• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4889 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

توخل چطور از بهترين هافبك دفاعي دنيا بازي مي‌گيرد؟

درباره كانته و double six

ترجمه: گروه ورزش

10 بازي در همه رقابت‌ها انجام شده است. در اين تعداد بازي آمار صفر باخت و دو گل خورده به ثبت رسيده است. اين شروع توماس توخل در چلسي به عنوان آخرين فردي است كه فعلا روي نيمكت آبي‌هاي لندن نشسته. آخرين فردي كه از در چرخان ورودي مربيان به باشگاه چلسي وارد شده است. 

سبك فوتبال پرفشار و هجومي او هواداران چلسي را حسابي به وجد آورده و آنها را اميدوار كرده است كه بتوانند يك بار ديگر فصل را با ايستادن در بين يكي از 4 تيم برتر به پايان برسانند. همچنين آنها اميدوارند بتوانند موفقيت خوبي در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا و جام حذفي به دست آورند. 
اين سبك پرفشاركه زياد در ليگ برتر انگليس مورد استفاده قرار نمي‌گيرد با استفاده از سيستم ۱-۳-۲-۴ به وجود مي‌آيد. سيستمي كه به چلسي اجازه مي‌دهد در صورت لزوم هنگام دفاع با ۵ نفر اين كار را بكند و در عين حال در حمله از بال‌هاي هجومي خود به خوبي استفاده كند.
اما اين مركز زمين است كه توخل نگاه ويژه‌اي به آن دارد. او در اين منطقه با استفاده از سيستم «شش مضاعف يا (double six) » تيم خودش را ارنج مي‌كند. يعني بازي با دو هافبك دفاعي. بازگشت انگولو كانته به تركيب توخل را براي استفاده از اين سيستم بسيار هيجان‌زده كرده است. بازيكني كه توخل هميشه دوست داشت او را در تيم‌هايش داشته باشد اما از به دست آوردن او نااميد مي‌شد. توخل زماني كه هنوز به چلسي نيامده بود در اين رابطه گفته بود:«من از داشتن او در تيم‌هايم نااميد شدم. او يكي از بهترين هافبك‌ها در جهان است.» 
«شش مضاعف» بسيار ساده است و به هيچ عنوان ايده‌اي انقلابي به حساب نمي‌آيد. اين شامل استفاده از دو هافبك دفاعي است كه بازي حريف را خراب مي‌كنند و همزمان مي‌توانند به خوبي توپ را ميان مهاجمان پخش كنند.كاري كه اين دو بازيكن بايد انجام دهند اين است كه با هم تركيب شوند و بتوانند وقتي در موقعيت‌هاي تنگ قرار گرفتند به خوبي توپ را به گردش دربياورند و بازي را جلو ببرند. 
از نظر سيستم ۱-۳-۲-۴ به‌ طور خاص اين موقعيت را براي وينگرها فراهم مي‌كند تا در نيمه زمين حريف فشار وارد كنند و در صورت لزوم يكي از دو شماره ۶ مي‌تواند با اضافه شدن به آنها با افزايش برتري عددي فشار را بيشتر كند. در حالي كه كنترل بيشتري نيز مي‌تواند در وسط زمين داشته باشد. زيرا هميشه اين گزينه براي 3 بازيكن عقب وجود دارد كه بتوانند هنگام مالكيت به راحتي پاس بدهند. در مقايسه با سيستمي كه از يك شماره ۶  بهره مي‌برد شش مضاعف در ميانه ميدان آزادي بيشتري به تيم براي بالا بازي كردن مي‌دهد. 
توانايي‌هاي حمل توپ كانته هنگامي كه ساري در چلسي بود به‌ طور چشمگيري بهبود يافت. زماني كه او در نقش هجومي‌تري به كار گرفته مي‌شد. توخل حالا مي‌تواند از اين توانايي در سيستم شش مضاعف استفاده كند. جايي كه كانته فرصت دارد پيشروي كند، بازي حريف را خراب كند، بالاتر بازي كند و پاس‌هاي كليدي‌ براي هم‌تيمي‌هايش ارسال كند. اين در بازي اخير چلسي مقابل ليورپول مشهود بود. او در آن بازي توپ را در نيمه زمين خود دريافت كرد. سپس چرخيد و توپ را از كانال سمت چپ به سمت ميسون مونت برد. 
يكي ديگر از ويژگي‌هاي كانته تطبيق‌پذيري اوست كه مي‌تواند استفاده از شش مضاعف را در ادامه فصل موفقيت‌آميز كند.كانته اگر با جورجينو جفت شود مانند بازي با ليورپول مي‌تواند به عنوان حامل توپ و پاسور مستقر شود درحالي كه هنوز با تمام ويژگي‌هاي يك هافبك دفاعي با كيفيت بالا بازي كند درحالي كه جورجينيو كمي بيشتر در عمق حركت مي‌كند. 
در سمت ديگر هنگامي كه كانته با كواچيچ بازي مي‌كند، نقش بسيار دفاعي‌تري به عهده مي‌گيرد و اجازه مي‌دهد،كواچيچ بتواند از دريبلينگ استثنايي خود در حد توانش بهره ببرد. توخل در مصاحبه اخير خود گفته كه «شش مضاعف براي كواچيچ مناسب‌تر است.» او افزود «هم كواچيچ و هم كانته دوست دارند به يكديگر كمك كنند. آنها دويدن را دوست دارند.»
با توجه به شايعات جدايي كانته در پايان فصل چلسي مي‌تواند به دنبال جذب فرگي دي‌يونگ يا دكلاين رايس برود. دو هافبك جوان و پرانرژي كه مي‌توانند به اندازه كانته در بازي اثرگذار باشند. اگر توخل بخواهد ثابت كند كه در تيمش به جوانان اعتماد مي‌كند، مي‌تواند از بيلي‌گيلمور استفاده كند. كسي كه  جانشين آشكار تخت پادشاهي كانته در ميانه ميدان است و قبلا تحت هدايت لمپارد نشان داده بود كه توانايي خوبي در بازي با توپ دارد همچنين از مهارت متوقف كردن حملات تيم حريف برخوردار است. 
با وجود شايعه جدايي كانته، اين مانعي براي حركت قطار چلسي در ادامه فصل نمي‌شود. او فعلا كه در تيم حضور دارد، مي‌تواند كمك خوبي براي توخل باشد. او و سيستم شش مصاعف براي كنترل رقبا مي‌تواند چلسي را به عنوان يكي از بهترين گزينه‌ها براي ايستادن در بين 4 تيم نخست جدول معرفي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون