• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4885 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ اسفند

تنيسور صربستاني در ميان آتش‌بازي وارد بلگراد شد

جوکر و شکستن رکورد غول افسانه‌ای

نواك جوكوويچ روز دوشنبه ركورد بيشترين هفته صدرنشيني در جدول رده‌بندي برترين تنيسورها را از آن خود كرد. ركورد جوكو حالا بهترين ركورد 48 سال اخير به حساب مي‌آيد.  جوكوويچ  ماه گذشته نهمين جام قهرماني اوپن استراليا و هجدهمين گرانداسلم خود را به دست آورد. او همچنين داراي 36 جام ATP مستر است. او نخستين‌ بار در 4 جولاي به رده نخست برترين تنيسورهاي جهان رسيده بود و از آن زمان تاكنون در 5 دوره مختلف به رتبه يك بازگشته و در مجموع 311 هفته صدرنشين بوده است. اين يك هفته بيشتر از 310 هفته صدرنشيني راجر فدرر سوييسي است كه در سال 2012 موفق شده بود ركورد 286 هفته صدرنشيني پيت سمپراس را بشكند. 
جوكوويچ 33 ساله در 21 ماه مه ‌2018 در جدول برترين تنيسورها تا رتبه 22 سقوط كرد و در 5 نوامبر 2018 به مقام اول بازگشت. از آن زمان اين تنيسور صربستاني 88 هفته صدرنشيني را در دو مقطع تجربه كرده است. او فصل گذشته را نيز به عنوان نفر نخست به پايان رساند. اين ششمين ‌بار بود كه جوكوويچ فصل را با ايستادن در رتبه اول تمام مي‌كند. 
جوكوويچ بعد از شكستن ركورد افسانه‌اي راجر فدرر گفت:«اين واقعا مرا به هيجان مي‌آورد كه در مسير افسانه‌ها و غول‌هاي اين ورزش قدم بردارم. دانستن اينكه من با دنبال كردن روياهاي كودكي‌ام جايگاه خودم را ميان آنها به دست آورده‌ام به خوبي تاييد مي‌كند كه وقتي از روي عشق و علاقه كارهايي را انجام دهيد همه ‌چيز ممكن است.» آندره گائودنزي، رييس ATP گفت:«دستاوردهاي بسيار نواك در تنيس چيز فوق‌العاده‌اي است. در ميان آنها اين ركورد ممكن است به عنوان برجسته‌ترين اثر او باشد. رسيدن به شماره يك چيزي است كه بسياري از بازيكنان آرزو مي‌كنند و از آنها تاكنون تعداد كمي موفق شده‌اند به بالاترين نقطه برسند. اينكه نواك جوكوويچ بيشتر از هر كسي اين را به دست آورده،گواه سطح برتري پايدار اوست كه در ورزش ما بازتعريف كرده است.»
با توجه به مصدوميت راجر فدرر و سن و سال بالاي او كه مي‌تواند خداحافظي استاد سوييسي را در آينده‌اي نزديك رقم بزند، خيلي سخت است كه دوباره صاحب اين ركورد جابه‌جا شود. با اين حال فدرر قبلا ثابت كرده مي‌تواند كارهايي كند كه هيچ‌كس انتظارش را ندارد. 
نواك جوكوويچ، تنيسور اهل صربستان به دنبال اين موفقيت بزرگ با استقبال گسترده مردم كشورش از جمله مراسم آتش‌بازي وارد بلگراد شد. مراسم استقبال از جوكوويچ به دليل حفظ پروتكل‌‌هاي بهداشتي مقابله با ويروس كرونا در چندين نقطه از پايتخت صربستان برگزار شد. مراسم اصلي استقبال از برترين تنيسور جهان  در رستوران نواك جوكوويچ واقع در بلگراد جديد با حضور هزار نفر كه پرچم صربستان و پوستري با عنوان «نول پادشاه است» (نول نام كوچك نواك جوكوويچ است) برگزار شد. جوكوويچ هنگام ورود با تشويق گسترده و آتش‌بازي 10 دقيقه‌اي مورد استقبال قرار گرفت. در آخرين رده‌بندي برترين تنيسورهاي حال حاضر جهان جوكوويچ با 12030 امتياز صدرنشين است. پس از او رافائل نادال اسپانيايي با 9850 امتياز دوم است و دانيل مدودف نايب قهرمان تنيس آزاد استراليا با كسب 9735 امتياز در جايگاه سوم قرار دارد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون