• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4889 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

خبرخوان

پرداخت ۱۳۲ هزار ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد

مطابق آمارهاي منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتداي امسال تا پايان بهمن‌ماه بيش از ۱۳۲ هزار و ۶۳۲ ميليارد ريال تسهيلات در قالب پروژه رونق توليد پرداخت شد. آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي‌دهد، اين ميزان تسهيلات كه بنگاه‌هاي توليدي كوچك، متوسط و طرح‌هاي نيمه‌تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي ۶۰ درصد در راستاي اقتصاد مقاومتي مي‌توانند از آن استفاده كنند، به 4هزار و ۷۷ واحد توليدي پرداخت شده است. براي دريافت اين تسهيلات تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۶ نفر ثبت‌نام كرده بودند كه ۹ هزار و ۸۳ نفر از آنان به بانك معرفي شدند. در همين راستا، در قالب تسهيلات برنامه توليد و اشتغال (تبصره ۱۸) در ۱۱ ماهه امسال بيش از ۷۰ هزار و ۷۱۳ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شد. براي دريافت اين تسهيلات ۲ هزار و ۸۳۲ نفر ثبت‌نام انجام شد و يك‌هزار و ۲۷۳ نفر به بانك‌ها معرفي شدند، اما در نهايت تسهيلات ياد شده به يك‌هزار و ۱۴۲ نفر پرداخت شد.


بازي جديد صادرات زعفران براي تامين ارز واردات‌

علي حسيني، عضو هيات رييسه شوراي ملي زعفران از بازي جديد وارداتچي‌ها براي تامين ارز از طريق صادرات زعفران خبر داد و نسبت به تشكيل بدون برنامه و سياستگذاري اوپك زعفران هشدار داد. وي با اشاره به افزايش صادرات زعفران در سال جاري اظهار كرد: آمار گمرك نشان از افزايش 35 درصدي صادرات زعفران در ماه‌هاي اخير دارد. وي ادامه داد: در ظاهر افزايش حجم صادرات زعفران خبر خوبي است، اما با نگاه كارشناسي متوجه خواهيم شد كه اتفاقي در حال رخ دادن است كه به زيان بازار صادراتي اين محصول مزيت‌دار است.


زيان 14.8هزار ميليارد توماني هتل‌ها در يك‌سال اخير

جمشيد حمزه‌زاده، رييس جامعه هتلداران ايران، در مورد وضعيت هتل‌ها اعلام كرد: بسياري از هتل‌ها در شهرهاي مختلف به تعطيلي كشانده شده‌اند. از ابتداي كرونا تا بهمن‌ماه؛ هتل‌ها 14 هزار ميليارد و 800 ميليون تومان ضرر داده‌اند. وي اظهار داشت: درصد رزرو هتل‌ها بسيار كم است، مي‌توان گفت ميانگين كشوري درخواست رزرو هتل براي ايام نوروز كمتر از 15 درصد است. عموما اين موقع سال ميزان تقاضا براي رزرو بين 50 تا 60 درصد بود و علت اين وضعيت نيز كرونا و تبليغات شديد صداوسيما و مسوولان در مورد سفر نكردن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون