بر مسير سياسي براي احياي برجام است

«ميخاييل اوليانوف» نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين اتريش در توييتي از پايان نشست شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خبر داد و در اشاره به عقب‌نشيني تروئيكاي اروپا از طرح خود تحت حمايت امريكا براي تصويب قطعنامه در انتقاد از ايران در شوراي حكام آژانس، افزود اكنون زمان تمركز بر مسير سياسي براي احياي برجام است. اوليانوف در اين خصوص نوشت: نشست شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به پايان رسيد. توانستيم از رويارويي و تشديد (تنش) جلوگيري كنيم. راستي آزمايي در ايران ادامه خواهد يافت. اكنون وقت تمركز بر مسير سياسي براي احياي برجام است. براي اين منظور مشاوره‌هاي غيررسمي در قالب همه اعضاي برجام و امريكا نياز است.  او پيش‌تر هم گفته بود كه مسكو خواستار برگزاري هر چه سريع‌تر نشستي براي بازگشت امريكا به برنامه جامع اقدام مشترك و بازگشت ايران به تعهداتش تحت برجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون