• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4886 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند

خبرخوان

اسلامي: مشكل طرح ملي مسكن شهرداري است

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اجراي طرح ملي مسكن از ۱۰۴ هزار واحد عبور كرده، گفت: عدم همكاري شهرداري مشكل عمده اجراي طرح ملي مسكن است. محمد اسلامي در بازديد از پروژه طرح ملي مسكن تهرانسر با اشاره به پيشرفت فيزيكي 30 درصدي واحدهاي اين طرح اظهار كرد: اجراي طرح ملي مسكن از 104 هزار واحد عبور كرده است. در استان تهران 200 هزار واحد مسكن ملي در قالب پروژه‌هاي مشاركتي در دستور كار قرار دارد كه قرارداد آنها امضا شده است. وي بيان كرد: عدم همكاري شهرداري مشكل عمده اجراي طرح ملي مسكن است كه اميد است با تغييراتي كه در شهرداري منطقه ايجاد شده شاهد سرعت دادن به پروژه‌هاي مسكن ملي در كلانشهر تهران باشيم و عقب‌ماندگي‌ها را جبران كنيم. وزير راه و شهرسازي همچنين درباره مسكن مهر گفت: در مجموع 39 هزار واحد مسكن ملي در كشور باقي مانده كه بخشي از آنها داراي پرونده حقوقي هستند و مشكلات آنها در مراجع قضايي در دست بررسي قرار دارد. اسلامي تصريح كرد: براي اتمام مسكن مهر شهرهاي پرند، پرديس و هشتگرد طي 2 سال گذشته 4000 ميليارد تومان هزينه شد. در ماه‌هاي آتي و قبل از دولت تمامي واحدهاي مسكن مهر تحويل مي‌شود.

واردات ميوه آزاد شد

ستاد تنظيم بازار در جلسه فوق‌العاده‌اي با واردات ميوه و ساير كالا‌هاي اساسي از طريق تجار، تعاوني‌ها و بازارچه‌هاي مرزي موافقت كرد. همچنين ستاد تنظيم بازار مصوب كرد تا اطلاع ثانوي و تا متعادل شدن قيمت فروش ميوه و همچنين فراواني كالا در شبكه‌هاي توزيع، صادرات سيب و پرتقال محدود شود. همچنين اين ستاد تاكيد كرد كه توزيع ذخاير ميوه شب عيد بدون هيچ گونه محدوديتي در كل كشور آغاز شود. بر اساس آخرين تصميمات ستاد تنظيم بازار، تمامي دارندگان ذخيره ميوه مي‌توانند با هماهنگي لازم نسبت به توزيع كالاي خود در غرفه‌هاي رايگاني كه از طريق ميادين ميوه و تربار در اختيار آنها قرار خواهد گرفت، اقدام كنند. 

ارسال ۴۰۰ پرونده تخلف دستكاري در بازار سرمايه به قوه قضاييه

جلسات مشترك بورس با قوه ‌قضاييه آغاز شده و بر اساس صورتجلسات آن، بورس بالغ بر ۴۰۰ پرونده تخلف دستكاري در بازار سرمايه را ارسال كرده كه احتمال افزايش شكايت‌ها به ۲۰۰۰ پرونده هم وجود دارد. بر اين اساس در نامه‌اي كه معاونت حقوقي دادگستري تهران به رييس كل دادگستري تهران در خصوص جلسه برگزار شده با معاونت حقوقي بورس ارسال كرده، اعلام شده كه بيش از ۲۰۰ پرونده كيفري در محاكم دادگستري استان تهران از طرف سازمان بورس با موضوع فعاليت بدون اخذ مجوز و دستكاري در بازار سرمايه از طريق اغواي اشخاص با ايجاد كانال تلگرام به ثبت رسيده است. همچنين در اين نامه از آماده شدن بيش از ۲۰۰ پرونده ديگر جهت طرح شكايت و ثبت در محاكم با عناوين مذكور نيز خبر داده شده و البته احتمال داده شده است كه افزايش شكايات تا ۲۰۰۰ پرونده هم صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون