• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4882 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

خبر سينما

تمنا مي‌كنم فيلم  «سينما خر» را قاچاقي نبينيد

به  دنبال انتشار غيرقانوني فيلم «سينما خر» شاهد احمدلو از مردم خواست با راه‌اندازي كمپين «غيرقانوني نبينيد» كاري كه مسوولان فرهنگي و هنري انجام نداده‌اند؛ مديريت كنند. اعتمادآنلاين به نقل از برنا نوشت: «شاهد احمدلو كارگردان فيلم «سينما خر» با ابراز تاسف از انتشار غيرقانوني فيلمش در فضاي مجازي گفت: متاسفانه معضل بزرگي است كه نداشتن قانون كپي‌رايت فيلم‌هاي سينمايي به ويژه فيلم‌هاي مستقلي كه به صورت خودجوش و خصوصي ساخته شده از يكسري بي‌فرهنگي‌ها و بي‌اخلاقي‌ها لطمه مي‌بينند. متاسفانه الان تعدادي از آدم‌ها در تلگرام كانال‌هايي دارند كه فيلم‌ها را به صورت غيرقانوني به نمايش مي‌گذارند.» وي با اشاره به دانلود غيرقانوني در سراسر جهان گفت: البته كپي‌رايت يك بهانه است و هم اينك از نتفليكس هم خيلي از فيلم‌ها به صورت غيرقانوني دانلود مي‌شود، اما در ايران اين مساله يك فرهنگ ناموزون و نامتوازن و غيرانساني است كه رواج پيدا كرده و به صورت فرهنگي همگاني درآمده است. اين سينماگر جوان در ادامه از مخاطبان سينما خواست تا به چنين رفتارهايي نه بگويند و اضافه كرد: تنها اميد ما به مردم و تماشاچيان اصيل و بافرهنگي است كه به كمك ما بيايند و اجازه ندهند چنين سوءاستفاده‌هايي انجام شود. اگر مردم از چنين افرادي استقبال نكنند، مي‌توان اميدوار بود كمپيني خودجوش و برآمده از مردم در مقابل جريان ضد فرهنگ به وجود بيايد. وي افزود: قانوني ديدن فيلم كه هيچ هزينه‌اي ندارد و تنها باعث پويايي و رشد سينماي ايران و فيلم‌هاي مستقل از جمله «سينما خر» مي‌شود بايد نهادينه شود. احمدلو ادامه داد: از تك‌‌تك مخاطبان و سينما دوستان خواهش مي‌كنم فيلم‌ها را به صورت قانوني ببينند و از ديدن غيرقانوني فيلم ممانعت كنند تا ما سرپا بايستيم. مردم بزرگ‌ترين انگيزه و اميد ما براي ساخت فيلم هستند حمايت و همراهي آنها در قانوني ديدن فيلم‌ها بزرگ‌ترين اميد و انگيزه است تا بتوانيم باز هم براي آنها فيلم بسازيم. تمنا مي‌كنم فيلم را قانوني ببينيد و سد راه بي‌اخلاق‌هايي باشيد كه اين فيلم‌ها را به صورت غيرقانوني در كانال‌هاي تلگرامي به اشتراك مي‌گذارند و از انسانيت، شرف و معرفت بويي نبرده‌اند و اينجا فقط مردم هستند كه مي‌توانند به عنوان يك پايگاه بزرگ عمل كنند. كارگردان «مشمشه» در ادامه از همراهي مديران فرهنگي كشور در برچيدن بساط قاچاق آثار هنري ابراز نااميدي كرد و گفت: مديران سينمايي، فرهنگي و هنري ما در سطح كلان متاسفانه هيچ اقدامي براي جلوگيري از اين سوءاستفاده‌ها و دزدي‌هاي بي‌شرمانه نكرده‌اند و متاسفانه هيچ انتظاري هم نمي‌شود از آنها داشت فرصت‌هاي زيادي از بين رفته، فيلم‌هاي سينماگران زيادي سوخته شده و به مرز نابودي رسيده و فقط مردم هستند كه مي‌توانند يك پويش مردمي باارزش و درخشان در برابر اين بي‌عدالتي‌ها راه بيندازند و ثابت كنند مخاطبان حقيقي كشورمان و فرهنگ و هنر و سينماي ايران هستند.


عطش «اسپيلبرگ» براي اقتباس از رمان «استفن كينگ»

«استيون اسپيلبرگ» قرار است رمان «طلسم» نوشته «استفن كينگ» را در قالب يك سريال تلويزيوني توليد كند. به گزارش ايسنا و به نقل از ددلاين، «استيون اسپيلبرگ» در سال ۱۹۸۱ آنقدر مجذوب رمان «طلسم» اثر مشترك «استفن كينگ» و «پيتر استراوب» قرار گرفت كه دو سال پيش از انتشار رسمي كتاب، حق ساخت اين رمان را خريداري كرد و پس از آن، ۳۵ سال در پي يافتن راهي براي اقتباس سينمايي از اين رمان بود كه اين تلاش‌ها سرانجام به جايي نرسيد.  حالا اين رمان ترسناك و فانتري قرار است با همكاري «اسپيلبرگ» و برادران «دافر» نه در سينما بلكه به عنوان يك سريال براي شبكه نتفليكس توليد شود. برادران «دافر» كه براي ساخت سريال موفق «چيزهاي عجيب» شناخته مي‌شوند، به عنوان تهيه‌كننده اجرايي در اين پروژه حضور خواهند داشت و كمپاني نتفليكس در كنار استوديو تلويزيوني پارامونت و كمپياني «Amblin» متعلق به اسپيلبرگ، تهيه‌كنندگان سريال «طلسم» خواهند بود.  رمان «طلسم» درباره پسري ۱۲ ساله به نام «جك ساير» است كه يك سفر جاده‌اي و ماجراجويانه را در جست‌وجوي يك بلور باستاني به نام «طلسم» آغاز مي‌كند تا زندگي مادر در حال مرگش را نجات دهد اما متوجه مي‌شود طلسم نه تنها مي‌تواند زندگي مادرش بلكه زندگي تمام جهان را نجات دهد.


همكاري ايناريتو و داريوش خنچي

فيلم جديد آلخاندرو ايناريتو در راه است و اين نخستين فيلمي خواهد بود كه اين كارگردان اسكاري پس از ساخت «بازگشته از گور» مي‌سازد. به گزارش مهر و به نقل از ددلاين، ايناريتو سه سال پس از ساخت فيلم اسكاري «بازگشته از گور» براي ساخت فيلمي با عنوان «برزخ» روي صندلي كارگردان مي‌نشيند. گفته شده ساخت «برزخ» شروع شده و اكنون در مكزيكوسيتي در كشور زادگاه اين فيلمساز در دست ساخت است. در اين فيلم اسپانيايي زبان دانيل خيمنس كاچو در نقش اصلي بازي مي‌كند. وي بازيگري مكزيكي است كه در فيلم «زاما» ساخته لوكرتسيا مارتل نقش‌آفريني كرده بود. گرچه جزييات داستاني اين فيلم روشن نيست اما از آن به نوعي از افسانه ياد شده كه به شرح مسائل سياسي و اجتماعي مدرن مكزيك مي‌پردازد. يوجينو كابايرو طراح صحنه اسكاري فيلم «هزارتوي پن» گي‌يرمو دل تورو و «رما» آلفونسو كوارون و داريوش خنچي به عنوان فيلمبردار در اين پروژه با ايناريتو  همكاري  مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون