• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4882 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

خبرخوان

چرا درگاه‌هاي ارايه‌دهنده رمزارز مسدود مي‌شوند؟

در پي اعلام مسوولان بانك مركزي مبني بر اينكه طبق قانون شوراي عالي مبارزه با پولشويي و مصوبه هيات دولت در سال ۱۳۹۸ «مبادله رمزارزها مانند بيت‌كوين در ايران» ممنوع است، در اين راستا مركز ملي فضاي مجازي هم اعلام كرد كه سايت‌هاي خريدوفروش بيت‌‌كوين مجوز ندارند. 
بنابراين، مبادله رمزارزها تنها براي استخراج رسمي رمزارز در جهت واردات بلامانع اما معامله اين نوع ارز بين افراد ممنوع است. 
پس از طرح اين موضوعات، شركت شاپرك در نامه‌اي به پرداخت ياران و پذيرندگان پشتيباني شده در نظام پرداخت كشور اعلام كرد كه نسبت به قطع خدمات پرداخت الكترونيك به پذيرندگان پشتيباني شده كه كالا يا خدمات مغاير با قوانين جمهوري اسلامي ايران و الزامات بانك مركزي ارايه مي‌كنند (مانند و نه محدود به فروش رمزارز، فروش VPN، سايت‌هاي شرط‌بندي و قمار و...) اقدام كنند.


سود امسال سهام عدالت  بيشتر مي‌شود

محمدعلي دهقان دهنوي، رييس سازمان بورس درباره واريز سود سهام عدالت و چرايي پايين بودن رقم آن اظهار داشت: اين مبلغ (200 هزار تومان) سود شركت‌ها در سال 98 است و قطعا سودآوري شركت‌ها در سال 99 بسيار بيشتر بوده است. از سوي ديگر اين 200 هزار تومان سود تقسيمي شركت‌هاست و سودهاي معوق شده بيشتر خواهد بود و سود سهام عدالت در سال 99 بالاتر از اين رقم‌هاست.  معاون وزير اقتصاد افزود: منابعي در شركت‌ها وجود دارد كه بين سهامداران تقسيم نمي‌شوند و صرف سرمايه‌گذاري در شركت‌ خواهند شد. او درباره توقف خريد و فروش سهام عدالت گفت: در مورد هر عرضه‌اي از جمله سهام عدالت كه پرتفوي بسيار بزرگي دارد بايد به ظرفيت‌هاي بازار توجه كنيم و اگر شرايط عرضه آن فراهم نشده باشد به نفع سهامداران اجازه عرضه نخواهيم داد.


 متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران 

مجلس شوراي اسلامي با متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران و تامين بخشي از پاداش پايان خدمت كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي از محل واگذاري سهام و اموال دولت در لايحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت كرد.  نمايندگان مجلس همچنين دولت را مكلف كردند نسبت به پرداخت حق بيمه برخي مشاغل از جمله قاليبافان، شاغلان صنايع دستي، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل و نقل عمومي، صيادان، مددجويان، هنرمندان و نويسندگان، مربيان مهدكودك و... به سازمان تامين اجتماعي پرداخت كند.


نظارت‌هاي كرونايي فرودگاه‌ها تشديد شد

سياوش اميرمكري، مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از تشديد نظارت‌هاي بهداشتي به دستور ستاد ملي كرونا و سازمان هواپيمايي كشوري در فرودگاه‌هاي كشور خبر داد.
او با اشاره به شيوع ويروس كروناي انگليسي در جهان و اينكه در نتيجه شيوع اين ويروس، موج چهارم كرونا به پا خاسته است، اظهار كرد: اكنون در تمامي فرودگاه‌هاي به ويژه فرودگاه‌هاي بين‌المللي كشور، پروتكل‌هاي جديد به همراه كنترل و غربالگري بيشتر در حال انجام است.
او گفت: در حال حاضر، علاوه بر تستي كه قبل از پرواز از مسافران گرفته مي‌شود و مسافران ملزم به ارايه آن هستند، همچنين مسافراني كه از طريق پروازهاي خارجي به فرودگاه‌هاي كشور مي‌آيند، به خصوص از مناطقي كه درگير كروناي انگليسي هستند، تست مجدد ديگري در فرودگاه‌هاي بين‌المللي از آنها انجام مي‌شود و تا اعلام نتيجه تست، تحت كنترل و نظارت باقي مي‌مانند.
اميرمكري عنوان كرد: مسافراني كه نتيجه تست آنها مثبت باشد به مراكز بهداشتي معرفي شده و آن دسته از افرادي كه تست منفي داشته باشند، اجازه خروج از فرودگاه را خواهند داشت.


مصرف گوشت نصف شد

منصور پوريان، رييس شوراي تامين‌كنندگان دام كشور گفت: با كاهش تقاضا از سوي پر‌مصرف‌ها، ميزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰‌درصد كاهش يافته است.  او با اشاره به اينكه گراني‌هاي اخير گوشت در بازار بهانه‌اي بيش نيست، اظهار كرد: با وجود آنكه انباشت دام، دامداران را با مشكلات متعددي روبه‌رو كرده است، اما مغازه‌داران به بهانه‌هاي مختلف نظير بارش برف و باران و مسدود شدن راه‌ها گوشت را گران كردند. 
او قيمت كنوني هر كيلو دام در بخش سبك را ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان و دام سنگين ۳۷ هزار تومان اعلام كرد و افزود: با توجه به قيمت دام زنده، نرخ منطقي هر كيلو گوشت گوساله ۹۵ هزار تومان و گوشت گوسفندي ۱۱۵ هزار تومان است.
پوريان ادامه داد: با توجه به انباشت دام زنده و فشار سنگين روي دامداران و همچنين مازاد ۴۰۰ هزار تني گوشت در سردخانه‌ها، نوسان قيمت در بازار توجيه ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون