• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4887 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند

پيدا و پنهان

ناكامي در بورس و افزایش تمایل   به معامله ‎رمزارزها

مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس   با اشاره به افزایش تمایل مردم به معامله ‎رمزارزها برای جبران ناکامی‌های‌شان در بورس  در توييتر خود نوشت: فضای نیمه نخست امسال در بورس، این انتظار غلط را در ذهن مردم ایجاد کرد که باید یک‌شبه پولدار شوند و راه درست پولدار شدن از تلاش نمی‌گذرد. ضرر وارد شده به مردم هم باعث ایجاد حس عقب‌افتادگی از برخی دوستان و نزدیکان خود شد که این‌گونه پولدار شده بودند. برای جبران این موضوع دنبال یک ابزار می‌گشتند که رمزارزها وارد شد و خود را به‌ عنوان گزینه راحت پولدار شدن معرفی کرد. جالب است بدانید برخی افراد با شامه قوی هستند که هم در بورس در قیمت‌های بالا ‎سهام فروختند و هم در این بازار به ‌موقع وارد شده و در حال فروختن رمزارزهای خود به این خیل مردم متقاضی هستند و به‌ قول معروف همه جا از مردم «نوسان  می‌گیرند».


سازمان بنادر نقشي  در خروج كالا ندارد

فرهاد منتصر کوهساری، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی صرفا در نقش انباردار است و مدیریت تخلیه و نگهداری کالا در بنادر کشور را بر عهده دارد، تاکید کرد: این سازمان هیچ نقشی در خروج کالا ندارد و اگر صاحب کالایی ترخیص سریع را در دستور کار قرار دهد، سازمان بنادر مدیریت کرده و بلافاصله بارگیری را مدنظر قرار می دهد و مدیریت می کند که کالا از بنادر خارج شود. کوهساری در رابطه با اینکه بهترین سیاست برای خروج هر چه سریع تر کالا از بنادر چیست، عنوان کرد: بهترین سیاست این است که تعرفه‌های خدمات امور بندری منطقی باشند و پلکانی مدنظر قرار گیرند تا نگهداری کالا در بنادر کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد و سریعا خروج کالا انجام شود.


نرخ بیکاری روستایی امسال ۱،۴ درصد کاهش یافت

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از کاهش ۱،۴ درصدی نرخ بیکاری روستایی، همچنین افزایش سهم اشتغال روستاییان از پنج به ۳۰ درصد در سال ۹۹ خبر داد.  وي  یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۹۵ نرخ مهاجرت روستايیان به شهرها بسیار نگران‌کننده شده بود و در برخی سال‌ها کاهش سالیانه یک درصدی جمعیت روستایی ثبت شد، اما در سال ۹۹ مهاجرت معکوس به این مناطق تحقق یافت و پیش‌بینی‌ کرد که در سال ۱۴۰۰ مهاجرت از روستاها متوقف شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون