• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4887 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند

آشنايي با شركت به‌پخش

امروزه موضوع فروش، توزيع و بازارگذاري كالا در كشور در حال پيدا كردنِ جريان صحيحِ روند خود است و به دنبال آن مفهوم رقابت نيز شكل ارزشي خود را كه متناظر به اصلاح كيفيت و كميت است، پيدا كرده است، اين امر وجود يك ساختار حرفه‌اي و انجام كار تخصصي با مشخصه‌هاي فني و تكنيكي يك صنعت را مي‌طلبد. موضوع پخش و توزيع مناسب كالا و خدمات، امروزه يكي از اصول مهم و اساسي است كه به صنعتي بزرگ و تجارتي عظيم تبديل شده است، صنعت پخش مي‌تواند به دليل ارتباط نزديك با توليد و مصرف از هر بخشي يا نهادي سريع‌تر علائم مربوط به رونق و ركود را در بازار شناسايي و به‌موقع مسوولان و دستگاه‌هاي مرتبط را نيز براي اقدامات پيشگيرانه مطلع كند. نظام توزيع كالا و خدمات ازجمله بخش‌هاي مهم در اقتصاد كشورهاست كه از يك طرف كالاها و خدمات را دراختيار مصرف‌كنندگان و از سوي ديگر اطلاعات و نقدينگي را به بخش‌هاي توليدي منتقل مي‌كنند، در اين راستا شركت به‌پخش در سال 1334 شمسي به عنوان بخش فروش شركت توسعه صنايع بهشهر شروع به فعاليت كرده است، اين شركت از سال 1351 پس از تبديل شدن به شركت سهامي خاص به‌پخش، توزيع توليدات شركت‌هاي تابعه شركت توسعه صنايع بهشهر، همچون پاكسان، بهپاك و مارگارين را نيز عهده‌دار شده  است.
 شركت به‌پخش با سابقه بيش از نيم قرن رهبري صنعت پخش كشور، در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترين و قديمي‌ترين شركت پخش محصولات غذايي، بهداشتي و دارويي داخل كشور توانسته جايگاه ويژه‌اي را در عرصه توزيع كالا در منطقه خاورميانه به دست آورد، اين شركت از سال 1381 ضمن تبديل شدن به شركت سهامي عام، در قالب يك شركت مادر مشغول  به  فعاليت  است.
 از آنجايي كه در حال حاضر در بيشتر كشورهاي جهان، گسترش استفاده از ابزارها و روش‌هاي نوينِ نگهداري، چيدمان، حمل و نقل و درنهايت توزيع كالاها و خدمات، همراه با رعايت استانداردهاي مختلف و با صرف كمترين هزينه و زمان در فرآيند مربوطه، به عنوان شاخص‌هاي توسعه و پيشرفت نظام توزيع كالا و خدمات درنظر گرفته مي‌شود، شركت به‌پخش نيز با تغيير و نوين‌سازي ساختار خود با بيش از 1700 نفر پرسنل متخصص در سراسر كشور، وظيفه ارائه خدمات مطلوب در بخش‌هاي مختلف را به مشتريان اين شركت برعهده دارد. همگام با توسعه و پيشرفت دنياي كنوني و رشد اقتصاد و جهاني شدن، شركت به‌پخش نيز با تكيه بر كاركنان مجرب و متخصص خود و بهره‌گيري از انبارها و مراكز پخش گسترده و متعدد در سراسر كشور و همچنين بهره‌مندي از ناوگان عظيم حمل و نقل، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مدرن و پيشرفته و دستيابي به دانش فني بيش از نيم قرن رهبري صنعت پخش كشور، علاوه بر توزيع گسترده محصولات شركت‌ها‌ي عضو گروه توسعه صنايع بهشهر، پخش كالاهاي توليدي برخي شركت‌هاي ايراني در اقصي نقاط كشور را  نيز انجام  مي‌دهد.
توزيع مويرگي كالا كه با الهام از سيستم توزيع گردش خون در بدن موجودات زنده بنيان نهاده شده، توزيع گسترده، يكسان و فراگير كالا از مركز تا اقصي نقاط در كوتاه‌ترين زمان و با صرف كمترين هزينه است، بر اين اساس شركت‌هاي توزيع و پخش محصولات را مي‌توان به عنوان عامل توزيع عدالت درسطح جامعه قلمداد كرد. در اين راستا شركت به‌پخش با در اختيار داشتن 28 مركز پخش در سراسركشور، نقش مهمي در توزيع محصولات بيش از 50 برند مطرح داخلي و خارجي ايفا كرده و در نهايت 600 شهر را با بيش از 60 هزار عامل فروش در انواع فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و تعاوني، داروخانه، سوپرماركت و اتحاديه، در گستره شبكه توزيع خود قرار داده  است.
از آنجايي كه شركت به‌پخش با ساختاري سازمان‌يافته و پيروي از استراتژي واحد براي نظام توزيع كالاها و خدمات، به عنوان يك حلقه از زنجيره اتصال توليدكننده به مصرف‌كننده عمل كرده، اين شركت در امر برند‌سازي بسياري از كالاهاي توزيعي خود نيز نقش‌آفرين بوده  است.
 در حال حاضر شركت به‌پخش با همراهي شركت‌هاي تابعه خود همچون شركت توسعه صنايع غذايي به‌پخش، شركت بازرگاني بين‌المللي به‌پخش، شركت سهامي خاص به‌پخش داروي بهشهر، گروه توليدي آروين ملل زرين، شركت ترابري و حمل و نقل به‌پخش و شركت زرين پخش بهشهر، در زمينه‌هاي خريد، بسته‌بندي، توزيع و فروش انواع كالا، حمل و نقل جاده‌اي، واردات و صادرات، اخذ نمايندگي انحصاري كالا، سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌ها، بانك‌ها و موسسات اقتصادي، ايجاد نمايشگاه، فروشگاه، نمايندگي و شعبه در داخل و خارج از كشور، فعاليت مي‌كند.
آگاهي از نيازها و خواسته‌هاي مشتريان از طريق مطالعه، مراجعه و تحقيق به منظور ارايه خدمات مطلوب و افزايش سطح رضايت آنان، همكاري و ايجاد روابط موثر با تامين‌كنندگان كالا و ارتقاي كمي و كيفي توزيع و فروش محصولات آنها به منظور صيانت از منافع متقابل و پايدار، توسعه مستمر سهم بازار با تاكيد بر اصل خلاقيت، نوآوري و استفاده از فرصت‌ها به منظور خلق ارزش افزوده براي ذي‌نفعان، توجه به ارزش‌هاي والاي نيروي انساني و تلاش براي توانمند‌سازي و ايجاد محيط كاري مناسب به منظور تحقق اصل شايسته سالاري و تامين رضايت و رفاه نسبي كاركنان، بهبود و ارتقاي عملكرد فرآيندهاي شركت با استناد به اصول بهره‌وري و بهينه‌سازي روش‌ها و سيستم‌ها و همچنين افزايش توان رقابتي در راستاي تعالي سازماني از مهم‌ترين خط‌مشي‌هاي شركت به‌پخش به شمار  مي‌روند.
به منظور ايجاد وجه تمايز ميان شركت به‌پخش نسبت به ساير رقباي موجود، شركت به‌پخش با بهره‌گيري از سيستم‌هاي علمي كسب و كار و استفاده از تكنولوژي روزIT  و همچنين تنوع بخشي به سبد كالايي، اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كرده تا در كوتاه‌ترين زمان، مايحتاج مطابق با سليقه خود را تامين كنند، قرار گرفتن در شمار 100 شركت برتر ايران از سال 1385 تاكنون، كسب مقام اول در «گروه خدمات و بازرگاني» IMI 100  در سال 1390 به انتخاب سازمان مديريت صنعتي و همچنين وسعت روز به روزِ دامنه فعاليت‌هاي شركت و استمرار اعتماد ارزشمند مشتريان، مصداق بارز  اين تفاوت  است.
افزايش تنوعِ هدفمند محصولات به منظور افزايش سهم بازار و پايداري افزايش فروش شركت، برند‌سازي و ارتقاي نام تجاري شركت با هدف ايجاد تصوير ذهني مثبت، نهادينه‌سازي مشتري‌مداري و ايجاد ارزش افزوده براي مشتريان به منظور رضايتمندي مشتري و برنامه‌ريزي فروش سيستماتيك به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، هايپر ماركت‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرماركت‌ها از ديگر مصداق‌هاي نشان‌دهنده تلاش شركت به‌پخش براي متفاوت بودن  است. 
 نگاه مشتري‌مدارانه شركت به‌پخش، اين شركت را برآن داشته تا همواره با حفظ كيفيت محصول در طول زنجيره توزيع در تمام نقاط كشور و با درنظر گرفتن شرايط آب و هوايي و دمايي مختلف، قيمت يكسان كالا به منظورحفظ عدالت در جامعه، توجه به اصالت كالا، كنترل، بررسي و برنامه‌ريزي براي حفظ موجودي كالا در بازار مصرف و سهولت دسترسي عادلانه كالا در سراسر كشور پاسخگوي، مشتريان و رضايتمندي آنان در طول چندين دهه فعاليت خود باشد.
توانايي جلب‌نظر توليدكننده و گرفتن سفارش از مشتريان عمده، طراحي و ساخت انبارهاي استاندارد نگهداري و شبكه توزيع و ارسال مناسب كالا، مكانيزم صحيح دريافت پول و بازگرداندن آن به توليدكننده، جمع‌آوري اطلاعات مشتريان بالقوه و شركت‌هاي رقيب، مذاكره با مشتريان براي افزايش انگيزه‌هاي لازم خريد و حصول توافق در مورد شرايط خريد و انتقال تملك، تامين وجوه و مقادير لازم محصول دركانال توزيع، ريسك‌‌پذيري و بازاريابي سيستماتيك از مهم‌ترين اركان اساسي ارتقاي موقعيت و جايگاه شركت به‌پخش به عنوان بزرگ‌ترين شركت توزيع و فروش محصولات مصرفي در ايران و منطقه محسوب مي‌شود.
صنعت پخش به دليل دارا بودن ارتباط دو سويه ميان واحدهاي توليدي و مصرف‌كنندگان، از تخصص، هوش و ظرفيتي به مراتب بيشتر از ساير تشكل‌هاي صنفي برخوردار است، به همين خاطر مي‌بايست شرايط و روش‌هاي اجرايي صنعت پخش همسو با تغييرات پيش رو مورد بازنگري قرار گيرد، از اين‌رو شركت به‌پخش با طراحي و برگزاري گسترده و مداوم دوره‌هاي آموزشي متناسب با نوع تخصصِ مشاغل صنعت پخش، در تمامي رده‌هاي شغلي، براي بهبود كيفيت توزيع به جهت مواجهه با تغيير رفتار مصرف‌كننده،  نقش مهمي ايفا  مي‌كند.
افزايش بهره‌وري شركت به‌پخش در ابعاد مختلف سازماني از طريق ارتقاي توانمندي‌هاي منابع انساني و بالا بردن ضريب نوآوري، ابتكارات و خلاقيت‌هاي فردي كاركنان خود به ويژه در شرايط ركود كه ممكن است كاهش تقاضاي موثر را در اثر كاهش دو عامل كيفيت و قيمت رقم بزند، از ديگر مزاياي برگزاري دوره‌هاي آموزشي شركت به‌پخش در سطوح  مختلف  است.
شركت به‌پخش با تامين و تجهيز مراكز پخش و بهره‌گيري از نيروي انساني پويا و پرانرژي و با تاكيد بر ارزش‌هاي اخلاقي و تخصصي به منظور همسويي با تحولات و پيشرفت‌هاي نوين روز در زمينه توزيع گسترده، عادلانه و سريع كالا در سراسر ايران با هدف رضايتمندي مشتريان و خدمت رساني سالم، علاوه بر توسعه و افزايش مستمر فعاليت‌هاي شركت و ايجاد سيستم مناسب بازاريابي و ارتباط موثر با ذي‌نفعان و افزايش سطح رضايت آنها، چشم‌انداز روشني را براي ارتقاي موقعيت و جايگاه شركت به‌پخش رقم زده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون