• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4888 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ اسفند

پيدا و پنهان

بررسي اهليت مديريتي  عطف بماسبق نمي‌شود

فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي درباره روند خصوصي‌سازي در كشور و موارد ناموفقي كه گفته مي‌شود به دليل عدم بررسي اهليت خريدار در فرآيند واگذاري‌ها رخ داده، اظهار داشت: معتقدم بحث‌هاي مرتبط با خصوصي‌سازي بايد مورد دقت قرار بگيرند و با دقت بيشتري درباره خصوصي‌سازي در ايران صحبت شود. وزير امور اقتصادي و دارايي با تاكيد بر اينكه از تمام واگذاري‌هاي انجام شده از نظر تعداد فقط يك درصد آن مورد بحث است، گفت: در روند واگذاري و خصوصي‌سازي در ايران از نظر تعداد فقط يك درصد مورد بحث است و از نظر ارزش هم 3 تا 3.5 درصد از خصوصي‌سازي‌ها را مورد اشكال عنوان مي‌كنند. او با بيان اينكه بايد ديد در اين يك درصد خصوصي‌سازي مورد بحث، اشكال به خريدار برمي‌گردد يا به فرآيند واگذاري گفت: هر يك از اين‌ها دو حكم متفاوت دارد و بايد متناسب با آن و متناسب با نوع اشكال روند مورد بررسي قرار بگيرد و برخورد انجام شود. او با بيان اينكه طبق قانون مرجع بررسي شكايات در خصوصي‌سازي، هيات داوري است، اظهار داشت: هر كسي مدعي است در واگذاري‌ها ايراد و اشتباهي وجود دارد بايد اين موضوع را در هيات داوري بررسي كند و هيات داوري به عنوان مرجع رسيدگي حكميت مي‌كند. دژپسند درباره اهليت مديريتي خريدار اظهار داشت: اين موضوع از سال ۹۸ در قانون آمده و قبل از آن فقط اهليت مالي مورد نظر بوده بنابراين موضوع اهليت مديريتي نمي‌تواند عطف بماسبق شود.


انتشار عمومي گزارش هواپيمايي اوكراين به 1400 موكول نمي‌شود

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه قول داده‌ايم در سال 99 انتشار سانحه هواپيماي اوكراين به انتشار عمومي برسد، گفت: انتشار عمومي گزارش به سال آينده موكول نمي‌شود. تورج دهقاني زنگنه ادامه داد: براساس مقررات موجود و كنوانسيون شيكاگو و انكس ۱۳ ايكائو پيش از اين، گزارش نهايي را به كشورهايي كه در سانحه هواپيماي اوكراين دخيل بودند، ارسال كرديم كه اين گزارش به چهار كشور ارسال و پاسخ آنها را دريافت كرديم.


كاهش ۹،۴ درصدي ارزش تجارت ايران با اتحاديه اوراسيا

ارزش تجارت كالايي بدون احتساب نفت خام ايران با كشورهاي عضو اتحاديه اوراسيا طي ۱۱ ماهه نخست ۱۳۹۹، حدود ۱.۹ ميليارد دلار بوده كه نزديك به ۳ درصد از كل ارزش تجارت ايران طي ۱۱ ماهه ۱۳۹۹ را تشكيل مي‌دهد و نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۸، حدود ۹.۴درصد كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون